در رقابت های پینگ پنگ بازیهای المپیک توکیو، 16 پینگ پنگ بازی که در سیدبندی بالاتر از دیگران قرار دارند در دورهای ابتدایی استراحت دارند و از دور سوم وارد رقابتها می شوند. از جمله این نفرات می توان به ژِن دونگ فان( چین)، لونگ ما( چین)، تیمو بول( آلمان)، هوگو کالدرانو( برزیل) و...اشاره کرد.

16 پینگ پنگ بازی که در بین نفرات حاضر در المپیک در رده های 17 تا 32 قرار گرفته اند یک مرحله زودتر و  از دور دوم وارد رقابت ها می شوند. نفراتی چون یانگ وانگ( اسلواکی)، شارات کمال( هند)، احمد صالح( مصر) و... در این دسته قرار گرفته اند.

سایر نفرات بسته به رده بندی که در بین حاضران در پینگ پنگ توکیو دارند مقابل هم قرار می گیرند. مثلا نیما عالمیان که در رده 52 این نفرات قرار دارد، اولین مسابقه خود را با پل درینکال بریتانیایی برگزار می شود. ینگ پنگ باز 31 ساله ای که تاکنون  2 طلا، 2 نقره و 2 برنز از رقابت های مشترک المنافع به دست آورده است. او همچنین دو بار با تیم بریتانیا مدال برنز مسابقات تیمی پینگ پنگ جهانی را از آن خود ساخته است. درینکال در المپیک 2012 نیز در مسابقات حاضر بود اما توفیقی کسب نکرد.

32 پینگ پنگ باز به شکل یک حذفی با هم مسابقه می دهند تا 16 نفر برتر راهی مرحله دوم شوند. این نفرات راهی 4 گروه جداگانه می شوند و در هر گروه، چهار نفر از برندگان دور اول با نفراتی بازی می کنند که از دور دوم وارد مسابقات شده اند و برنده آنها به مصاف نفراتی می روند که از دور سوم وارد شده اند. به این ترتیب مسابقه فینال، رقابت دور هفتم نفرات می شود و عالمیان در صورت برد مقابل رقیب بریتانیایی، برای رسیدن به فینال باید 5 برد دیگر کسب کند!

****

رقبای دانیال شه بخش در بوکس

در وزن 57- کیلوگرم بوکس( وزن دوم)، 27 بوکسور از 27 کشور به مصاف هم می روند. از جمله « محمد حموط» بوکسور 167 سانتی متری مراکشی که در 27 سالگی برای دومین بار حضور در المپیک را تجربه می کند و مقابل دانیال شه بخش قرار می گیرد. حموط پیش از این، در سال 2015 در رقابتهای قهرمانی آفریقا عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است و به تنها عنوان خود در بوکس دست یافته است.

در این وزن بوکس المپیک، در مرحله یک شانزدهم نهایی 22 بوکسور به صورت یک حذفی مقابل هم قرار می گیرند تا 11 نفر به دور دوم صعود کنند. در این مرحله 5 بوکسور- که در دور نخست استراحت داشته اند- به این جمع اضافه می شوند تا 16 بوکسور در هشت مسابقه مرحله یک هشتم نهایی با هم رقابت کنند.

برنده مسابقه شه بخش و حموط در دور بعد به مصاف لازارو آلوارز کوبایی می رود. بوکسوری 175 سانتی متری و 30 ساله که تاکنون 3 طلا و 2 نقره از مسابقات جهانی و دو برنز المپیک از آن خود ساخته است. شه بخش برای رسیدن به فینال المپیک باید 4 مسابقه را بدون باخت به پایان برساند.

*****

رقابت سعید صفرزاده با 129 دوچرخه سوار

سعید صفرزاده علاوه بر رقابت تایم تریل، باید در مسابقه دوچرخه سواری جاده رقابت کند. پارک« موسا شینو نوموری» محلی است که رقابت دوچرخه سواری جاده بازیهای توکیو در آن برگزار می شود و در « فوجی اسپیدوِی» به پایان می رسد.

 130 ورزشکار از 57 کشور در آن به رقابت می پردازند که ورزشکاران رشته های بلژیک، فرانسه، ایتالیا، هلند با 5 دوچرخه سوار و بریتانیا، اسلوونی، کلمبیا، دانمارک، سوییس، نروژ با 4 دوچرخه سوار دیگر کشورهایی هستند که بیشترین نماینده را در این مسابقه دارند.

در ادوار اخیر بازیهای المپیک، عناوین قهرمانی این مسابقه به یان اولریش( آلمان)، پائولو بتینی( ایتالیا)، ساموئل سانچز( اسپانیا)،آلکساندر وینوکوروف( قزاقستان) و گرِگ فان آوِرمائِت( بلژیک) رسیده است.

 

 

نظر خود را درباره «نگاهی به رقیبان ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک( بخش دوم: پینگ پنگ، بوکس و دوچرخه سواری)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به رقیبان ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک( بخش دوم: پینگ پنگ، بوکس و دوچرخه سواری) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.