زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی زهرا مصطفوی خمینی

بیوگرافی زهرا مصطفوی خمینی

زهرا مصطفوی خمینی دختر امام خمینی است. ایشان دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی می باشد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

زهرا مصطفوی خمینی دختر بزرگ امام خمینی است. وی دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی می باشد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی زهرا خمینی را ببینید.

درباره زهرا مصطفوی خمینی

زهرا مصطفوی خمینی
زهرا مصطفوی خمینی

زهرا مصطفوی خمینی شهریور ماه 1319 در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا اهل خمین است. پدر زهرا مصطفوی خمینی، امام خمینی و مادر ایشان خدیجه ثقفی نام دارد. خواهر و برادرهای زهرا خمینی عبارتند از: مصطفی، احمد، صدیقه و فریده. زهرا اشراقی و نعیمه اشراقی خواهرزاده های وی هستند. زهرا خمینی دکترای الهیات دارد و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران است که با رتبه استاد تمام بازنشسته شده‌ است. 

ازدواج

همسر زهرا خمینی محمود بروجردی نام دارد. همسر ایشان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و معاون اسبق وزارت آموزش عالی و سفیر سابق ایران در فنلاند بود. او مدتی هم ریاست سازمان گفتگوی تمدن‌ ها را بر عهده داشت.

زهرا خمینی یک فرزند دختر به نام لیلی بروجردی و یک فرزند پسر به نام مسیح بروجردی دارد. لیلی بروجردی رئیس کمیته بانوان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و وکیل دادگستری است. مسیح بروجردی پسر ایشان روحانی شده‌ است. نوه زهرا مصطفوی نیز با پسر محسن رضایی ازدواج کرده‌ است.

زهرا مصطفوی دختر امام خمینی
زهرا مصطفوی دختر امام خمینی

زهرا خمینی تنها فرزند امام خمینی است که در سال‌ های پس از درگذشت پدرش در عرصه عمومی فعالیت داشته‌ است. او دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. این جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری 1376 از سید محمد خاتمی حمایت کرد.

زهرا خمینی که از حامیان سرسخت لایحه اصلاح مقررات مربوط به حق طلاق بود، در سال 1371 در تلویزیون ایران ظاهر شد و از این لایحه حمایت کرد.

زهرا مصطفوی در جشنواره جهانی فجر 97
زهرا مصطفوی در جشنواره جهانی فجر 97

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی زهرا مصطفوی خمینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی زهرا مصطفوی خمینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.