زمان مطالعه: 2 دقیقه
روایت سایت فیفا از مدعی پنهان جام جهانی قطر

روایت سایت فیفا از مدعی پنهان جام جهانی قطر

سوئیس پس از بازی افسانه ای مقابل اتریش در سال 1954 دیگر نتوانسته است به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کند.

مهدی زارعی- سوییسی ها در جام جهانی 2022 قرار است با همگروهی های آشنای جام جهانی روسیه 2018 یک بار دیگر روبرو شوند. سایت فیفا در مقاله خود به سه دلیل می پردازد که چرا لا ناتی( لقب تیم ملی سوییس) شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی این جام را دارد؟

آخرین باری که سوئیس در بزرگترین صحنه فوتبال جهانی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، در زمین خودی و در جام جهانی فوتبال 1954 بود. و این یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی آن رقابتها بود که در ورزشگاه المپیک د لا پونتایز در لوزان بین کشور میزبان و همسایه این کشور- اتریش- برگزار شد.

تعدادی از بازیکنان از گرما رنج می بردند که در روز مسابقه تا 40 درجه سانتی گراد افزایش یافته بود. کورت اشمید، دروازه بان اتریشی، در اوایل بازی دچار گرمازدگی شد و تا پایان بازی بین تیرها تلوتلو خورد، زیرا در آن روزها تیمها اجازه تعویض نداشتند.

اتفاقی که در ادامه بازی رخ داد، یک جشنواره گل رایگان برای همه بود که توسط دو تیم شکل گرفت. سوئیس 3-0 پیش افتاد تا در ادامه اتریش شرایط را تغییر داده و پیش از رسیدن وقت استراحت بین دو نیمه، 5-4 جلو بیفتد. بله، در نیمه اول 9 گل به ثمر رسید که هشت گل اول بین دقایق 16 و 34 در فاصله کمی بیش از یک ربع ساعت وارد دروازه ها شد.

سرانجام در هنگام به صدا درآمدن سوت پایان، اتریش با پیروزی 7-5 به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده بود، اما در نیمه نهایی، آلمان غربی قهرمان آن رقابتها اتریش را در نیمه نهایی در هم کوبید.

اما در جام جهانی 2022 قطر، سوئیس در گروهی به همان دشواری قرار گرفته که چهار سال پیش در روسیه انتظار این تیم را می کشید، جایی که آنها در مقابل برزیل، صربستان و کستاریکا قرار گرفتند. در آن مسابقات، آنها در گروه خود، دوم شدند و در مرحله یک هشتم نهایی به سوئد رفتند. در ماه نوامبر و دسامبر امسال در قطر، آنها یک بار دیگر با برزیل و صربستان نبرد خواهند کرد، در حالی که کامرون این بار دیگر حریف آنها در مرحله گروهی خواهد بود.

پس چه چیزی باعث می‌شود فکر کنیم لا ناتی می‌تواند یک بار دیگر، 68 سال پس از شکست 7-5 مقابل اتریش، به یک چهارم نهایی صعود کند؟ ما سه دلیل برای نشان دادن شانس بالای آنها در قطر می آوریم.

دیوار انسانی

یان زومر سنگربان سوییس، یک بازیکن قابل اعتماد است که تاکنون دست کم گرفته شده. او قبلاً یکی از بازیکنان برجسته تیم سوئیس در جام جهانی 2018 بود و در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، این بازیکن 33 ساله در 8 بازی، تنها دو گل دریافت کرد.

 

شکست دادن سوییس در مراحل بالا دشوار است

هرچند این تیم در ادوار اخیر برای عبور از سد یک هشتم نهایی به مشکل برخورده است، با این وجود سوئیس رکورد قابل توجهی در جام های جهانی اخیر دارد. در چهار دوره اخیر که این تیم به جام جهانی راه یافته است، سوییسی ها 15 بازی انجام داده اند در حالی که در 90 دقیقه قانونی تنها سه بازی را باخته اند.

 

روی یک رول

سوئیس در 21 بازی اخیر خود 11 برد و 8 تساوی کسب کرده است. تنها شکستهای این تیم در یورو 2020 مقابل ایتالیا قهرمان آن مسابقات و در یک بازی دوستانه در ماه مارس مقابل انگلیس بود. سوئیس بدون شکست از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به قطر رسید و ایتالیا قهرمان اروپا پایین تر از این تیم در رده دوم گروه ایستاد.

نظر خود را درباره «روایت سایت فیفا از مدعی پنهان جام جهانی قطر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روایت سایت فیفا از مدعی پنهان جام جهانی قطر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.