زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنه سیموئش و اولین حضور جامائیکا در جام جهانی

رنه سیموئش و اولین حضور جامائیکا در جام جهانی

رنه سیموئز( سیموئش) در زندگی خود در کشورهای مختلفی چون برزیل، جامائیکا، کستاریکا، هندوراس، ترینیداد، قطر، کویت و ایران مربیگری کرده است.

سیموئش که متولد 17 دسامبر 1952 در ریو دوژانیرو برزیل است، هرگز به صورت حرفه ای فوتبال بازی نکرد و دوران مربیگری را خیلی زود و از 1978 با تیم سرانو آغاز کرد. او پس از آن به مدت چهار دهه مربیگری کرد و سرانجام در سال 2017 به کار خود خاتمه داد.

سیموئش افتخارات متعددی را در دوران طولانی حرفه خود به دست آورد. در تیم ملی زیر 23 سال ایران عنوان سوم بازیهای آسیایی را کسب کرد، دو سال قبل از آن در بازیهای المپیک 2004 آتن، سرمربی تیم ملی زنان برزیل بود و این تیم را به فینال رقابتها رساند که با نایب قهرمانی سلسائو همراه شد.

مدتها قبل از آن در 1990 با الریان قطر قهرمان لیگ و مسابقات شیخ جاسم شد و سرانجام جامائیکا را برای اولین و آخرین بار به جام جهانی رساند. او از خاطرات خوش خود در این کشور می گوید:

بهترین خاطره من  از جامهای جهانی، به جام جهانی 1998 فرانسه باز می‌گردد و پیش از اولین بازی‌ها؛ یعنی همان لحظه‌ای كه سرود ملی جامائیكا در حال پخش شدن بود این خاطره پاسخ دهنده سوالی است كه خیلی وقت‌ها از من پرسیده می‌شود. از من می‌پرسند كه مربیگری یك كشور دیگر را برعهده داشتن، چه حسی دارد؟ پاسخ من این است كه «بستگی دارد!» اگر مربیگری تیم‌ ملی كشوری را برعهده بگیریم كه قبلاً نیز به جام جهانی صعود كرده، متفاوت است از زمانی  كه چهار سال متوالی با یك تیم كار كرده باشیم.

اما سیموئش طی سالهای 1994 تا 2000 در چه محیطی کار کرد. او توضیح می دهد:

 با وجود مشكلاتی كه ما در جامائیكا داشتیم، علیرغم نژادپرستی كه جامائیكا از آن رنج می‌برد و ترسی كه مردم از این مسأله داشتند؛ با وجود تمام كمبودهایی كه در داخل جامائیكا وجود داشت. چهار سال با هم بودیم و سرانجام  وقتی می‌دیدم سرود ملی جامائیكا در حال بخش شدن است و مردم دیگر كشورها به سرود جامائیكا احترام می‌گذارند، لحظه‌ای پراحساس رقم خورد. تركیب تمام عواملی كه ذكر كردم سبب شد كه چنین لحظه پراحساسی شكل گیرد.

سیموئش درباره سرود ملی جامائیکا نیز احساس خاصی دارد:

 ضمن این كه سرود ملی جامائیكا یك دعاست. دعایی كه خواستار برابری كامل است و از خداوند می‌خواهد كه به مردم جامائیكا قدرت بدهد. بله! آن سرود بسیار زیباست. پس از چهار سال موفق شده بودیم جامائیكا را به جایگاهی برسانیم كه لیاقت آن را دارد. به همین دلیل در آن لحظه به این مسأله فكر می‌كردم كه مردم این كشور، چقدر انسانهای فروتنی هستند. كسانی كه با مشكلات متعدد دست و پنجه نرم می‌كنند. اما در عین حال، شاد و خردمند هستند. در آن مسابقات، لحظات مهم دیگری نیز داشتیم اما لحظه‌ای كه گفتم، عصاره چهارسال زندگی و تلاش در جامائیكا بود. ما پس از آن همه تلاش موفق شدیم به اوج موفقیت دست یابیم، موفقیت شركت در جام جهانی.

در جام جهانی 1998 جامائیکا یک عنوان چهارم مسابقات گولد کاپ و یک قهرمانی در رقابت های حوزه ژاپن در نخستین حضور خود در جام جهانی، اولین برد این کشور در این مسابقات را نیز ثبت کردند.

 

نظر خود را درباره «رنه سیموئش و اولین حضور جامائیکا در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رنه سیموئش و اولین حضور جامائیکا در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.