زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان

نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان

سریال "شاهین و سرباز زمستان" که به تازگی چهار قسمت از آن آماده پخش می با‌شد، در ژانر اکشن و ابر قهرمانی است. کارگردان این سریال (کاری اسکاتلند) و محصول کشور آم

اختصاصی آسمونی نوشته مرجان دلپسند

جرات مندی یکی از مهارت های اصلی زندگی است که در داشتن تعامل موثر با دیگران تاثیر بسزایی دارد. انسان جرات مند در مسیر زندگی خود به لحاظ بهداشت جسمی و روانی بالاتری که دارد موفقیت بیشتری کسب کند. این افراد هنگام دفاع از حقوق خود به روشی رفتار می کنند که به حقوق دیگران تجاوز نمی کنند و اجازه سودجویی را نیز به دیگران نمی دهند. به عبارتی پرخاشگر نبودن برای احقاق حق خود نیز یکی دیگر از مهمترین صفاتی است که در ابر قهرمان این سریال  می توان دید. کاپیتان یکی دیگر از شخصیت های کمیک و خیالی می باشد که از جنگ جهانی دوم تاکنون در بسیاری از فیلم‌ها و سریال های مختص کودکان و نوجوانان و بعضا بزرگسالان هم جای خود را باز کرده است. شخصیتی که از او به عنوان یک ابر قهرمان یاد می شود. یک کاپیتان که دارای توانایی های خارق العاده ای از قبیل قدرت، سرعت، استقامت و چابکی، حواس پنجگانه ابر انسانی درازی عمر، استاد تاکتیک های رزمی می باشد. اما این برتری ها صرفا در فیلم ها و سریال هایی خاصی در برخی از شخصیت ها دیده می شوند.

نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان
نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان

خالقان این شخصیت را می توان "جو سایمن و جک کربی" دانست. اما دو صفت برتر انسانی  این شخصیت دل و جرات و اعتماد به نفسی است که او در برخورد با گروه ها و دشمنان خود و مردم کشورش داشته است. در مورد این شخصیت که او را با نام "استیو راجرز" نیز می شناسند. مشخصه اصلی این شخصیت سلاح و سپری ا است. سریال "شاهین و ارتش زمستان" که به تازگی از شبکه نمایش خانگی (فیلیمو) تاکنون چهار قسمت از آن آماده پخش می با‌شد در ژانر اکشن و ابر قهرمانی است. کارگردان این سریال (کاری اسکاتلند) ومحصول کشور آمریکا می باشد. از بازیگران این سریال می‌توان به "آنتونی مکی، سباستین آستین، دانیل برول، امیلی ونکپ، وایت راسل، دان چیدل" اشاره کرد. درسکانس های ابتدایی این سریال "سم ویلسون" شخصیت اول این سریال درخانه ای کوچک در حال اتو کردن و پوشیدن یونیفرم نظامی خود می باشد. اما در همین زمان نیم نگاه هایی نیز به سپری می اندازد که متعلق به کاپیتان  یا استیو راجرز است. در همین زمان جملاتی را با خود نجوا می کند که گویی این جملات به او دیکته می شوند و عباراتی که می گویند این سپر متعلق به او نیست. اما این همان سپری که قرار است با آن به آخرین ماموریتی فرا انسانی برود. ماموریتی که نه در زمین بلکه در آسمان کشور  می باشدبا لباس و زره ای که به او قابلیت پرواز در آسمان به سان یک شاهین  قدرتمند و پر ابهت را می دهد. لباس و زره ای که خودش به آن عنوان "بال قرمز" را می دهد.

سريال-شاهین-و-سرباز-زمستان
سريال-شاهین-و-سرباز-زمستان

سکانس هایی هم که نبرد" سم ویلسون" را با نیروهای ارتش لیبی هم که خود آنقدر جذاب و هیجان انگیز جلوه می کند که مخاطبان آن این  بار به غیر از کودکان و نوجوانان، بزرگسالان نیز خواهند بود. اگر نگاهی به شخصیت سم ویلسون بیندازیدمی توانید برخی از مهارت های این شخصیت داستان را نیز در او ببینید. مثلا استادی این شخصیت در رشته های رزمی از قبیل جوجیتسو، بوکس و حرکات آکروباتیک و ژیمناستیک را می توان دید. علاوه بر این موارد برخی از مشخصه اصلی ابر قهرمان ها را می توان  پرخاشگر نبودن و آسیب نزدن به خود و دیگران، داشتن عقاید میهن پرستانه و... دانست. از دیگر خصوصیات شخصیت های این سریال حضور برخی از ابرسربازهایی است که سفر به ماه را هم تجربه کرده اند و با استیو راجرز یا همان کاپیتان آمریکا هم دوره بوده اند. "جیمز باکیم بانز" نیز یکی از شخصیت هایی است که علاوه بر" سم ویلسون" با این کاپیتان مشهور هم دوره بوده اند و در حفظ و نگهداری و استفاده از این سلاح بسیار متعصبانه برخورد می کنند. این سریال جذاب و هیجان انگیز را می توانید به همراه خانواده در ایام کرونا ببینید و از دیدن صحنه های اکشن آن لذت ببرید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی سریال شاهین و سرباز زمستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.