زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش های خانگی درمان کرونا

روش های خانگی درمان کرونا

ویروس کرونا تا کنون درمان قطعی نداشته اما می‌توان از روش‌هایی برای تسکین درد بیماران و همینطور درمان سطحی استفاده کرد.

ویروس کرونا با وجود گذشت چهار سال از همه گیری آن همچنان جای ابهام آن بر همگان آشکار است زیرا که رفتارهای ویروس در هر فرد متفاوت عمل کرده و همین باعث شده که به صورت خانگی قابلیت درمان قطعی برای آن وجود نداشته باشد اما با توجه به تحقیقات صورت گرفته داروها و روش هایی برای بهبود این بیماری پیشنهاد شده است اما باید یاد آور شد که اقدام اولیه در این زمینه کماکان مراجعه به پزشک است. حال در این مطب آسمونی به روش‌های کمک کننده و تاثیر گذار که در منزل می‌توانند برای کمک به روند درمان انجام داد می‌پردازیم.

درمان گیاهی کرونا

خواص پیشگیرانه داروهای گیاهی توانسته‌اند در روند بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا موثر واقع شود که از این میان می‌توان به دمنوش ها اشاره کرد.

دمنوش گل گاوزبان و گل ختمی

دمنوش گل گاو زبان به همراه یک قاشق چایی خوری پودر ریشه شیرین بیان نیم کوب شده را داخل یک لیوان آب میریزیم و بعد از 10 دقیقه دمکرده را صاف میکنیم و نصف هر لیوان را هر 12 ساعت یکبار مصرف کرده این دمنوش علاوه بر آرامبخش بودن برای کنترل سرفه هم موثر است. جوشانده گل ختمی برای درمان سرفه های خشک کرونا بسیار موثر است استفاده مرتب از آن  بخصوص در هنگام داشتن سرفه های شدید میتواند به بهبود آن سرعت ببخشد به علاوه  نباید از تاثیر دم کرده دانه به و یا حتی استفاده دانه به به تنهایی  غافل شد به این صورت که  چند عدد از آن را داخل دهان میگذاریم  و بعد از چند دقیقه که لعاب آن را حس کردیم به آرامی قورت میدهیم.

جوشانده عناب

جوشانده عناب در درمان علایم ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته و برای درست کردن آن ابتدا باید پنج عدد عناب را نیم کوب کنیم و سپس داخل ظرف میریزیم و یک قاشق چایی خوری پودر ریشه شیرین بیان را به آن اضافه میکنیم و به همراه یک و نیم لیوان آب اجازه میدیم تا جای که نصف لیوان آب بخار شود بجوشد و سپس آن را صاف کرده هر 12 ساعت نصف لیوان مصرف میکنیم.

دمنوش آویشن کوهی

دمنوش آویشن کوهی به همراه عسل که مانند چایی دم میشود به صورت مصرف روزانه و مرتب آن هم آرامبخش است و هم باعث کاهش علایم شبیه به سرما خوردگی ویروس کرونا مانند سرفه و آبریزش بینی میشود. 

جوشانده انجیر

جوشانده انجیر خشک علاوه بر کمک به گلودرد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند لذا بدن سریع تر می تواند بهبودی خو را از به دست بیاورد، چند عدد انجیر خشک را درون قوری میریزیم و برای نیم ساعت می جوشانیم سپس بدون صاف کردن مصرف میکنیم. جوشانده گل همیشه بهار کوهی برای پایین آوردن تب استفاده میشود به این صورت که آن را درون آبجوش میریزیم و بعد از نیم ساعت آن را مصرف میکنیم.

خوراکی‌های دیگر برای درمان کرونا

  • از جوانه‌های جو، گندم، ماش و شبدر استفاده کنید.
  • برای دریافت ویتامین C روزانه پرتقال و نارنگی بخورید.
  • خوراک عدسی یا سوپ عدس و سوپ گشنیز میل کنید.
  • آب گرم، کمی عسل و لیموی تازه میل کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روش های خانگی درمان کرونا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش های خانگی درمان کرونا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.