زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگاهی به زندگی و آثار کوین اسپیسی

نگاهی به زندگی و آثار کوین اسپیسی

کوین اسپیسی فاولر بازیگر و تهیه کننده امریکایی است.

دوشنبه 20 تير 1401
نرگس خرقانى
نگاهی به زندگی و آثار کوین اسپیسی
سقوط یک ستاره از عرش به فرش!

داستان زندگی کوین اسپیسی شاید یکی از عجیب ترین داستان های هالیوودی باشد. بازیگری که تا همین چند سال پیش یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوودی بود ولی در عرض مدت کوتاهی تبدیل به یکی از منفورترین شخصیت های هالیوود شد که تقریبا هیچ هالیوودی حاضر به همکاری با او نیست.
در واقع کوین اسپیسی بعد از هاروی واینستین تهیه کننده سرشناس هالیوود دومین چهره هالیوودی بود که در داستان جنبش می تو در آمریکا دچار سقوط شد و دیگر نتوانست وجهه خود را باز یابد و تبدیل به یکی از نفرت انگیزترین چهره های تاریخ هالیوود شد.
کوین اسپیسی فاولر در اورنج جنوبی، نیوجرسی (با نام خانوادگی کناتسون) به دنیا آمد. اسپیسی یک برادر بزرگتر به نام رندی فاولر و یک خواهر به نام جولی آن فاولر کایردارد. خانواده اسپیسی زمانی که کوین تنها چهار ساله بود به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کردند.
کوین اسپیسی در کلاس‌های دهم و یازدهم در آکادمی نظامی نورتریج، دبیرستان کانوگا پارک تحصیل کرد. او در سال 1977 از دبیرستان چتس‌ورث، لس آنجلس، کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد. او از زمانی که کار بازیگری را شروع کرد تصمیم گرفت که از نام میانی اش یعنی اسپیسی استفاده کند.
اسپیسی قبل از حضور در مدرسه جولیارد در شهر نیویورک، به عنوان عضوی از گروه 12، چندین سال تلاش کرد که به عنوان یک کمدین مطرح شود. اما زمان لازم بود که بتواند خود را به عنوان یک بازیگر مطرح کند.

دیوید اسپیسی
کوین اسپیسی

اولین تئاتر حرفه‌ای اسپیسی روی صحنه به عنوان یک نیزه‌دار در اجرای قسمت اول هنری ششم در جشنواره شکسپیر نیویورک در سال 1981 بود. نقش مهمی نبود اما حضور در چنین نقش هایی باعث شد که پای او به تئاتر برادوی در شهر نیویورک باز شود و سال بعد، او اولین حضور خود را در برادوی، در نقش اسوالد در اشباح اثری از هنریک ایبسن را تجربه کرد.
اولین حضور کوین اسپیسی در سینما در سال 1984 بود و او توانست در فیلم هرلی برلی به ایفای نقش بپردازد، اما شروع شهرت او به عنوان یک بازیگر بر روی صحنه تئاتر و در سال 1986 اتفاق افتاد، زمانی که او در مقابل جک لمون، پیتر گالاگر و بتل لزلی در نقش جیمی، پسر ارشد تایرون، در تولید تحسین‌برانگیز جاناتان میلر از یوجین اونیل در سفر دراز روز در شب به ایفای نقش پرداخت.
موفقیت های کوین اسپیسی بر صحنه تئاتر ادامه یافت و در سال 1991 او توانست جایزه مهم تونی را برای بازی در نقش عمو لویی دریافت کند. او در سال 1999 برنده جایزه لارنس اولیویه شد و بار دیگر برای جایزه تونی کاندیدا شد. همین ها باعث شد که کارگردانان سینما نظرشان نسبت به او جلب شود.
حضور او در سینما و در نقشی مهم در سال 1986 بود. او در فیلم دلسوخته مایک نیکولز در کنار جک نیکلسون افسانه ای و مریل استریپ تکرار نشدنی به ایفای نقش پرداخت و این موفقیت بزرگی برای یک بازیگر جوان بود. اسپیسی به سرعت به عنوان یک بازیگر قدرتمند در سینما مطرح شد و برای نقش های مهمتری چون فیلم گلن گری گلن راس در کنار بازیگر بزرگی چون آلپاچینو به ایفای نقش پرداخت.

کوین اسپیسی در فیلم نئو نوآر
کوین اسپیسی در فیلم نئو نوآر مظنونین همیشگی

اما موفقیت او در سال 1995 بازی در فیلم نئو نوآر مظنونین همیشگی از برایان سینگربود که اسکار نقش دوم همان سال را برایش به ارمغان آورد و او را به عنوان یک بازیگر قدرتمند در سینما نیز مطرح کرد. در همان سال در فیلم هفت ساخته دیوید فینچر در نقش یک قاتل مرموز و خونسرد به ایفای نقش پرداخت و به این ترتیب تبدیل شد به یکی از بازیگران مهم هالیوود در دهه نود میلادی.

نقش آفرینی کوین اسپیسی در فیلم زیبای آمریکایی
نقش آفرینی کوین اسپیسی در فیلم زیبای آمریکایی

کوین اسپیسی در نقش های شرور بسیار موفق عمل کرده بود اما این دلیل مناسبی نبود که برای فیلم «زیبای آمریکایی» در نقش یک پدر خانواده و مردی معمولی آمریکایی موفق به دریافت جایزه اسکار نشود. در همان سال موفق به کسب ستاره مشاهیر در پیاده روی هالیوود شد و به این ترتیب بیش از پیش جایگاه خود در مقام یک بازیگر قدرتمند تثبیت کرد.
او که به عنوان بدمن بارها موفق عمل کرده بود در فیلم سوپرمن نیز در نقش بدمن فیلم بسیار موثر حضور داشت. اما نقشی که او را در هزاره جدید بسیار ماندگار کرد حضور در سریال «خانه پوشالی» در نقش فرانک آندروود بود که از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و برای ایفای این نقش در شصت و پنجمین جوایز امی در سال 2013 نامزد دریافت جایزه برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درام شد و اولین بازیگر اصلی شد که از یک سریال تلویزیون اینترنتی نامزد دریافت جایزه پرایم‌تایم شده‌است.

کوین اسپیسی بعنوان بازیگر برجسته مرد در فصل دوم خانه پوشالی
کوین اسپیسی بعنوان بازیگر برجسته مرد در فصل دوم خانه پوشالی

اسپیسی برای فصل دوم خانه پوشالی جایزهٔ بهترین بازیگر مرد برجسته در سریال تلویزیونی درام را در هفتاد و دومین مراسم گلدن گلوب و از سوی انجمن بازیگران سینما در بیست و یکمین دورهٔ جوایز انجمن بازیگران سینما دریافت کرد و به این ترتیب کلکسیون موفقیت های خود را تکمیل کرد.
اما اوضاع همیشه به این خوبی پیش نرفت و از سال 2017 و آغاز جنبش می تو در آمریکا کوین اسپیسی یکی از مهمترین کسانی بود که به دلیل اتهامات جنسی بسیار تحت فشار قرار گرفت و حتی بازی در آخرین فصل سریال موفق خانه پوشالی را از دست داد و به نظر می رسید که او به ناگاه از عرش به فرش سقوط کرده است.
طی چند سال گذشته کوین اسپیسی دیگر نتوانسته است به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهد و بیشتر زندگی اش خلاصه شده است در شرکت در دادگاه های متعددی که بابت شکایت های موجود از او برگزار می شود و به نظر می رسد که دوران حرفه ای یکی از بزرگترین ستارگان سه دهه اخیر هالیوود واقعا به پایان رسیده است.

نظر خود را درباره «نگاهی به زندگی و آثار کوین اسپیسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به زندگی و آثار کوین اسپیسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.