زمان مطالعه: 1 دقیقه
راهکارهایی برای گرم نگهداشتن خانه

راهکارهایی برای گرم نگهداشتن خانه

هنگام سرمای شدید و یخبندان بهتر است که از ورود سرما به خانه جلوگیری کنیم و گرما را تا حدامکان حفظ کنیم.

فصل زمستان و سرمای شدید همیشه مشکلاتی را برای اهل خانه به وجود می‌آورد. معمولا سرمای شدید با برف و یخبندان از دی ماه بسیاری از استان‌های ایران را فرا می‌گیرد و باعث مشکلاتی برای شهروندان می‌شود و پس از آن احتمال قطعی گاز در بعضی از نقاط کشور رخ می‌دهد. حال چه باید کرد و چه راهکارهایی وجود دارد تا محیط خانه را گرم نگهداشت. در ادامه با آسمونی باشید تا راهکارهایی که برای گرم‌نگهداشتن خانه می‌توان انجام داد را در این پست پیشنهاد دهیم.

راهکارهایی برای گرم نگهداشتن خانه

درزگیری در و پنجره

یکی از راهکارهای مهم گرم‌نگهداشتن خانه، درزگیری در و پنجره‌ها است. این کار از هدر رفتن گرما به بیرون جلوگیری می‌کند.

پرده ضخیم

وقتی سرما و یخبندان برای چند روزی شروع می‌شود یکی از راهکارها این است که از پرده ضخیم برای پنجره‌ها استفاده کنید. حتی روزها هم در چند روزی که یخبندان وجود دارد پرده‌ها را بکشید یا آویزان کنید تا سرما از پنجره‌ها به داخل خانه نفوذ نکند اما وقتی پس از روز برفی، آفتاب شد اجازه دهید نور خورشید به داخل اتاق‌ها بتابد تا گرما به داخل خانه بیاید و غروب دوباره پرده‌های ضخیم را بکشید.

بستن دریچه کولر

با شروع سرما بهتر است که دریچه کولرها را ببندید تا سرما به داخل نفوذ نکند.

گرمای فر یا مایکروویو

باید از هر گرمایی نهایت استفاده را کرد. پس از آشپزی در فر یا مایکروویو، درب آنرا نبندید زیرا با باز گذاشتن در فر، گرمای داخل آن به آشپزخانه جریان پیدا می‌کند و کمی هوای خانه را گرم‌تر می‌کند.

استفاده از فرش

کف خانه‌های امروزی معمولا از سرامیک تشکیل می‌شود و برای دیزاین از فرش کوچک در وسط نشیمن استفاده می‌شود که در سرما و یخبندان بهتر است از فرش بزرگ‌تر به عنوان عایقی مناسب استفاده کرد.

پوشیدن لباس گرم

جدای بسیاری از راهکارها برای هدر رفتن گرما و جلوگیری از سرما در منازل، بهتر است از لباس گرم استفاده کنید.

 

نظر خود را درباره «راهکارهایی برای گرم نگهداشتن خانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهکارهایی برای گرم نگهداشتن خانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.