زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهکارهای داشتن ابروهای پهن و پرپشت

راهکارهای داشتن ابروهای پهن و پرپشت

ابرو پرپشت آروزی تمام خانم‌هاست. همانطور که طراحان معروف می‌گویند، ابرو قاب چهره است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت افراد دارد.

ابرو پرپشت آروزی تمام خانم‌هاست. همانطور که طراحان معروف می‌گویند، ابرو قاب چهره است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت افراد دارد. امروزه و به کمک انواع لوازم آرایش ابرو که در فروشگاه‌های حضوری و انواع سایت لوازم آرایشی فروخته می‌شوند، بسیاری از خانم‌ها ابروهای خود را به اشکال مختلفی (پهن یا نازک) می‌آرایند. در این مطلب راهکارهایی را برای داشتن ابرو پهن معرفی می‌کنیم.

استفاده کم‌تر از بند و موچین و استفاده بیشتر از تیغ ابرو

یکی از مهم‌ترین عوامل کم‌پشت شدن ابرو، استفاده زیاد از موچین و بند برای اصلاح ابرو است. هر دو این لوازم آرایش ابرو، موهای ابرو را از ریشه در می‌آورند و به همین دلیل، به مرور زمان تعدادی از فولیکول‌های مو معیوب شده و دیگر رشد نمی‌کنند (یا به مدت طولانی‌تری برای رشد نیاز پیدا می‌کنند). بنابراین، برای داشتن ابرو پرپشت کافی است اصلاح ابروهای خود را به کمک تیغ ابرو انجام دهید و استفاده از موچین و بند را برای مواقع ضروری (هر شش ماه یک بار) بگذارید.

ابرو پرپشت با روغن‌تراپی

استفاده از انواع روغن‌ها برای درمان‌های پوست و مو بسیار متداول است. برای داشتن ابرو پرپشت می‌توانید از روغن‌تراپی با انواع روغن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید. اما به طور کلی برای هر اقدامی که به سلامتی شما مربوط می‌شود، حتما قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون دارای میزان زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و امگا3 است. هر یک از این مواد نقش مهمی در رشد ابروها و داشتن ابرو پرپشت و ضخیم دارد. کافی است روغن زیتون را کمی حرارت دهید و قبل از خواب کمی از آن را روی ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید. با تکرار شبانه این درمان به مدت 6 ماه، نتایج شگفت‌آوری را تجربه خواهید کرد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای میزان زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب مفید برای رشد ابرو و داشتن ابرو پرپشت است. مقداری از آن را با گوش‌پاک‌کن روی ابروها بمالید و با برس ابروهایتان را شانه کنید. از آن جا که این روغن بوی خوشایندی دارد، صبح روز بعد هم نیازی به شستن ابروهای خود ندارید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و پاک‌کنندگی بالایی دارد. روغن درخت چای با پاکسازی کامل ابرو و روزنه‌های رشد موی ابرو، این مشکل را حل می‌کند.

روغن کرچک

روغن کرچک تاثیر بسیار زیادی بر رشد موها و داشتن ابرو پرپشت دارد. برای استفاده از این روغن کافی است مقدار کمی از آن را با نوک انگشتان خود روی ساقه و ریشه ابرو بمالید. دقت کنید که تاثیر زیاد این روغن ممکن است باعث ایجاد موهای زیرپوستی شود.

مراقب باشید که از چه روغنی استفاده می­کنید. روغن نامرغوب و بی­کیفیت می­تواند تاثیر خیلی بدی داشته باشد. بهتر است از جایی که خرید می­کنید کاملا مطمئن باشید. ما به شما فروشگاه اینترنتی مدیسه را پیشنهاد می­کنیم. تمام کالاها در مدیسه کیفیت خیلی بالایی دارند و با قیمت خیلی منصفانه­ای عرضه می­شود. از طرفی امسال در جشنواره برند محبوب، در بخش"بهترین فروشگاه آنلاین" فروشگاه مدیسه از سوی مصرف­کنندگان به عنوان برند محبوب شناخته شد.

ابرو پرپشت با ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل معروف‌ترین داروی رشد مو است. محصولات مختلفی با درصد ماینوکسیدیل متفاوت در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند که در درمان ریزش ابرو و موی سر موثرند. محلول ماینوکسیدیل پنج درصد مخصوص رشد ابروست که به شما کمک می‌کند ابرو پرپشت داشته باشید. روزانه یک بار باید محلول را روی خط ابرو بمالید. دقت کنید که اثر این دارو با قطع مصرف آن از بین خواهد رفت.

ابرو پرپشت با تغذیه درست و مصرف ویتامین‌های لازم

زمانی که با ریزش یا کم‌پشت شدن ابروهایتان روبه‌رو می‌شوید، اولین مسئله‌ای که باید بررسی کنید کیفیت تغذیه و وضعیت سلامت بدنتان است. کمبود ویتامین‌های مختلف به خصوص ویتامین‌های گروه B (یعنی B6 و B12 و B1 و B2) باعث ریزش ابرو یا موی سر، شکننده شدن ناخن‌ها و کدر شدن پوست می‌شود. بنابراین، با انجام آزمایش‌های عمومی، اصلاح تغذیه و مصرف ویتامین‌های B و A و C می‌توانید سلامت بدن، تنظیمات هورمونی و داشتن ابرو پرپشت را برای خود تضمین کنید.

استفاده از روش‌های مختلف کاشت ابرو

اگر ابروهای شما به صورت ژنتیکی کم‌پشت است یا به دلایلی دچار ریزش دائمی موی سر و ابرو شده‌اید، نگران نباشید. امروزه متدهای مختلفی برای کاشت مو و ابرو ارائه شده است. به کمک پزشک متخصص، و با استفاده از یکی از روش‌های کاشت ابرو مثل FUT یا FIT می‌توانید ابرو پرپشت و زیبایی داشته باشید. در درمان کاشت مو از موهای سر، پشت گوش یا موارد دیگر به عنوان بانک مو استفاده می‌شود. درمان معمولا یک جلسه است و ممکن است به یک یا دو جلسه ترمیمی هم نیاز باشد. مدت زمان هر جلسه بین 4 تا 7 ساعت می‌باشد و فرآیند کاشت ابرو بدون ایجاد خونریزی و جراحت انجام می‌شود.

ابرو پهن با آب پیاز

آب پیاز دارای میزان زیادی گوگرد است و گوگرد باعث تحریک فولیکول‌های مو و رشد ابرو می‌شود. علاوه بر این، آب پیاز خاصیت کلاژن‌سازی دارد و بافت پوستی زیر ابرو را زنده می‌کند. ابتدا یک پیاز را با چاقو می‌برید و با فشار آب آن را می‌گیرید، سپس آب پیاز را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ابروها ماساژ می‌دهید. در نهایت، می‌توانید ابروها را با آب و صابون بشویید تا بوی پیاز از بین برود. تکرار این روش به صورت شبانه، در مدت کوتاهی شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا خاصیت پاک‌کنندگی و نرم‌کنندگی بالایی دارد. زمانی که این ژل را روی ابروهای خود می‌مالید، روزنه‌های مو کاملا تمیز و مرطوب می‌شوند و راه برای رشد موهای جدید فراهم می‌شود. به این ترتیب ژل آلوئه‌ورا همزمان از ریزش ابرو جلوگیری می‌کند و باعث رشد موهای جدید و داشتن ابرو پرپشت می‌شود.

استفاده از زرده تخم مرغ

پروتئین‌ها نقش بسیار مهمی در تغذیه سلول‌های بدن از جمله سلول‌های پوست و مو دارند و به سلامت و شادابی موهای سر و ابرو کمک می‌کنند. علاوه بر این، بدون دریافت پروتئین کافی، بدن قادر به جذب ویتامین‌ها نیست. کافی است زرده را از سفیده تخم‌مرغ جدا کنید و سفیده را به حدی هم بزنید که بافت یکپارچه و کرمی پیدا کند. محلول حاصل را با مسواک یا برس روی ابرو بمالید. بین بیست تا سی دقیقه صبر کرده و سپس ابروها را با آب خالی بشویید. این روش را هر شب و به مدت دو ماه تکرار کنید.

استفاده از شیر

شیر هم درست مانند تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است. علاوه بر این، شیر دارای میزان زیادی چربی مفید است که باعث تقویت تار موی ابرو و افزایش ضخامت آن‌ها می‌شود. برای استفاده از شیر به منظور داشتن ابرو پرپشت باید از یک تکه پنبه استفاده کنید. پنبه را در شیر بغلتانید و سپس روی ابروها بکشید و اجازه بدهید تا خشک بشود. پس از بیست تا سی دقیقه ابروها را با آب ولرم بشویید. این روش را حداقل سه شب در هفته و به مدت دو ماه تکرار کنید.

نظر خود را درباره «راهکارهای داشتن ابروهای پهن و پرپشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهکارهای داشتن ابروهای پهن و پرپشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.