زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر، سفر با هواپیما است. همه افراد می‌خواهند این بلیط را ارزان‌ رزرو کنند؛ اما چگونه؟

ما در این مطلب اطلاعاتی درباره بهترین زمان‌های خرید بلیط پرواز را برایتان توضیح خواهیم داد. همچنین سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که در آن می‌توانید بلیط، تور، هتل، ویلا و اقامتگاه را رزرو کنید.

کی بلیط بخریم؟

بهترین زمانی که هرکس می‌تواند برای خرید بلیط هواپیما به شما پیشنهاد دهد، چندین روز قبل از سفر است؛ زیرا در این زمان می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری پیدا کنید. البته همیشه این موضوع درست نیست؛ اما می‌توان گفت که در بیشتر موارد صدق می‌کند. چند روز قبل از سفر بلیط‌های مختلفی ارائه می‌شود که دستتان را برای خرید بازتر می‌کند.

حواستان به این مورد هم باشد که خرید زودتر از موعد دلیلی برای خرید بلیط ارزان هواپیما نیست. ممکن است در لحظات آخر بتوانید بلیط را با قیمت کم‌تری رزرو کنید. اگر از سفر مطمئن هستید، بلیط را زودتر بخرید که خیالتان برای این معضل راحت باشد. زمانی که بلیط‌های هواپیما عرضه می‌شوند، معمولا قیمتی بالا دارند؛ البته این قیمت بیشتر از حد معمول نیست. اگر همه صندلی‌های هواپیما رزرو نشده باشد، می‌توانید لحظات آخر بلیط را با قیمت منصفانه‌تری رزرو کنید.

بازهم می‌گوییم که خرید بلیط در لحظات آخر اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. ممکن است از سفرتان جا بمانید؛ مخصوصا اگر در روزهای پرسفر قصد مسافرت دارید. بهتر است چند روز یا حتی چند هفته قبل از سفر نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. در این روزها می‌توانید به سایت‌های فروش بلیط چارتر رفته و این بلیط‌ها را هم بخرید.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟
بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟

کدام روز هفته برای خرید بلیط مناسب‌تر است؟

اگر برایتان امکان‌پذیر است، برای این‌که بتوانید بلیط ارزان هواپیما را رزرو کنید، این کار را اواسط هفته انجام دهید. طبق بررسی‌ها می‌توان نتیجه گرفت بهترین زمان برای خرید بلیط، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است. در روزهای آخر هفته تقاضا برای خرید بلیط بیشتر خواهد شد. هرچه به این روزها نزدیک می‌شویم، مبلغ بلیط‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. البته این مورد هم همیشگی نیست؛ ممکن است در روزهای وسط هفته، به‌دلیل تعطیلی‌ها، تقاضا برای خرید بلیط افزایش داشته باشد و مجبور باشید مبلغ بیشتری نسبت به آخر هفته بپردازید.

همان‌طورکه حتما تا این‌جا متوجه شده‌اید، قیمت بلیط‌ها در زمان‌های مختلف تغییر زیادی می‌کنند. یکی‌دیگر از پیشنهادهایی که برایتان داریم، خرید بلیط پروازهای صبح است. کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از وقت خوابش بزند و آماده سفر شود. معمولا بیشتر افراد ظهر تا آخرشب را برای رزرو بلیط انتخاب می‌کنند.

آمارها نشان داده که پروازهای صبح نسبت به بقیه پروازها تاخیر کم‌تری دارد و همچنین زودتر به مقصد می‌رسند. یکی‌دیگر از مواردی که شاید برایتان جالب باشد این است که صبح‌ها به‌دلیل خلوتی فرودگاه، زودتر از گیت‌ها رد خواهید شد و تحویل بارتان سریع‌تر انجام می‌شود. برای این مورد بلیط چارتر و سیستمی فرقی نداشته و در همه این دو نوع بلیط هواپیما صدق می‌کند. یکی‌دیگر از ویژگی‌های پرواز صبح، انتقال پرواز به ساعت بعدی است. اگر به‌ هر دلیلی پروازتان را از دست بدهید، نباید تا فردا منتظر باشید و همان روز می‌توانید با پروازی دیگر سفرتان را شروع کنید.

روش‌های رزرو بلیط

به مهم‌ترین بخش مطلب رسیدیم. روش‌های مختلفی پیش‌رویتان است تا بتوانید بلیط رزرو کنید. یکی از آن‌ها مراجعه به سایت‌های اینترنتی است. بلیط‌های هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شما باید از یک رابط معتبر آن‌ها را رزرو کنید. با رفتن به آژانس‌های هواپیمایی، علاوه‌بر وقت و هزینه‌ زیادی که صرف می‌شود، نمی‌توانید اطلاعات خوبی درباره پرواز به‌دست آورید؛ پس بهتر است این روش را کنار بگذارید.

رزرو-بلیط-هواپیما
رزرو-بلیط-هواپیما

یک روش دیگر وجود دارد که به آن اشاره شد و آن هم رزرو بلیط هواپیما اینترنتی است. بدون‌شک علی بابا یکی از بهترین شرکت‌های رزرو بلیط در کشور محسوب می‌شود و می‌توانید انواع بلیط‌ها ازجمله بلیط چارتر را در آن رزرو کنید. این شرکت سال 1393 کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته جایگاه خود را به‌عنوان بهترین سایت فروش بلیط در کشور حفظ کند. اگر اوایل به این سایت می‌رفتید، فقط می‌توانستید بلیط اتوبوس را در آن رزرو کنید؛ اما اکنون در آن می‌توانید به رزرو انواع بلیط‌، اقامتگاه، هتل، تور و ویلا هم بپردازید.

اگر بخواهید بلیط لحظه آخری رزرو کنید، می‌توانید به علی بابا بروید. بعداز انتخاب مقصد و تاریخ گزینه بلیط لحظه آخری را فعال کنید تا این بلیط‌ها برایتان به نمایش در آید. با این کار شما می‌توانید نسبت به رزرو بلیط ارزان هواپیما هم اقدام کنید.

یکی از مزیت‌های خرید بلیط از سایت‌ها این است که می‌توانید هرکجا که هستید، بلیطتان را بخرید. هرساعت از شبانه روز به یکی از این سایت‌ها مراجعه کرده و نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید. با این کار خیالتان راحت است که بلیط را رزرو کرده‌اید و فقط باید آماده سفر شوید.

در این مطلب برخی از موارد مربوط به بهترین زمان و روشی برای رزرو بلیط را به شما معرفی کردیم. اگر تا حالا بلیطی از سایت علی بابا رزرو کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظراتتان را درباره آن با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چند روز قبل از سفر است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.