در مرحله یک شانزدهم نهایی شمشیربازی اسلحه سابر المپیک، علی پاکدامن به مصاف « آندراش ژاتماری» مجار می رود. ژاتماری متولد 3 فوریه 1993 است و تاکنون از مسابقات جهانی صاحب یک طلا، چهار نقره و دو برنز شده است. این شمشیرباز راست دست در رقابتهای اروپایی نیز یک طلا، یک نقره و دو برنز شده است.

برنده مسابقه پاکدامن و ژاتماری به مصاف برنده شمشیربازان مجار و آلمان می رود. با توجه به قرار گرفتن مجتبی عابدینی در همین بخش جدول، پاکدامن و عابدینی تنها در شرایطی به مصاف هم می روند که دو مسابقه نخست خود را در المپیک برنده شوند تا در یک چهارم نهایی به مصاف هم روند.

شائول گوردون رقیب مجتبی عابدینی در 11 جولای 1994 در تل آویو( اسرائیل) به دنیا آمد. وی که برای کانادا مسابقه می دهد، دو نقره و یک برنز در بازیهای پان آمریکن به دست آورده است. در رقابتهای پان آمریکن( که با بازیهای پان آمریکن متفاوت است) نیز وی صاحب 4 مدال نقره شده است.

در بخش پایین جدول هم محمد رهبری در برابر بولاد آپیتی فرانسوی مسابقه می دهد. این شمشیرباز 35 ساله متولد 21 آگوست 1985 در شهر دیژون است و تاکنون هرگز در مسابقات جهانی و المپیک صاحب مدال نشده است. او از سال 2009 تا 2012 در اروپا برنده دو نقره و دو برنز شده است اما از آن پس هرگز مدالی کسب نکرده است. وی همچنین در سال 2012 در بازیهای المپیک نیز شرکت کرد اما در مرحله دوم از رقابتها کنار رفت.

رقابتهای یک سی و دوم، یک شانزدهم و یک هشتم از ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز می شود و نفرات برتر از ساعت 18 در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

*در تاریخ رقابتهای سابر المپیک مجارها برترین ورزشکاران تاریخ المپیک بودند و از سال 1908 تا امروز 14 بار در سابر قهرمان شده اند. از جمله هشت قهرمانی پیاپی از سال 1924 تا 1960 و دو قهرمانی دو دوره اخیر بازیها که هر دو توسط آرون ژیلاگیی به دست آمده اند.

*****

در تکواندو آرمین هادی پور در وزن 58- کیلوگرم مردان در برابر جِفِرسون اوچوآ تکواندوکاری ناشناخته کلمبیا مسابقه می دهد. در این وزن تکواندوی توکیو، 16 تکواندوکا در دو بخش هشت نفری قرار گرفته اند. هادی پور با رنکینگ 3 در برابر رقیبی قرار می گیرد که رنکینگ 14 را در بین شرکت کنندگان دارد. برنده مسابقه این دو به مصاف برنده مسابقه لوکاس گوزمان( آرژانتین) و جک وولی( ایرلند جنوبی) می روند. دو تکواندوکایی که با رتبه 11 و 6، هر دو پایین تر از هادی پور قرار گرفته اند.

از نکات قابل توجه وزن 58- کیلوگرم تکواندو در بازیهای المپیک، این است که عناوین قهرمانی از سال 2000 به میخالیس موروتسوس( یونان)، مو- یِن چو( تایوان)، گی یِرمو پرز( مکزیک)، خوئل گونزالز( اسپانیا)، شوآی ژائو( چین) رسیده است و ایران هرگز در این وزن صاحب عنوان قهرمانی نشده است.

****

نظر خود را درباره «نگاهی به رقیبان ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک( بخش اول: شمشیربازی و تکواندو)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به رقیبان ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک( بخش اول: شمشیربازی و تکواندو) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.