زمان مطالعه: 1 دقیقه
دست نخورده ترین رکورد تاریخ المپیک

دست نخورده ترین رکورد تاریخ المپیک

می گویند رکوردها برای شکسته شدن هستند. امایک رکوردورزشی بعدازچند سال شکسته می شود؟ جواب این سوال، یکسان نیست اما گاهی اوقات بعضی رکوردها به نظر جاودانه می آیند

لئونیداس از رودس در دوران المپیک باستان و 152 سال قبل از میلاد مسیح 12 قهرمانی رقابت های انفرادی در مسابقات المپیک باستان داشت.

در دوره لئونیداس هیچ مسابقه امدادی در المپیک نبود. به همین دلیل نمی توان راجع به توانایی این ورزشکار یونانی نظری قطعی داد. هرچند که مورخان یونانی، افسانه های زیادی از نیروی خارق العاده او می گویند.

مدال‌های لئونیداس در سه ماده مختلف به دست آمد. با اطلاعاتی که اکنون در دست است، لئونیداس را می توان "برترین ورزشکار المپیک های باستان" دانست. این دونده در چهار دوره متوالی المپیک در سال‌های 164 و 160 ،156 ،152 پیش از میلاد شرکت کرد و در سه رقابت مختلف 12 بار قهرمان شد. در حالی که سه قهرمانی خود را در 36 سالگی به دست آورد. پس از آن دیگر هیچ کس رکورد لئونیداس رودسی را نشکست .

بعدها در بازیهای المپیک باستان، کسی نتونست حماسه لئونیداس رو تکرار کند. حتی با این که بازیها بیشتر از چهارصدسال دیگر به شکل منظم برگزار شد. در اواخر قرن چهارم میلادی، بازیها برای همیشه تعطیل شدند و تا سال 1896 دیگر خبری از برگزاری مجدد المپیک نبود.

حتی وقتی المپیک نوین هم آغاز گشت، کسی نتوانست به رکورد عجیب لئونیداس برسد.

دو هزار سال گذشته بود و لئونیداس قرن ها با خیال راحت در زیر خاک بود که پسر بچه‌ای از بالتیمور شروع به آموزش شنا کرد. پسری که بعدها در 5 ماده مختلف انفرادی صاحب مدال شد. پسری که درخشش در بازیها را از سال 2004 شروع کرد و سرانجام بعد از دوازده سال و کسب مدال در چهار المپیک، سرانجام به رکورد قهرمانی در 13 مسابقه انفرادی المپیک رسید.

مایکل فلپس با قهرمانی در شنای 200 متر قورباغه بازیهای المپیک ریو با رکورد دو هزار ساله لئونیداس مساوی کرد. اما کار بزرگ تر فلپس وقتی بود که مدال 200 متر مختلط بازیها را هم به دست آورد و صاحب 23 طلا از بازیهای المپیک شد. از این تعداد مدال طلا، 10 طلا در مسابقات امدادی به دست آمده بودند. اما 13 مدال فلپس در مسابقات انفرادی شنا نصیب وی شد و به این ترتیب بالاخره رکورد لئونیداس شکسته شد. در حالی که 2168 سال از آخرین عنوان دونده افسانه ای یونانی می گذشت.

 شاید همین مقدار زمان لازم باشد تا رکورد عجیب شناگر آمریکایی هم شکسته شود.

فقط گذر زمان، این را نشان می دهد.

نظر خود را درباره «دست نخورده ترین رکورد تاریخ المپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دست نخورده ترین رکورد تاریخ المپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.