زمان مطالعه: 2 دقیقه
ثبت نام دستفروشان در سامان بازار

ثبت نام دستفروشان در سامان بازار

سامان بازار درحال حاضر از متقاضیان دستفروش تهران ثبت نام به عمل می آورد. تمام دستفروشان مناطق مختلف تهران می توانند از این سامانه استفاده کنند.

سامان بازار، برنامه ای مختص "طرح جامع ساماندهی دستفروشان" است. چنانچه تمام دستفروش ها از طریق این سامانه ثبت نام به عمل آورند قطعاً در این زمینه بسیاری از مشکلات مانند سد معبر و شلوغی پیاده روها برطرف خواهد شد. کار با این سامانه بسیار راحت بوده و پرتال آسمونی همراه با شما آموزش های لازم را برای شما عزیزان فراهم می کند.

سامان بازار چیست؟

سامان بازار، سامانه ای است که در ابتدا دستفروشان مناطق 6، 11 و 17 می توانستند در آن ثبت نام کنند، اما اخیراً برای تمام مناطق تهران فعال شده و همه می توانند اقدام نمایند. این سامانه برای سر و سامان دادن به وضعیت دستفروش ها و رفع سد معبرها ایجاد شده است. متقاضیان می توانند برای دستفروشی و بساط گستری، در این برنامه درخواست دهند. این سامانه قطعاً به صورت دائمی خواهد بود و کنار گذاشته نمی شود تا باعث مهاجرت دستفروشان دیگر به تهران نشود.
اخیراً امکان ثبت نام برای دستفروشان مترو هم ایجاد شده است و می توانند از مراحل زیر برای ثبت نام پیروی کنند.

ثبت نام در سامان بازار

در ابتدا باید به سایت سامانه بازار مربوط به شهرداری تهران مراجعه کرد:

https://samanbazar.tehran.ir/Market

در قسمت بالای صفحه، روی گزینه «ثبت نام دستفروشان» کلیک کنید.

برای ادامه کار باید در "تهران من" قبلاً ثبت نام کرده باشید. پس اطلاعات را وارد کرده و وارد مرحله بعد شوید. چنانچه تابحال در تهران من ثبت نام نکرده اید، می توانید بر روی لینک آبی واقع در کادر به منظور ثبت نام کلیک کنید.

پس از ثبت نام در تهران من، وارد صفحه بعد می شوید. در این قسمت باید تمام اطلاعات موردنیاز را تکمیل کنید و تصاویر پشت و روی کارت ملی و شناسنامه خود و گواهی محل سکونت را در سایت بارگذاری کنید. سرانجام گزینه ثبت نام را بزنید.

پر کردن فرم ثبت نام در سامان بازار
پر کردن فرم ثبت نام در سامان بازار

پس از آن، یا درگاه پرداخت اینترنتی باز می شود و یا بصورت حضوری موقع تحویل غرفه پرداخت می کنید. مبلغ آن بسیار کم است، به ازای هر متر مبلغی کمتر از 10 هزار تومان پرداخت می شود زیرا امکاناتی همچون برق در اختیار غرفه ها قرار می گیرد.

دانلود نرم افزار سامان بازار فعلاً مهیا نشده است. بنابراین از طریق سایت سامان بازار برای ثبت نام اقدام نمایید.

ثبت نام دستفروشان مترو در سامان بازار

از آنجایی که حدود 4500 دستفروش در مترو وجود دارد، بعد از راه اندازی سامان بازار، به دستفروشان علاقه مند اطلاع رسانی می‌شود تا اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند. سپس شرکت مترو شرایطی را فراهم می‌کند تا دستفروشان به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکو ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص دستفروشی کنند تا معیشت‌شان آسیب نبیند و گلایه مسافران از این بابت کمتر شود.

در هیمن راستا، در ایستگاه های مترو، غرفه هایی برای این دستفروش ها راه اندازی خواهد شد تا شرایطی برای تأمین معیشت دستفروشان فراهم شود.

جایگاه‌های ایجاد غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌ های مترو پیش بینی شده است، اما ابتدا باید استقبال آنها را از ثبت‌نام در سامان بازار بررسی کرد. تعداد بسیاری از دستفروشان مترو به ساماندهی و حضور ثابت علاقه ای ندارند و ترجیح می‌ دهند بدون هیچ چارچوبی کالای خود را بفروشند.

نظر خود را درباره «ثبت نام دستفروشان در سامان بازار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ثبت نام دستفروشان در سامان بازار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.