زمان مطالعه: 3 دقیقه
دسنترالند (Decentraland) چیست؟

دسنترالند (Decentraland) چیست؟

تصور کنید که در جهان موازی زندگی می کنید که در آن می توانید به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا شوید. دسنترالند به شما می گوید که چگونه این کار را انجام دهید!

متاورس به فضایی می گویند که بتوان از مکانی به مکان دیگر به راحتی جابجا شد و در آنِ واحد با افراد بسیاری در ارتباط بود. این واژه نخست در رمان "سقوط برف" (snow crash) نوشته نیل استفنسون (Neal Stephenson) ایجاد شد، و به ترکیبی از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت ارجاع می­ گردد. دسنترالند (Decentraland) نیز یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی است که در ابتدای رشد متاورس قرار دارد. در این مقاله از آسمونی به معرفی دسنترالند و خرید زمین در آن می پردازیم.

دسنترالند در سال 2015 توسط آری میلیچ (Ari Meilich) و استبان اردانو (Esteban Ordano) تاسیس شد و در سال 2017 شروع به کار کرد. دسنترالند توسط اتریوم و توکن ERC-20 بومی خود با عنوان مانا (MANA) راه اندازی شد، و به کاربران امکان خرید نقشه های لند (LAND)، آواتارها و تقسیمات پولی LAND و همچنین پرداخت برای کالاها و سرویس های داخلی را می دهد.

از همه مهمتر، LAND می تواند توسط صرف MANA خریداری شود، که توکن را به منظور ایجاد ورودی جدید در این منطقه خرج می کند. دسنترالند نیز توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اداره می شود که دارندگان توکن را قادر می سازد تا درباره سیاست های متاورس رای و نظر دهند.

این پلتفرم در یک میزان رو­به­ رشدی در حال توسعه بوده و اخیراً دارای سرمایه بازار 6.8 بیلیون دلار (تا تاریخ 6 دسامبر 2021) است. حجم فروش سی روزه توکن غیر قابل معامله (NFT) این شرکت تا بیش از 417% در 41.5 میلیون دلار است، درحالیکه مجموع حجم فروش هفت روزه آن 15.7 میلیون دلار، با فروش 467 توکن غیر قابل معامله (NFT) با میانگین قیمت 33.700 دلار می باشد.

دسنترالند چگونه کار می کند؟

دسنترالند بخاطر فراهم کردن بستر به منظور پشتیبانی از دنیاهای مجازی مشترک از شهرت خوبی برخوردار است. این پلتفرم متشکل از یک کیف پول غیرمتمرکز برای دارندگان ملک، یک پروتکل برای شرح محتویات هر بخش LAND و یک شبکه فرد-به-فرد برای تبادلات کاربر است. کاربران از طریق سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) می توانند آپدیت های سیاست را مطرح کنند و درباره اقدامات LAND بعدی نظر دهند.

پروتکل دسنترالند متشکل از چه مواردی است؟

  • یک قشر قریب به اتفاق که از مالکیت و محتوای LAND از طریق قراردادهای هوشمند پیروی می کند.
  • یک قشر محتوا که از سیستم توزیع غیرمتمرکز برای ارائه محتوا در دنیای مجازی استفاده می کند.
  • یک قشر زمان-واقعی که ارتباطات فرد-به-فرد را برای کاربران به منظور تبادل با یکدیگر فراهم می کند.

مزایا و معایب مانا کوین (MANA Coin) چیست؟

مزایای مانا کوین بر این اساس است که کاربران را قادر می سازد تا بازی ها، کاربردها، سرویس های شرط بندی و حتی صحنه های سه بعدی پویا که می توانند پولی شوند و برای سایر بازیکنان قابل فروش باشند را خلق کنند. این امر باعث گسترش کالاها و سرویس های دیجیتالی در متاورس دسنترالند می شود.

دسنترالند هنوز یک پروژه نسبتاً جدید است که از پنج سال پیش آغاز به کار کرده و در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) نوظهور فعالیت می کند. کوین آن نیز توسط موضوعات قابل ارتقا و توسعه که متعلق به شبکه بلاکچین است باز مانده است.

همچنین مانا کاربرد دنیای-واقعی ندارد، زیرا فقط 205 معامله گر در سرتاسر جهان آن را بعنوان یک روش پرداخت، طبق cryptwerk پذیرفته اند.

کاربردهای توکن مانا چیست؟

  • برای خرید کالاها و سرویس ها در دنیای مجازی
  • برای صرف به منظور مالکیت بخش های LAND
  • مالکین توکن می توانند درباره سیاست ها از طریق سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) نظر دهند.

مزیت دیگر مانا کوین اینست که از لحاظ تئوری هیچ محدودیتی درباره چگونگی کاربرد برای تسهیل ایجاد بخش های LAND در متاورس وجود ندارد. برای کسانی که می خواهند از طریق دسنترالند، مانا به دست بیاورند هیچ مشخصه فنی در شرایطی که بتواند در دسنترالند ایجاد شود وجود ندارد، بدین معنا که کاربران برای اکتشاف دامنه ای از ساختارهای مجازی مختلف آزادی دارند.

آیا می توانیم در دسنترالند شروع به کار کنیم؟

خرید نقشه ای از زمین در دسنترالند باید با دقت بسیاری انجام شود. این دنیا به شدت و به سرعت درحال توسعه به سوی متاورس است، اما هنوز در مراحل نخستین قرار دارد. در این بازار می توان هم به شدت خوش بین و هم به شدت بدبین بود. بنابراین می تواند باعث پیشرفت یا ورشکستگی در دوره کوتاهی شود. پس با چشمانی باز تصمیم گیری کنید و پذیرای موفقیت ها و شکست های خود باشید.

نظر خود را درباره «دسنترالند (Decentraland) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دسنترالند (Decentraland) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.