زمان مطالعه: 4 دقیقه
روتین سلامت موهای فر چیست؟

روتین سلامت موهای فر چیست؟

مراقبت از انواع مو حساسیت‌های مخصوص به خود را می‌طلبد اما نگهداری و مراقبت از موهای فر ممکن است شما را با چالش‌های بیشتری مواجه کند

مراقبت از انواع مو حساسیت‌های مخصوص به خود را می‌طلبد اما نگهداری و مراقبت از موهای فر ممکن است شما را با چالش‌های بیشتری مواجه کند. برای این‌ که ظاهر جذاب و دوست داشتنی موهای فر خود را به خوبی حفظ، از گره خوردن آن‌ها جلوگیری و حالت وز و خشن موهای خود را از بین ببرید، باید با وسواس و حساسیت بیشتر به انتخاب انواع شوینده‌ها، مواد تقویتی و محصولات مراقبتی بپردازید.

توجه داشته باشید که استفاده از برخی راهکارها که برای شانه پذیری و حفط حالت انواع مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است برای حفظ حالت و شکل مناسب موهای فر نتیجه بخش نباشد؛ در نتیجه لازم است بهترین و سازگارترین روش‌ها را برای حفظ سلامت و حالت جذاب موهای فر در دستور کار قرار دهید. در ادامه این مطلب شما را با مراحل مختلف روتین مراقبت از پوست آشنا کرده و ترفندهای حفظ سلامت این نوع مو را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با مراحل روتین مراقبت از موهای فر

اگر موهای فر دارید و می‌خواهید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، این روتین مراقبتی از موهای فر را به یاد بسپارید:

استفاده از شوینده‌های مخصوص

برای شستشوی موهای فر خود به شامپوها و نرم کننده‌های مخصوص موی فر و مجعد نیاز دارید. شامپوها ونرم کننده‌هایی که فرمولاسیون آن‌ها برای شستشو و تقویت موهای آسیب دیده طراحی شده‌اند انتخاب مناسبی برای موهای شما هستند. از آنجایی که موهای فر و مجعد در مقایسه با سایر حالت‌های مو خشک‌تر هستند، میزان آسیب پذیری آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود‌. در ترکیبات شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده از مواد ملایم‌تری برای تشکیل فرمولاسیون این شوینده‌ها استفاده شده است و موادی مانند پارابن، سولفات، سیلیکون و ... در فرمولاسیون این شامپوها وجود ندارد.

در این شامپوها مقادیر محدودی از مواد قوی شیمیایی وجود دارد و تشکیل ساختار آن‌ها بر اساس استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی شکل گرفته است. بنابراین استفاده از انواع شامپو برای موهای مختلف نمی‌تواند تاثیرات اثربخشی بر موهای فر داشته باشد و بهتر است و برای شستشوی موهای مجعد خود از شامپوهایی که برای موهای آسیب دیده طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

استفاده از سرم تقویتی مو

در خرید سرم مو برای تقویت و شانه پذیری بهتر موهای فر باید علاوه بر ترکیبات سازنده محصول به دوره و مدت زمان استفاده از این محلول‌ها نیز توجه داشته باشید. استفاده موقتی و زمان بندی نشده از سرم‌های تقویتی مو نتیجه چندان مثبتی بر حالت ظاهری موهایتان نخواهد داشت و شرط اثربخشی این مواد استفاده مداوم و اصولی از آن‌ها است. ساختار نرم سرم‌های مو و قدرت جذب مواد آن در بافت موها به شما برای داشتن موهایی لطیف و درخشان کمک کرده و حالت وز و کدر موها را از بین می‌برد. با خرید سرم مو از موتن رو می‌توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید.

اسپری سرم مو بر روی موهای فر و مجعد علاوه بر ترمیم و بازسازی ساقه‌های آسیب دیده، با ایجاد لایه محافظتی بر روی کوتیکول‌ها از ایجاد آسیب‌های بعدی ممانعت می‌کند. با استفاده از سرم مو در بازه زمانی مشخص تاثیرات فوق العاده‌ای را بر روی حالت و شکل ظاهری موهای خود مشاهده خواهید کرد. ترکیبات این سرم‌های تقویتی باعث درخشان‌تر شدن، افزایش لطافت، افرایش شانه پذیری، محافظت در برابر حرارت ابزارهای حرارتی و آسیب‌های ناشی از تابش اشعه‌های نور خورشید خواهد شد و به شما برای مراقبت از سلامت موهای خود کمک می‌کند.

استفاده از روغن‌های گیاهی

استفاده از بهترین روغن مو برای افزایش لطافت و درخشندگی مو یکی دیگر از مراحل روتین مراقبت از موهای فر است که تاثیرات چشمگیری در حفظ سلامت این نوع مو دارد. روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن فندق، روغن بادام، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن جوجوبا و ... دارای ترکیبات مغذی برای شانه پذیری و حفظ حالت موهای فر و مجعد هستند.

استفاده از روغن‌های گیاهی و ارگانیک برای نرم و لطیف کردم موهای زبر و خشن و حالت دادن به موهای فر و مجعد از روش‌های دیرینه مراقبت از موها است و نتایج درخشانی را در پی دارد.

شما می‌توانید هر یک از روغن‌های نام برده شده را با موادی مانند تخم مرغ و عسل یا گیاهانی مثل آووکادو و آلوئه ورا ترکیب کرده و سه وعده در طول هفته بر روی موهای فر خود بگذارید.

توجه داشته باشید که برای شستشوی این مواد از روی موهای فر خود نباید از آب داغ استفاده کنید چراکه حرارت آب داغ باعث ایجاد بیشترین آسیب در موهای فر شده و با خشک کردن ساقه و تار موها حالتی زبر و خشن در آن‌ها ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است برای شستشوی موهای فر از آب ولرم استفاده کرده و در خشک کردن آن‌ها نیز درجه حرارت سشوار و ابزارهای حرارتی را تنظیم کنید.

استفاده از ماسک مو

انتقال چربی و مواد مغذی از کف سر تا ساقه و نوک موهای فر با وجود پیچ و تابی که در این موها وجود دارد دشوار است. بنابراین موهای فر و مجعد در مقایسه با موهای صاف و موج دار با کمبود مواد مغذی بیشتری مواجه بوده و زودتر خشک می‌شوند‌. بنابراین تقویت این نوع مو به واسطه محصولات مراقبتی حاوی انواع ویتامین و پروتئین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ماسک‌های مو از مواد تقویت کننده و عناصر مغذی برای تغذیه سلول‌های مو بهره‌مند هستند و ضمن کمک به مستحکم و ضخیم شدن ساقه‌های مو به برطرف شدن حالت زبر، خشن و وز آن‌ها کمک می‌کنند. ماسک‌های مو حاوی روغن‌های طبیعی و مواد مغذی مانند عسل، تخم مرغ، آووکادو، آلوئه ورا، گلاب و ... برای افزایش رطوبت موها و افزایش لطافت آن‌ها هستند. استفاده از این ماسک‌ها در طول هفته به درخشندگی، حالت پذیری و لطافت موهای فر کمک می‌کند.

جمع بندی

مراقبت از موهای فر و تقویت آن‌ها مستلزم دقت و توجه در انتخاب روتین مراقبتی مناسب و استاندارد و خرید محصولات مراقبتی مرغوب و باکیفیت است. همانطور که در میان مطالب ارائه شده توضیح داده شد، برای کمک به شانه پذیری، لطافت و درخشندگی موهای فر باید از شوینده‌هایی یا ترکیبات ملایم استفاده کرده و استفاده از ماسک‌ها و سرم‌های تقویت کننده موها را جدی بگیرید.

علاوه بر این توجه به ترک عادات مخرب و آسیب زا مانند شستشوی موها با آب داغ، افزایش درجه حرارت سشوار و لوازم حرارتی حالت دهنده مو برای خشک شدن و حالت پذیری سریع موها، قرار دادن موها در معرض تابش نور خورشید و ... نیز برای محافظت از موهای فر ضروری تلقی می‌شود.

 

نظر خود را درباره «روتین سلامت موهای فر چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روتین سلامت موهای فر چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.