زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکوردداران بردهای پیاپی در لیگ فوتبال ایران

رکوردداران بردهای پیاپی در لیگ فوتبال ایران

« تیم موفق، مجموعه کاردان». این عبارت نه مربوط به کادر فنی آرژانتین است که قهرمان جهان شدند و نه مربوط به مربیان فرانسه نایب قهرمان جهان؛

مهدی زارعی-  این تیتری است که یکی از نشریات کشورمان در مورد رکورددار بردهای پیاپی در لیگ ایران به کار برد. قبل از این که نگاهی به آمار این تیم داشته باشیم، می توانیم مروری داشته باشیم به تیمهایی که هفته های پیاپی در لیگ، حریفان خود را شکست دادند. از فولاد، نفت تهران و ملوان گرفته تا صنعت نفت و پیکان و سایپا و حتی پدیده، همه روزهایی خوش را در تاریخ خود تجربه کردند که تبدیل به تیمهایی شکست ناپذیر شدند؛ تیمهایی که در روزهای اوج خود حتی مساوی هم به رقبا نمی دادند.

امسال هم سپاهان با 5 برد پیاپی در هفته های اخیر، رکورد چهار برد پیاپی پرسپولیس از هفته سوم تا ششم لیگ را شکست و به یک هفته حساس رسید. چرا حساس؟ زیرا معمولا دو عدد 4 و 6، اعداد نحس تیمهای برنده هستند. تیمهای برنده زیادی توانستند 4 هفته پیاپی برنده شوند اما در هفته پنجم بالاخره متوقف شدند. برای بسیاری از تیمها هم هفته ششم پیروزیهای پیاپی آنها، آخرین هفته بوده که طعم برد را چشیدند و بالاخره در هفته هفتم، روزهای خوش آنها خاتمه پیدا کرده است.

سپاهانی ها قبلا هم سابقه 6 برد پیاپی را داشتند؛ آن هم دقیقا در 6 هفته پایانی لیگ فصل 94-93 که منجر به قهرمانی دراماتیک آنها به لطف تساوی تراکتور و نفت شد. فصل پیش هم استقلال به رکورد 6 برد رسید؛ آبی ها از هفته چهاردهم تا نوزدهم طعم تساوی را هم نچشیدند و سرانجام قهرمان لیگ شدند. در فصل 1400- 1399 دو تیم پرسپولیس و سپاهان آمارها را به خودشان اختصاص دادن. پرسپولیس در دو مقطع لیگ صاحب چهار برد پیاپی شد و سپاهان هم شش بازی خود در هفته های چهاردهم تا نوزدهم را برنده شد. در جدال این تیمها پرسپولیس بالاخره قهرمانی را از آن خودش کرد. پرسپولیسی ها در فصل 99-98 هم رکورد جالب 12 برد در 13 مسابقه را ثبت کردند. سرخپوشان از هفته دوازدهم تا هجدهم 6 مسابقه خود را بردند؛ بعد یک مساوی کردند و مجددا 6 مسابقه دیگر را هم  با پیروزی پشت سر گذاشتند.

ذوب آهن اصفهان هم در سومین دوره مسابقات در فصل 83-82 پنج هفته نخست، تمام رقبای خود را شکست داد؛ از سپاهان گرفته تا استقلال. اما موفق نشد که لیگ را با قهرمانی به پایان برساند. ذوب آهن در فصل 97-96 هم همین آمار را از هفته هفده تا 22 به دست آورد؛ اما باز هم قهرمان نشد و به نایب قهرمانی بسنده کرد. گل گهر سیرجان هم در فصل 01-1400 به آمار پنج برد در پنج بازی آخر خود رسید. اما این بردها فقط گل گهر را در رده چهارم لیگ تثبیت کرد و ثابت کرد که بردهای پیاپی فقط وقتی ارزش دارند که تیم در کل فصل هم عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته باشد.  تراکتور هم یک فصل بعد، شرایطی نسبتا مشابه را تجربه کرد. 5 برد پشت سر هم از هفته بیستم به بعد و ناگهان سه باخت و سه مساوی که این تیم را در رده پنجم لیگ قرار داد.

سرانجام می رسیم به « تیم موفق و مجموعه کاردان» که صحبت آن را در ابتدا کردیم. تیمی که قبل از آغاز لیگ برتر و در رقابتهای جام آزادگان فصل 78-1377 در 14 هفته پیاپی رقبای خود را شکست داد. وقتی علی پروین بعد از مدتها به فوتبال برگشت، احتمالا هوادارانش می دانستند قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد که پیش پای پروین « گاو» قربانی کردند!

تیم پروین، دو سه هفته خوب نتیجه نگرفت، اما از 24 مهر 1377 با برد(1-0) مقابل فولاد، بردهای این تیم شروع شد و تا روز 21 اسفند همان سال و باخت(2-1) مقابل پاس، تعداد بردهای این تیم به 14 رسید. تیمی با مدیریت امیر عابدینی، مدیریت فنی پروین و کادر رهبری متشکل از ناصر ابراهیمی، ناصر محمدخانی و البته پرویز کماسی و تمرین های مخصوص بدنسازی در تپه های داودیه. رکورد این تیم بعید است به این زودی شکسته شود!

فعلا تو لیگ برتر باید انتظار بکشیم و ببینیم تیمی پیدا می شود که به هفت برد پیاپی برسد یا خیر؟

نظر خود را درباره «رکوردداران بردهای پیاپی در لیگ فوتبال ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رکوردداران بردهای پیاپی در لیگ فوتبال ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.