زمان مطالعه: 2 دقیقه
مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو

مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو

از جمله رشته های پرمدال بازیهای المپیک می توان به دوچرخه سواری، تیراندازی و رشته های راکتی اشاره کرد که ایران همواره در آنها بدون شانس بوده است. اما در توکیو ب

66 مدال دوچرخه سواری سهم 24 کشور

در دوچرخه سواری هم 66 مدال توزیع شد که 22 تای آن طلا بود. در مجموع بیست و چهار کشور مدال گرفتند که سهم 13 کشور طلا بود. کشورهایی چون اکوادور، کلمبیا و ونزوئلا با مدالهای خود نشان دادند که آمریکای جنوبی در این رقابت ها مدعی جدی برای اروپایی هاست.

در بین قهرمانان، بریتانیا با 6 و هلند با 5 طلا همچون همیشه برتر از سایرین بودند. سهم 11 کشور هم یک طلا بود.

در دوچرخه سواری جاده هلندی ها برتر از سایرین بودند و یک طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند که یک طلا و یک نقره توسط « آنه میک فَن فلوتِن» به دست آمد.

در پیست، بریتانیایی ها طلای مسابقات کایرین و اومنیوم مردان را به دست آوردند و هلند دو طلای سرعت انفرادی و تیمی را.

در پیست و در قسمت زنان، 6 طلا بین 6 کشور تقسیم شد. از جمله طلای روز آخر در مسابقه اومنیوم که توسط« جنیفر والنته» دوچرخه سوار آمریکایی به دست آمد و همین تک طلای آمریکا باعث شد در جدول کلی مدالها آمریکا از چین پیش افتد.

در دوچرخه سواری کوهستان سوییسی ها با یک طلا 2 نقره و یک برنز، چهار طلا از شش طلای توزیع شده را از آن خود کردند و یولاندا نِف، سینا فرِی و لیندا ایندرگاند در بخش زنان، سکویی تمام سوییسی را شکل دادند.

در BMX هم بریتانیا سرآمد بود و با دو طلا، یک نقره و یک برنز برتر از دیگر تیمها بود. هر دو طلای بریتانیا در بخش زنان و توسط بت شرایوِر و شارلوت وُرتینگتون به دست آمد.

مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو
مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو

9 رکورد جهانی در تیراندازی

تیراندازی با تفنگ هم با 15 طلا، 15 نقره و 15 برنز از دیگر رشته های پرمدال المپیک است. در توکیو 19 کشور برنده مدال دوچرخه سواری شدند که سهم 9 کشور مدال طلا بود. از جمله ایران با یک طلا. سن مارینو با یک نقره و یک برنز از دیگر کشورهایی بود که نخستین مدالهای خود را در تیراندازی المپیک کسب کرد. در تیراندازی توکیو، چین با 4 طلا، یک نقره و 6 برنز بالاتر از دیگر کشورها ایستاد و آمریکا با 3 و روسیه با 2 طلا دیگر کشورهای پرافتخار این مسابقات لقب گرفتند.

در 15 مسابقه تیراندازی با تفنگ، 9بار رکورد المپیک شکسته شد که یکی از آنها توسط جواد فروغی به دست آمد. از بین رکوردها 5 رکورد در بخش مردان و 4 رکورد در بخش زنان به دست آمد.

دوچرخه-سواری-تیراندازی-ورزش-راکتی-المپیک-توکیو
دوچرخه-سواری-تیراندازی-ورزش-راکتی-المپیک-توکیو

رشته های راکتی و مدالهای آسیایی

در رشته های راکتی هم شرایط متفاوت بود. در پینگ پنگ چینی ها مدالها را غارت کردند و 4 طلا و 3 نقره از 15 مدال توزیع شده را به خود اختصاص دادند. تنها مدال طلایی که از دست چینی ها لغزید، مدال دونفره مختلط بود که نصیب ژاپن شد.

در تنیس شرایط متفاوت بود. 15 مدال در رقابتهای تنیس به نفرات برتر اهدا شد که این مدالها بین 10 کشور تقسیم گردید. هیچ کشوری بیشتر از یک طلا کسب نکرد و تنها روسیه بود که با یک طلا و دو نقره، صاحب سه مدال تنیس شد.

خبری از نامهای اسطوره ای تنیس در بین فاتحان نبود و طلاهای بخش انفرادی به آلکساندر زوِرِف آلمانی( بخش مردان) و بلیندا بنچیچ سوییسی( زنان) رسید.

در بدمینتون هم آسیایی ها همچون همیشه درخشیدند و تنها یک مدال از 15 مدال به اروپایی ها رسید. این مدال طلا را « ویکتور آکِلسن» دانمارکی در بخش انفرادی مردان کسب کرد. چین با 2 طلا، چین تایپه و اندونزی دیگر طلایی های این مسابقه بودند.

 

 

نظر خود را درباره «مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مروری بر دوچرخه سواری ، تیراندازی و رشته های راکتی المپیک توکیو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.