زمان مطالعه: 3 دقیقه
سباستین هالر، آخرین رکوردشکن لیگ قهرمانان اروپا

سباستین هالر، آخرین رکوردشکن لیگ قهرمانان اروپا

در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا فصل 22-2021، سباستین هالر رکوردهایی منحصر بفرد از خود ثبت کرد.

سال 2011 و زمانی که رقابتهای جام جهانی زیر 17 سال در کشور مکزیک برگزار می شد، باشگاههای بزرگ فوتبال منتظر بودند تا ستاره های این مسابقات را هرچه سریع تر شکار کنند. در پایان این مسابقات مکزیک، اروگوئه و آلمان اول تا سوم شدند و بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ، ممفیس دپای، امره جان خودشان رو به فوتبال جهان معرفی کردند. اما کسی توجهی به مهاجم 190 سانتی متری تیم ملی نوجوانان فرانسه نکرد. سباستین هالر در برد(3-0) فرانسه مقابل آرژانتین، گل دوم فرانسه را در دقیقه 38 به ثمر رسانده بود و با این تیم به مرحله دوم مسابقات صعود کرده بود.

قرعه مرحله بعد به شکلی بود که هالر نمی توانست به هیچ عنوان چنین قرعه ای را دوست داشته باشد. فرانسه در برابر ساحل عاج. سباستین که روز 22 ژوئن 1994 در «قیس اوقانژیس» واقع در جنوبی ترین بخش شهر پاریس متولد شده بود، پدری فرانسوی داشت و مادری اهل ساحلج عاج. در آن مسابقه فرانسه با باخت(3-2) مقابل ساحل عاج از رقابتها کنار رفت. هالر هم که از یک سال قبل، فوتبال خودش را در تیم دوم اوسر شروع کرده بود، تنها چهار روز قبل از مسابقه با ساحل عاج، در 26 ژوئن و حین رقابتهای جام جهانی قراردادی حرفه ای با اوسر امضا کرد. قراردادی که حداقل تا سه سال دیگر، او را در اوسر نگه می داشت.

در 27 جولای 2012 و در شرایطی که فصل 13-2012 فوتبال فرانسه به تازگی آغاز شده بود، او برای اولین بار در مسابقه مقابل نیم به میدان رفت و به مدت سه سال، مجموعا 50 بار برای اوسر بازی کرد. در حالی که در همین دوران 57 بار هم برای تیم دوم اوسر در میادین حضور پیدا کرده بود. 29 گل برای تیم دوم اوسر و 6 گل برای تیم اول این باشگاه در لیگ، آمار چندان بدی هم به شمار نمی آمد.

در همین دوران، هالر بازی در تیمهای پایه فرانسه را ادامه داد؛ او که در تیم ملی زیر 17 سال فرانسه در 12 مسابقه سال 2011، 6 گل به ثمر رسانده بود، برای تیم زیر 18سال آبی ها 4 بازی کرد و یک گل به ثمر رساند. یک سال بعد، راهی تیم زیر 19 سال فرانسه شد و 7 بار پیراهن این تیم را پوشید و 3 گل هم به نام خود ثبت کرد. از سال 2013 به بعد هم هالر هم برای تیم زیر 20 سال و هم برای تیم زیر 21 سال فرانسه بازی کرد. آمار 13 گل او در 20 بازی برای زیر 21 ساله های فرانسه درخشان بود. اما ترافیک مهاجم در تیم ملی بزرگسالان فرانسه، شانسی به او نمی داد که برای تیم اصلی فرانسه هم به میدان برود.

در این مدت، او لیگهای مختلفی را تجربه کرد. مدتی به صورت قرضی راهی اوترخت هلند شد و مجموعا 41 گل برای این تیم به ثمر رساند. بعد هم نوبت به حضور در فرانکفورت آلمان و وستهام انگلیس رسید. در فرانکفورت جام حذفی آلمان را برنده شد و سرانجام مهمترین تصمیم خود را گرفت.

در نوامبر 2020 هالر برای بازی های تیم ملی بزرگسالان ساحل عاج به زادگاه مادرش دعوت شد. ساحل عاج در روز 12 نوامبر در رقابتهای انتخابی جام ملتهای آفریقا مقابل ماداگاسکار به میدان می رفت و هالر برای اولین بار پیراهن ساحل عاج را در این مسابقه پوشید. رقابتی که در دقیقه 55، گل پیروزی ساحل عاج توسط این مهاجم به ثمر رسید تا خاطره ای شیرین از نخستین بازی ملی خود ثبت کرده باشد.

چند هفته بعد و در 6 ژانویه 2021 او با قراردادی 4.5 ساله راهی آژاکس شد. مبلغ 22.5 میلیون یورویی این قرارداد، هالر را به گران ترین بازیکن تاریخ وستهام تبدیل کرد. دو روز بعد او در برابر پی.اس.وی، اولین بازی خود برای آژاکس را انجام داد. در 14 ژانویه، گلزنی های او برای آژاکس هم آغاز شد و این گلها چند ماه بعد، او را صاحب یک رکورد کرد. در 15 سپتامبر 2021 هالر در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، دو گل در هر نیمه وارد دروازه اسپورتینگ لیسبون کرد تا هم تیمش(5-1) برنده شود و هم رکورد مارکو فان باستن در سال 1992 را تکرار کند. هالر بعد از فان باستن، نخستین بازیکنی می شد که در نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا، چهار گل به ثمر می رساند. گلی که در 28 سپتامبر مقابل بشیکتاش به ثمر رساند، هالر را به اولین بازیکن تاریخ تبدیل کرد که در 2 بازی نخست خود در لیگ قهرمانان، 5 گل زده داشت. اما روند گلزنی او همچنان ادامه پیدا کرد. با گلزنی در بازی برگشت برابر بشیکتاش، آمار سباستین به 9 گل در 5 مسابقه رسید و سرانجام او مرحله گروهی را با رسیدن به رکورد کریستیانو رونالدو در فصل 18-2017 به پایان رساند؛ یعنی گلزنی در هر شش مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان. با این تفاوت که هالر زودتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ این مسابقات، تعداد گلهای خودش را دو رقمی می کرد.

حالا هالر می تواند به آینده خوش بین باشد. شاید به زودی شاهد ترانسفر او از آژاکس باشیم؛ با قیمتی بالاتر و برای ثبت رکوردهای بیشتر.

 

 

نظر خود را درباره «سباستین هالر، آخرین رکوردشکن لیگ قهرمانان اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سباستین هالر، آخرین رکوردشکن لیگ قهرمانان اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.