زمان مطالعه: 9 دقیقه
سایز پست اینستاگرام - آموزش کامل اندازه و ابعاد تصویر و ویدئو در اینستا

سایز پست اینستاگرام - آموزش کامل اندازه و ابعاد تصویر و ویدئو در اینستا

اگر می‌خواهید تاثیر خود را در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام افزایش دهید، اندازه پست اینستاگرام شما مهم ترین فاکتور برای حضور موثر شما است.

اندازه و ابعاد استاندارد تصویر در شبکه های اجتماعی دائماً در حال تغییر است. در یک لحظه صفحه زیبایی را در اینستاگرام خود می بینید و در لحظه بعد کاملا نامفهوم می شود و اندازه ها بهم می ریزند. اینستاگرام بستری مناسب برای به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم های شما در جهان است و یک فرصت ویژه برای معرفی شما به دیگران به شمار می رود. شما می توانید کسب و کار خود را در ویترین اینستاگرام به نمایش بگذارید و به دیگران نشان دهید. تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام باید از نظر زیبایی شناسی جذاب و زیبا باشند. چه از این شبکه اجتماعی به ‌عنوان یک پلتفرم بازاریابی استفاده کنید و چه با اهداف شخصی، عکس ‌های پیکسلی و بی کیفیت به‌ طور عجیبی باعث تعامل کم شما با مشتریانتان خواهد شد. در مواردی نیز ممکن است با انتشار این تصاویر بی کیفیت، دنبال کنندگان خود را وادار کنید تا دکمه آنفالو را فشار دهند.

با این حال، اگر از راهنمای اندازه تصویر در اینستاگرام باخبر باشید، فعالیت در این شبکه اجتماعی کار دشواری نخواهد بود! یکی از بهترین راه ‌ها برای جلوگیری از این امر این است که قبل از آپلود تصویر یا ویدئو، از اندازه مناسب و استاندارد آن مطمئن شوید. اعمال تغییرات روی تصاویر مطابق با آخرین آپدیت ها و بهینه سازی اندازه و ابعاد آن ها برای ماندن در بازی اینستاگرام ضروری است. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده اینستاگرام، حضور خود در این پلتفرم را حرفه ای تر نشان دهید و برای مشاغل کوچک و شرکت ‌های بزرگ کار کنید. برای اینکه بهینه سازی ابعاد پست اینستاگرام را بهتر درک کنید، بهتر است از نحوه کار و ویژگی های این پلتفرم اطلاعات کافی داشته باشید. مطلب زیر می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد – کلیک کنید

اهمیت استفاده از اندازه مناسب برای پست های اینستاگرام

هنگامی که برندی محتوای بصری خوبی تولید می کند، می داند که گزینه های بیشتری نیز برای بهبود محتوا وجود دارد. در ابتدا باید مطمئن شوید تصاویری که در اینستاگرام استفاده می‌کنید قوانین کپی رایت را نقض نمی‌کند. اگر تصویر اصلی را ندارید، باید عکس ‌های با کیفیت بالا پیدا کنید. به علاوه، باید بدانید که کدام ابزارها می توانند به ارتقای تصاویر شما در شبکه های اجتماعی کمک کنند.

ابعاد پست اینستاگرام
ابعاد پست اینستاگرام

علاوه بر این، شما باید اندازه تصویر رسانه های اجتماعی خود را به درستی تنظیم کنید. به طور کلی، رعایت استانداردهای انتشار تصویر و ویدئو در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا:

  • از پیکسلی و نافرم شدن تصویر جلوگیری می کند. توجه به این نکته باعث می شود تصاویر شما حرفه ای تر به نظر برسند.
  • تصویر شما برای انتشار در صفحه خاص طراحی می‌شوند. این گزینه به افزایش تعامل صفحه شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • مطمئن می شوید که مخاطب عکس شما را کامل می بیند. اندازه نادرست تصویر می تواند پیام برند شما را بصورت ناقص به مخاطب انتقال دهد.

از طرفی دیگر، برندها یا افرادی که از ابزارهای ویرایشگر عکس استفاده می‌کنند، می‌توانند تصاویر خود را براساس اندازه مخصوص رسانه ‌های اجتماعی ویرایش کنند. هنگام استفاده از این برنامه، تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید و روی ویرایش تصویر کلیک کنید. این برنامه ها، تعیین اندازه تصاویر را برای هر شبکه اجتماعی بسیار آسان کرده است. تعیین اندازه سایز فیلم در پست اینستاگرام نیز به همین صورت است. اجازه دهید با شما صادق باشیم. همیشه راه‌ های جدید و به روز تری برای انتشار ویدیو ها و عکس ‌ها در اینستاگرام وجود دارد. همیشه یک روش فوق العاده برای جذب افراد مختلف در اینستاگرام پیدا می شود که به وسیله آن می توانید محتوای خوبی تولید کنید. محتوای شما در قالب تصویر یا ویدئو می تواند در اینستاگرام حالت افقی، پرتره یا مربع ارائه شود و در عین حال بسیار چشم نواز باشد.

اگرچه ویژگی ها و آپدیت های جدید این پلتفرم جهانی بسیار شگفت انگیز است، اما تعیین اندازه مناسب پست های اینستاگرام ممکن است کمی مشکل ساز باشد. در آپدیت های قدیمی اینستاگرام، تنها گزینه ای که برای انتشار پست در اختیار داشتید، عکس های مربعی با ابعاد x 612 612 پیکسل بوده است. اما امروزه شاهد افزایش محبوبیت تصاویر و ویدئوهای افقی و عمودی در این شبکه اجتماعی هستیم. همانطور که گفته شد، اندازه استاندارد تصاویر برای انتشار پست در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. از پست‌ های اینستاگرام گرفته تا استوری و ریلز، آگاهی از بهترین اندازه و نسبت پست اینستاگرام کار ساده‌ای نیست. با اطلاع از آخرین ویژگی ها و آشنایی با ابعاد مناسب و مورد نیاز اینستاگرام برای ایجاد پست آشنا می شوید. هنگامی که اندازه‌ های تصویر یا ویدئو مورد نظر خود در اینستاگرام را مشخص کردید، وقت آن است که محتوای خود را با استفاده از این مقاله مفید در سایت فرادرس ارائه دهید. این مطلب به شما  کمک می کند تا یک برنامه‌ریزی دقیق برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام داشته باشید.

 استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی – کلیک کنید

سایز پست اینستاگرام
سایز پست اینستاگرام

آیا اندازه تصاویر پست اینستا واقعا مهم است؟

بله! در این مورد هیچ شکی وجود ندارد. تعیین اندازه پست در اینستاگرام بسیار مهم است، اگر بخواهید:

  • نام تجاری کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید.
  • توجه مخاطبان هدف را جلب کنید.
  • تعامل حساب خود را افزایش دهید.
  • یک جامعه اینستاگرامی برای خود بسازید.
  • تبلیغات چشمگیر داشته باشید.

استفاده از ابعاد مناسب پست ها در اینستاگرام می تواند به افزایش تعامل پروفایل شما کمک کند. اما از کدام سایز باید استفاده کرد؟ راهنمای ساده ما به شما در انتخاب ابعاد مناسب پست در اینستاگرام برای تولید محتوا کمک خواهد کرد.

ابعاد پست اینستاگرام

در گذشته اندازه عکس ها و ویدیوهای اینستاگرام به یک کادر مربع ساده محدود می شد، اما اکنون (تقریبا) در هر قالبی نمایش داده می شود. در حال حاضر، ابعاد پست های اینستاگرام از 16:9 تا 4:5 متغیر است!

پست های افقی (16:9)

در حالی که اینستاگرام نسبت پست 1.91:1 را توصیه می کند، می توانید اندازه تصویر یا ویدئو خود را تا 16:9 انتخاب کنید. در هر صورت، پیشنهاد ما این است که ارتفاع عکس افقی خود را حداقل 1080 پیکسل قرار دهید. با این روش، وقتی اینستاگرام فایل آپلودی شما را فشرده می کند، کیفیت عکس همچنان مناسب خواهد بود.

پست های مربعی (1:1)

اگرچه اینستاگرام از تصاویر افقی و عمودی هم پشتیبانی می‌کند، اما همچنان پست ‌های مربعی یک گزینه محبوب در اینستاگرام هستند؛ به خصوص که پروفایل اینستاگرام عکس را به نسبت 1:1 برش می‌دهد. اما چگونه پست اینستاگرام خود را مربع بسازیم؟ توصیه می‌کنیم عکس‌ ها و ویدئو های مربعی خود را در ابعاد 1080 در 1080 پیکسل بسازید. به این ترتیب وقتی اینستاگرام فایل را هنگام انتشار فشرده می کند، نسخه تصویر شما همچنان باکیفیت خواهد بود.

پست های عمودی (4:5)

به طور کلی، در اینستاگرام عکس های عمودی شما باید دارای نسبت تصویر 4:5 باشند. در صورتی که عکس بزرگ تر باشد (مانند 4:6 یا 4:7)، اینستاگرام محتوای شما را برش می دهد و تصویر ناقص منتشر می شود. پست‌ های عمودی در صفحه اصلی اینستاگرام فضای بیشتری را اشغال می کنند و محتوای شما بهتر دیده می شود. بنابراین این پست ها نسبت به پست ‌های افقی ظاهر بهتری خواهند داشت. سایز مناسب برای پست های اینستاگرام 1080 می باشد. در این حالت، پست شما پس از انتشار 480 در 600 پیکسل خواهد شد.

اندازه و نسبت تصویر در اینستاگرام

توجه به نسبت و انداره  در عین اشتراک گذاری ویدئو و تصویر در ایسنتاگرام دارای اهمیت بالایی است. نسبت عکس به عرض آن به ارتفاع آن مرتبط است. این نسبت به عنوان یک عدد بیان می شود که در آن رقم اول نشان دهنده عرض و رقم دوم نشان دهنده ارتفاع است؛ مانند 4:5 یا 9:16.

سایز فیلم در پست اینستاگرام
سایز فیلم در پست اینستاگرام

هنگام به اشتراک گذاری فایل در ابتدا باید مطمئن شوید عکس‌ ها و ویدیو های شما مطابق با دستورالعمل ‌های اینستاگرام هستند؛ در غیر این صورت، آن ها براساس اندازه های معمول اینستاگرام برش داده می‌شوند و این مسئله ممکن است منجر به از بین رفتن بخشی از تصویر یا ویدئو شما شود. بنابراین اگر قصد دارید عکسی را در اینستاگرام آپلود کنید باید مطابق سایزی باشد که اینستاگرام از آن پشتیبانی می کند. خوشبختانه، ابزار برش یا کراپ ابعاد پشتیبانی شده در اینستاگرام را ارائه داده است. با استفاده از این ابزار که در بیشتر گوشی های هوشمند یافت می شود می توانید پست هایتان را قبل از انتشار کاملا استاندارد کنید. اندازه تصویر اینستاگرام (رزولوشن) به تعداد پیکسل هایی که عرض و ارتفاع عکس یا ویدیوی شما را تشکیل می دهند اشاره دارد. مانند ابعاد، اندازه نیز با دو عدد بیان می شود. عدد اول عرض را نشان می دهد و دومی نشان دهنده ارتفاع است. برای مثال، اندازه تصویر 1080 پیکسل در 1080 پیکسل بسیار بزرگتر از اندازه تصویر 50 در 50 است.

سایز ویدئو ها در اینستاگرام

اینستاگرام ویدوئو های با نسبت ابعاد 16:9 تا 4:5 پشتیبانی می کند. ویدئو ها باید از 30 فریم در ثانیه تشکیل شده باشد و حداکثر حجم فایل ویدئویی 4 گیگابایت باشد.

سایز پست های اسلایدی اینستاگرام

پست‌ های اسلایدی اینستاگرام می‌توانند به صورت مربع، افقی یا عمودی منتشر شوند و شامل عکس و ویدیو می باشند. هنگامی که اولین عکس یا ویدیوی خود را انتخاب کردید، همه عکس ‌ها یا ویدیو هایی که در اسلاید های بعدی انتخاب می‌کنید به نسبت همان تصویر اولیه یا کاور برش داده می‌شوند. اگر اولین عکسی که انتخاب می کنید مربع باشد، تمام عکس ها در اسلاید های بعدی به فرمت 1:1 برش داده می شوند.

سایز ویدیوهای IGTV اینستاگرام

ویدیوها در IGTV اینستاگرام بصورت عمودی (با نسبت تصویر 9:16) یا یک ویدیوی افقی (با نسبت تصویر )16:9 آپلود می شوند. برای ویدیوی عمودی، اندازه ایده آل تصویر 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. برای فیلم های افقی، اندازه ایده آل تصویر 1920 پیکسل در 1080 پیکسل است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، نسبت ابعاد عکس کاور IGTV شما است. کاور همان چیزی است که در صفحه اصلی اینستاگرام شما و در بخش ‌های IGTV نشان داده می‌شود، بنابراین باید اندازه آن مناسب باشد. اینستاگرام نسبت تصویر 1:1.55 و اندازه 420 پیکسل در 654 پیکسل را توصیه می کند. اگر قصد دارید پیش نمایشی از IGTV خود را برای دریافت بازدید بیشتر در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، در نظر داشته باشید که عکس کاور شما هم در فید اینستاگرام چگونه به نظر می رسد. به یاد داشته باشید پس از انتشار نمی‌توانید عکس روی کاور IGTV را تغییر دهید. بنابراین، ارزش دارد که به این موضوع بیشتر توجه کنید.

سایز عکس در پست اینستاگرام
سایز عکس در پست اینستاگرام

سایز استوری های اینستاگرام

تقریباً هر چیزی را می‌توانید در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید، به شرطی که حداقل ابعاد آن 1.91:1 و حداکثر ابعاد آن 9:16 باشد. از آنجایی که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند استوری هایشان کل صفحه را اشغال کند و بدون حاشیه باشد. سایز استوری اینستاگرام نسبت تصویر 9:16 با اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل می باشد. برای ویرایش استوری اینستاگرام خود به کمک نیاز دارید؟ بهترین برنامه های ویرایش استوری اینستاگرام را در فرادرس بررسی کنید.

 بهترین برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر، گوشی اندروید و آیفون – کلیک کنید

سایز ریلز های اینستاگرام

ریلز نیز مانند استوری‌ برای فریم های عمودی و روی موبایل طراحی شده‌ است. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنیم از نسبت تصویر 9:16 استفاده کنید. عکاسی و ویرایش تصاویر در موبایل تنظیم کردن ابعاد پست را بسیار آسان تر کرده است.

با دانستن بهترین اندازه و ابعاد را برای پست های اینستاگرام می توانید محتوای خود را بر این اساس تهیه کنید. ابزارهای مختلفی برای برش تصاویر با نسبت های توصیه شده اینستاگرام وجود دارند که می توانید برای ویرایش و برش عکس ها و ویدئو هایتان از آن ها استفاده کنید. با این برنامه های کاربردی می توانید به راحتی تصاویر و ویدئو های خود را به نسبت ابعاد استاندارد اینستاگرام (مربع، عمودی، یا افقی) برش دهید و  آن را طبق زمان بندی محتوای خود، منتشر کنید. اکنون که با ابعاد و اندازه های پست اینستاگرام آشنا شده اید، می توانید حساب اینستاگرام خود را بهینه کنید و نقش خود را در این پلتفرم قوی تر اجرا کنید. اگرچه در اینستاگرام فضای کافی برای ایجاد خلاقیت در محتوا به شما داده می شود، اما باید هوشمندانه عمل کنید. از واکنش مخاطبان هدف خود نسبت به اندازه های مختلف پست اینستاگرام لیستی تهیه کنید و براساس آن تصمیم نهایی را برای انتشار پست اخد نمایید.

اگر قصد دارید تا با اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام آشنا شوید، هم اکنون وارد سایت فرادرس شده و از آموزش های آن دیدن نمایید.

 آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی – کلیک کنید

نظر خود را درباره «سایز پست اینستاگرام - آموزش کامل اندازه و ابعاد تصویر و ویدئو در اینستا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سایز پست اینستاگرام - آموزش کامل اندازه و ابعاد تصویر و ویدئو در اینستا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.