زمان مطالعه: 1 دقیقه
دوازدهمین مدال المپیک زمستانی بر گردن ایرین ووست

دوازدهمین مدال المپیک زمستانی بر گردن ایرین ووست

با کسب مدال طلای اسکیت 1500 متر بازیهای زمستانی پکن، تعداد طلاهای ایرین ووست در المپیک به عدد 6 رسید و رکوردهای فراوانی توسط او جابه جا شد.

رقابت اسکیت 1500 متر زنان بازیهای 2022 پکن در حالی با  شرکت 30 ورزشکار از 16 کشور و از ساعت 16:30 به وقت محلی آغاز شد که پیش از شروع مسابقه نیز مشخص بود که ایرین ووست ورزشکار 35 ساله هلندی در صورت قهرمانی در این رقابت، رکوردهای منحصربفردی را در تاریخ المپیک به نام خود ثبت خواهد کرد.

پیش از شروع مسابقه، ووست نه در المپیک و نه در رقابتهای جهانی رکورددار این مسابقه نبود. در رقابتهای جهانی 1500 متر میکو تاکاگی ژاپنی در سال 2019 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد و در المپیک هم رکورد 1:53:51 دقیقه یوریِن تن مورس هلندی از سال 2014 دست نخورده باقی مانده بود.

اما با شروع حرکت دو ورزشکار دسته 12 مشخص شد که به زودی رکورد المپیک بهبود خواهد یافت. ووست در پایان موفق شد زمان 1:53:28 دقیقه را برجای گذاشته و طلای المپیک را برای کشور خود به ارمغان آورد.

با این قهرمانی ورزشکار هلندی تعداد طلاهای خود از المپیک زمستانی را به 6 طلا، 5 نقره و یک برنز افزایش داد تا با کسب 12 مدال، یکی از پرافتخارترین اسکیت بازان تاریخ بازیها باشد. او همچنین تنها ورزشکار در تاریخ المپیک های تابستانی و زمستانی لقب گرفت که در پنج المپیک پیاپی صاحب پنج طلا در پنج مسابقه انفرادی شده است. ووست در سالهای 2010، 2018 و 2022 سه طلا در مسابقه 1500 متر و در سالهای 2006 و 2014 هم فاتح رقابت 3 هزار متر شده است. ضمن این که در سال 2014 یک طلا در رقابت تیمی نیز تصاحب کرده است.

ووست همچنین جوان ترین دارنده مدال طلای المپیک هلند و هم مسن ترین دارنده مدال طلای اسکیت سرعت در تاریخ بازی های زمستانی است. در نوزده سالگی و در 12 فوریه 2006، او مدال طلای مسابقات المپیک زمستانی 2006 در ماده 3000 متر به دست آورد. ووست همچنین در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 دو مدال طلا و سه نقره را به دست آورد؛ مدالهایی که او را به پرافتخارترین ورزشکار در بازی‌های سوچی تبدیل کرد. در پایان همان سال او از سوی خبرگزاری رویترز به عنوان ورزشکار سال جهان انتخاب شد.

اما حالا و پس از کسب ششمین مدال طلای اسکیت سرعت خود در بازی‌های زمستانی 2022، او با دوازده مدال المپیک، بیش از هر اسکیت‌باز سرعت دیگری مدال به دست آورده و علاوه بر تمام این ها، حالا ایرین ووست به موفق‌ترین ورزشکار هلند در المپیک تبدیل شده است.

این ورزشکار متولد اول آوریل 1986 در خویرل واقع در استان برابانت هلند است. 63 کیلو وزن و 168 سانتی متر قد دارد و 7 طلا، 4 نقره و 2 برنز از رقابت های جهانی و 5 طلا، 4 نقره و 2 برنز از رقابتهای اروپایی نیز به دست آورده است.

نظر خود را درباره «دوازدهمین مدال المپیک زمستانی بر گردن ایرین ووست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دوازدهمین مدال المپیک زمستانی بر گردن ایرین ووست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.