زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی ساسی مانکن

بیوگرافی ساسی مانکن

ساسی مانکن از جمله خواننده‌های ایرانی خارج از کشور است که آهنگ جدید او برادران لیلا نام دارد. وی طرفداران زیادی هم در ایران دارد.

ساسی مانکن یکی از خواننده‌های معروف ایران است که در آمریکا زندگی می‌کند. ساسی با دختری به نام بیتا ازدواج کرده و پسری به نام دایان دارد. پسر ساسی مانکن و بیتا فروردین 1402 به دنیا آمد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی ساسی مانکن را ببینید.

نام و نام خانوادگی ساسان حیدری یافته
لقب ساسی مانکن
تاریخ تولد 20 آبان 1367
محل تولد ایذه، خوزستان
محل زندگی آمریکا
ملیت ایرانی
حرفه خواننده، ترانه سرا، آهنگساز
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر بیتا

 

ساسی مانکن و همسر باردارش بیتا

درباره ساسی مانکن

ساسی مانکن

ساسان حیدری یافته با نام هنری ساسی مانکن 20 آبان 1367 در ایذه استان خوزستان به دنیا آمد. وی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز است. ساسی قبل از مهاجرت به خارج از کشور، ساکن کرج، جایی که مادر بزرگ و عموهایش بودند نقل مکان کردند. ساسی از دوران کودکی به موزیک و موسیقی علاقمند بود. وی از رشته کامپیوتر (نرم‌افزار) دانشگاه نواب قزوین انصراف داد و موسیقی را ادامه داد. او سال 2012 میلادی به کوالا لامپور، مالزی و از آنجا به آمریکا رفت و به فعالیت هنری خود ادامه داد.

زندگی هنری ساسی مانکن

ساسی مانکن به همراه سایر خواننده ها در یکی از کلیپ های دهه 80
ساسی مانکن به همراه سایر خواننده ها در یکی از کلیپ های دهه 80

علاقه ساسی به موسیقی و خواندن از زمان دبستان در وجودش شکل گرفت، می‌گوید از اول صدای خودش را دوست داشته و علاقمند بود تا در هر جمعی بخواند. تا اینکه سال 1383 وقتی 16 ساله بود بصورت جدی موسیقی را با آهنگ داف شروع کرد که بیت این آهنگ را از طریق اینترنت دانلود کرده بود.

ساسی قبل از معروف شدنش، خواننده زیرزمینی بود. وی در 16 سالگی به طور جدی خوانندگی را دنبال کرد و پس از تک آهنگ های خاص خودش توانست هواداران زیادی که اغلب نوجوان و جوانان بودند را بدست آورد. ساسی در دهه هشتاد به همراه همشهری‌ خود حسین مخته به شهرت رسید و تا چند سال به همکاری با او ادامه داد. ساسی پس از جدایی از وی با امیرمسعود و بعد از آن با امیر ارشیا همکاری کرد. از جمله آهنگ های مورد توجه ساسی در آن سالها می توان به آهنگ های نیناش ناش، پارمیدا، رپ بندری و گوشواره اشاره کرد.

ساسی در طی فعالیت های زیرزمینی خود و انتشار کلیپ های بدون مجوز چند بار دستگیر شد. ساسی سال 1388 برای یک کار انتخاباتی به دیدار کروبی رفت و آهنگی هم منتشر کرد. سرانجام ساسی سال 1390 تصمیم به مهاجرت گرفت و برای همیشه از ایران رفت. از جمله آهنگ های ساسی که در آمریکا خوانده و حواشی زیادی هم در ایران داشت می توان به جنتلمن در سال 1397، دکتر در سال 1398، تهران-توکیو در سال 1399 و مامان منو ببخش در سال 1400 اشاره کرد.

  • آلبوم های ساسی مانکن

  1. ایرانیزه (1396)
  2. بدسلیقه (1395)
  • تک آهنگ های ساسی مانکن

1402

برادران لیلا

1400

مامان منو ببخش
1399

تهران، توکیو

1398 دکتر
1397

چه پسری

حالی حالی
جنتلمن
1369 استاد
1395

یه کم یه کم

سلام
نوش
1394

بد شد

دروغ محض
حالش خوبه
تکراری
اشتباه
هیپنوتیزم
مصنوعی (همراه با کوروش مقیمی)
ساقیا
1393

نگو نه

منو ببخش
تو عوض نمیشی
من مثل دیوونه‌هام
عاشق یکی شدم
آلزایمر
بعد من
عشق نه، مرسی
دیگه نیستم
شانس
1392

فقط یه نفر تو ایران بود

عطسه
از همون حرفا
وقتی با همدیگه‌ایم
1391

آره همین‌جور

عاشقم کردی
فقط اولش خوب بود
وای چقد مستم من
1390

عکاس (با همراهی علی مرشدی)

خط رو خط
1389

icu to iq

استند بای
یه کاری کن رقصمون بیاد
1388

تهرانو LA کن

1387

گوشواره (همراه با علیشمس و امیر مسعود)

1386

رپ بندری (همراه با مخته)

1385

دیس صامت (همراه با مخته و علی یللی و پیشتاز)

نیناش ناش (همراه با رادین بند)
پارمیدا (همراه با علیشمس و مخته)
پاستوریزه (همراه با فرید و مخته)
ای جان جان (همراه با مخته و سعید اثبات آرش شریفی)
بدو بدو (همراه با مخته)
قلقلک نده (همراه با حسام استپس و مخته)

حقایق و حواشی

حضور برزو ارجمند و احسان کرمی در عروسی ساسی مانکن
حضور برزو ارجمند و احسان کرمی در عروسی ساسی مانکن
  • عروسی ساسی

ساسی مانکن و همسرش بیتا مراسم عروسی خود را در لس آنجلس آمریکا، در روز یکشنبه 8 خرداد 1401 برگزار کردند. سلبریتی‌هایی مانند احسان کرمی و برزو ارجمند نیز خود را به عروسی او در لس آنجلس رساندند. حضور این دو چهره مشهور انتقادهایی را در پی داشت. احسان کرمی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری گردهمایی سلام فرمانده در روزهای ریزش متروپل آبادان انتقاد کرده بود در حالیکه دقیقا در روزی که بعنوان عزای عمومی و روز همدردی با مردم آبادان اعلام شد، وی در مراسم عروسی ساسی مانکن حضور پیدا کرد.

  • آهنگ مامان منو ببخش

اسفند 1400 هم آهنگی به نام مامان منو ببخش باعث انتقاد از ساسی مانکن شد. استفاده از کلمات و اصطلاحات نامناسب و موزیک ویدئوهای غیرفرهنگی بسیاری از کاربران را نگران می کند که این سبک آهنگ ها با تکه کلام های خاص ساسی، سبب شود که بچه ها و نوجوانان به آن عادت کرده و باعث عادی انگاری شود.

  • همکاری با الکسیس تگزاس

در اسفند ماه سال 1399، انتشار موزیک‌ویدیوی ترانه «تهران، توکیو» ساسی مانکن با حضور الکسیس تگزاس با انتقادات زیادی مواجه شد. گروهی ترانه‌های او را غیراخلاقی برای مخاطبان کم سن و سال و سقوط در هنر و فرهنگ نامیدند که نتیجه جلوگیری از شادی واقعی در جامعه و عدم آموزش موسیقی ایرانی در مدارس است و گروهی مقصر را فعالیت ضعیف صدا و سیما در زمینهٔ موسیقی و نگاه بستهٔ آن دانستند.
همچنین محمد سرشار، مدیر شبکه کودک صدا و سیما، خواستار تعقیب بین‌المللی و دستگیری ساسی مانکن، بر اساس بند الف ماده 34 کنوانسیون حقوق کودک شد. پیش از این نیز او به علت استفاده از الفاظ جنسی در آهنگ‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته بود. با این حال، امیر تتلو خواننده مقیم ترکیه از ساسی حمایت کرد و ترانه او را جذاب دانست.

  • ساسی مانکن و دنیا جهانبخت

ساسی مانکن سال 1395 به خاطر یک مدل اینستاگرامی به نام دنیا جهانبخت سوژه شبکه های اجتماعی شد. این مدل با ویدئوهای مختلف ادعای خیانت ساسی مانکن را داشت ولی ساسی این ارتباط و خیانت را رد کرد تا اینکه دنیا تصمیم به خودکشی گرفته بود و با گریه های مداوم بر حرف خود پافشاری می کرد تا اینکه پس از مدتی این سروصدا پایان یافت.

  • دیدار ساسی مانکن با مهدی کروبی

ساسی در سال 1388 وقتی 21 ساله بود در روزهای منتهی به انتخابات از طریق یکی واسطه با گروهی از خواننده های مجاز و غیرمجاز به دیدار کروبی رفت. آنجا بود که از وی خواسته شد آهنگی در حمایت از آقای کروبی بسازد که او هم قبول کرد و این آهنگ منتشر شد.

  • همسر اول و فرزند ساسی مانکن!

شایعاتی در مورد همسر اول و بچه دار شدن ساسی مانکن وجود دارد که عنوان شده ساسان حیدری یافته، برای اقامت در آمریکا با خانمی به اسم سایه ازدواج می‌کند. سایه باردار می‌شود و این در حالی است که هنوز مشکل اقامت ساسان یافته حل نشده است. پس از این که اقامت آمریکا برای آقای خواننده فراهم می‌شود، او همسر و فرزندش را که مایل به نگهداری آن نبوده رها می‌کند. ظاهرا ساسان مانکن می‌خواسته بچه سقط شود. این اتفاق نیفتاده و حالا فرزند وی با نام «برسام» یکی از سوژه‌ها در فضای مجازی شده است.

مشخصات ظاهری

رنگ مو مشکی
رنگ چشم میشی
قد  179 سانتیمتر
وزن 85 کیلوگرم

راه ارتباطی

پیج اینستاگرام: sasy

گالری تصاویر ساسی مانکن

دایان پسر ساسی مانکن
کیک عروسی ساسی مانکن به طول چند متر
کیک عروسی ساسی مانکن به طول چند متر
جشن عروسی ساسی مانکن و همسرش بیتا در لس آنجلس
جشن عروسی ساسی مانکن و همسرش بیتا در لس آنجلس
ساسی مانکن
ساسی مانکن
کاور آهنگ جنتلمن ساسی مانکن
کاور آهنگ جنتلمن ساسی مانکن
بیتا همسر ساسی مانکن
بیتا همسر ساسی مانکن
کنسرت ساسی مانکن
فتوشات ساسی مانکن
عکس قدیمی ساسی مانکن در دهه 80
عکس قدیمی ساسی مانکن در دهه 80
عکس کودکی ساسی مانکن (سمت راست) به همراه خواهرش
عکس کودکی ساسی مانکن (سمت راست) به همراه خواهرش
نظر خود را درباره «بیوگرافی ساسی مانکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ساسی مانکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.