زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی رومن آبراموویچ

بیوگرافی رومن آبراموویچ

رومن آرکادیویچ آبراموویچ در سال 1966 در ساراتوف، در جنوب غرب روسیه در یک خانواده یهودی اشکنازی زاده شد.
نام رومن آرکادیویج
نام خانوادگی آبراموویچ
محل تولد ساراتوف شوروی
تاریخ تولد 24 اکتبر 1966
ملیت روسی اسرائیلی
شغل
مالک باشگاه فوتبال چلسی و صاحب شرکت سرمایه‌گذاری میل‌هاوس ال‌ال‌سی

 

درباره رومن آبراموویچ

رومن آرکادیویچ آبراموویچ در سال 1966 در ساراتوف، در جنوب غرب روسیه در یک خانواده یهودی اشکنازی زاده شد. مادرش، ایرینا در یک سالگی بر اثر عفونت خونی درگذشت. پدرش دو سال بعد در محل ساخت یک ساختمان، زیر جرثقیل له شد. پس از آن، رومن نزد خویشاوندانش بزرگ شد.  او بیشتر جوانی خود را در منطقه کومی در سرمای زمستان در تنگدستی زندگی کرد. او در 16 سالگی مدرسه را رها کرد و به‌عنوان مکانیک مشغول به کار شد. سپس به ارتش سرخ پیوست. پس از آن در مسکو اسباب‌بازی پلاستیکی می‌فروخت. بعد از آن نیز به فروش عطر و دئودورانت‌ رفت و در زمان میخائیل گورباچف، رهبر شوروی که فضای بیشتری برای کارآفرینی ایجاد کرده بود ثروت خود را افزایش داد.

زندگی شخصی

رومن آبراموویچ تاکنون سه بار ازدواج کرده است و پنج فرزند دارد. اما در حال حاضر همسری ندارد و با سرمایه دار مشهور روسی به نام dasha zhukova زندگی می کند. اما با تمام این ها باید بگوییم که رومن تاکنون زندگی راحتی نداشته است؛ چون سختی هایی که در گذشته متحمل شده، همیشه روح و روان او را آزار می دهد. از آن جایی که رومن آبراموویچ مادر خود را زمانی که فقط یک و نیم سال داشت از دست داده بود از همان دوران کودکی دچار مشکلات زیادی شد. اما با این حال که مشکلات زیادی در زندگی داشت با کمک اطرافیان و سرمایه آن ها برای فرار از غم از دست دادن مادر، خودش را با کار مشغول می کرد.

ثروتمند شدن

رومن در زمان جوانی برای ادامه تحصیل به موسسه آموزش های فنی و صنعتی رفت، اما بعد از مدتی به عنوان یک نظامی به ارتش شوروی ملحق شد. چند سال بعد توانست مقداری پول برای خودش جمع آوری کند، اما بعد از به هم خوردن دولت کمونیسم تصمیم گرفت، از شرکت های تازه تاسیس سهام ارزان قیمت خریداری کند. او فکرش را هم نمی کرد که روزی این سهام خیلی با ارزش شوند، اما این سهام به اندازه طلا ارزش پیدا کرد و زندگی رومن آبراموویچ را دگرگون کرد.

بعد از چند سال رومن آبراموویچ که به واسطه سهام های خریداری شده به شخصی ثروتمند تبدیل شده بود، وارد صنایع نفت و آلومینیوم شد که امروز به عنوان دومین کارخانه تولید کننده نفت و آلومینیوم در جهان به شمار می رود.

بخش اصلی سهام رومن آبراموویچ در کشور روسیه و کمپانی گز پروم است، همین هم باعث شد که از میزان دارایی اش کم شود. مشکلات زیاد کشور روسیه و تحریم های شرکت های اروپایی و آمریکایی باعث شد که نه تنها رومن، بلکه خیلی از سرمایه گذارهای دیگر هم بخش عمده ای از ثروت و سرمایه خود را از دست بدهند.

کاهش میزان فروش کمپانی گز پروم و همچنین کاهش ارزش جهانی نفت موجب کم شدن ثروت رومن آبراموویچ شد. این روند نزولی همین طور ادامه پیدا کرد، تا جایی که رومن آبراموویچ که روزی در زمره ی ثروتمندترین افراد جهان بود، به رتبه 21 و سپس 51 تنزل پیدا کند. البته در حال حاضر میزان مشخص دارایی او قابل قیاس نیست؛ چون او مشغول فعالیت های مختلفی است، اما می توانیم بگوییم که هنوز در جمع 100 ثروتمند حال حاضر جهان حضور ندارد.

ورود به فوتبال

رومن آبراموویچ در خارج از روسیه به خاطر تملک باشگاه فوتبال چلسی و فعالیت در فوتبال اروپا شهرت دارد. هنگامی‌که تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری تماشایی در سال 2003 در استادیوم الدترافورد و با درخشش و هت‌تریک رونالدو با نتیجه 3–4 مغلوب منچستریونایتد شد، یک میلیاردر روسی روی سکوها به حدی از جریان بازی به وجد آمده بود که تصمیم به سرمایه‌گذاری روی فوتبال گرفت و چند ماه بعد تبدیل به یکی از جالب‌ترین سوژه‌های فوتبال شد؛ آن فرد متمول روسی، رومن آبراموویچ، صاحب چاه‌های نفت فراوانی بود که تصمیم گرفت باشگاه چلسی را خریده و به فوتبال روی آورد. او ابتدا قصد خرید باشگاه تاتنهام هاتسپر در شمال لندن را داشت. دانیل لوی، رئیس باشگاه بازدید آبراموویچ از وایت هارت لین در سال 2003 را تأیید کرده‌است. آبراموویچ سپس به این نتیجه رسید که با 10 میلیون پوند بیشتر می‌تواند باشگاه چلسی را با یک استادیوم توسعه‌یافته و همچنین دو هتل خریداری کند و از خرید تاتنهام منصرف شد،باشگاه چلسی در زمان ریاست رومن آبراموویچ موفق به کسب 21 جام معتبر شد.

آبراموویچ باشگاه چلسی را به قیمت 140 میلیون پوند خرید. سرمربی‌گری ژوزه مورینیو و دیگران به‌همراه ثروت آبراموویچ به چلسی کمک کرد تا به پنج قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و پنج جام حذفی انگلستان برسد.

فروش باشگاه چلسی

در 2 مارس 2022 رومن آبراموویچ هشت روز پیش از اعمال تحریم‌، باشگاه چلسی را به فروش گذاشت. برخی از هواداران چلسی همچنان در پشتیبانی از او شعار می‌دهند. اما برخی دیگر خواستار توقیف دارایی‌های او و نه فقط مسدود شدن آنها هستند. رومن آبراموویچ به هواداران چلسی گفت: «امیدوارم بتوانم برای آخرین‌بار به ورزشگاه استمفورد بریج (ورزشگاه چلسی در غرب لندن) بیایم و حضوری با همه شما خداحافظی کنم». او هم‌اکنون در خارج از بریتانیا به سر می‌برد و از ورود به این کشور، محروم است.

تصاویر رومن آبراموویچ

 رومن آبراموویچ
آبراموویچ
 رومن آبراموویچ
آبراموویچ
 رومن آبراموویچ
آبراموویچ

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی رومن آبراموویچ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی رومن آبراموویچ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.