زمان مطالعه: 9 دقیقه
کسب درآمد از آموزش های آنلاین - چگونه از آموزش آنلاین درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد از آموزش های آنلاین - چگونه از آموزش آنلاین درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد از آموزش های آنلاین یکی از موضوعاتی است که این روزها نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می کند.

مردم به دلایل مختلفی از جمله سرگرمی و معاشرت آنلاین هستند. اما از اینترنت برای یافتن اطلاعات و یادگیری چیزهای جدید نیز می توان استفاده کرد. این نیاز به اطلاعات و آموزش فرصت بسیار خوبی را برای شما ایجاد کرده است تا در ازای دانش خود پول دریافت کنید. در حالی که برخی از افراد این کار را با ایجاد یک وبلاگ یا نوشتن کتاب انجام می دهند، شما می توانید با تهیه یک دوره آنلاین  و فروش آن یک روش بهتر و آسانتر را برای کسب درآمد در پیش بگیرید.

جایگاه آموزش آنلاین در اقتصاد جهانی چگونه است؟ ایجاد و فروش دوره های آنلاین برای کسب درآمد و یا به اصطلاح، کسب درآمد از آموزش های آنلاین یکی از بخش هایی است که اخیراً رشد چشمگیری داشته است و در میان جوامع جایگاه خاص و ویژه ای را برای خود کسب کرده است. در حال حاضر تقاضا برای دوره های معتبر بسیار زیاد است و با این تقاضا با سرعت سرسام آوری در حال رشد است. انتظار می رود  بازار جهانی آموزش الکترونیکی از کمتر از 200 میلیارد دلار در سال 2019 به 375 میلیارد دلار تا سال 2026 برسد این در حالی است که به گفته تحلیلگران اقتصاد جهانی سهم درآمد حاصل از  آموزش آنلاین در سال 2021 به بیش از 240 میلیارد دلار برآورد شده است. اگر می خواهید در زمینه تدریس آنلاین تجربه بیشتری کسب کنید و از این طریق کسب درآمد کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید:

تدریس در فرادرس – کلیک کنید 

بسیاری از مردم فکر نمی کنند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع برای آموزش آن اطلاعات دارند، اما حقیقت این است که برای ایجاد و فروش یک دوره آنلاین، لازم نیست در آن موضوع متخصص و صاحب نظر باشید و فقط لازم است بیشتر از بسیاری از افراد بدانید. اما چه موضوعاتی بیشترین تقاضا را در میان آموزش های مجازی دارند؟

 در حال حاضر به جرات میتوان گفت درباره هر موضوعی که در نظر داشته باشید، یک مقاله یا یک ویدیو یا حتی عکس در راستای آن موضوع در بستر گسترده و عظیم اینترنت یافته می شود. در نتیجه شما به راحتی می توانید درباره هر موضوعی که در آن سر رشته دارید یا اطلاعاتی کسب کرده اید، دوره آموزشی آنلاین برگزار کنید. فرادرس یکی از بهترین بستر های آموزش مجازی در ایران است که تقریبا تمامی موضوعات مهم و اساسی از جمله آموزش دروس دانشگاهی را در بر می گیرد. موضوعاتی که می توانید در آن مشارکت داشته باشید بسیار گسترده است، اما تعدادی از آنها همواره مورد استقبال و مردم سراسر جهان بوده است از جمله موضوعات هنری یا عکاسی، ارتقای جایگاه فردی، موسیقی، باغبانی، آشپزی، بازاریابی، فناوری، یادگیری زبان و ... بسیاری از مردم جهان هزاران دلار در ماه را صرف یادگیری دوره های آنلاین آموزشی مانند آموزش آنلاین گیتار، نحوه استفاده از یک نرم افزار خاص و یا حتی نحوه پخت یک شیرینی یا نان ویژه میکنند.  

آموزش آنلاین
آموزش آنلاین

ساخت و فروش دوره های آنلاین چه مزیتی دارد؟

  • تولید راحت محتوا: پلتفرم ها و بستر های آسان کاربرد، ایجاد دوره آنلاین را ساده کرده اند.
  • می توانید دوره هایی را ارائه دهید که تکمیل کننده کسب و کار فعلی شما هستند.
  • با فروش مجدد همان دوره آنلاین ساخته شده به طور مداوم درآمد غیرفعال ایجاد کنید.
  • از یک دوره آنلاین به گونه ای بهره ببرید که مشتریان را به سمت خرید محصولات دیگر خود هدایت کنید.
  • در دسترس بودن شبکه جهانی وب سبب می شود که یک دوره آنلاین مشتریانی را از سراسر جهان به ارمغان می آورد و فقط محدود به یک منطقه خاص نباشد.
  • با وجود پیشرفت روز افزون اینترنت افراد زیادی هستند که خواهان تخصص شما می باشند و یا دوست دارند مهارتی را از شما یاد بگیرند. دوره های آنلاین و یادگیری الکترونیکی یک فرصت بزرگ است.

برای آموزش اصولی و موفق، بهتر است ابتدا فن بیان خود را تقویت کنید تا آموزش شما بهترین بازدهی را داشته باشد.

 آموزش مهارت سخنرانی – کلیک کنید  

چالش های ساخت و فروش دوره های آنلاین

ایجاد دوره های آنلاین می تواند نسبت به برگزاری یک کلاس حضوری زمان بر و وقت گیرتر باشد.

  • با توجه به بستر و پلتفرمی که انتخاب می کنید، محصولات ممکن است در برخی وب سایت ها یا اپلیکیشن ها میزبانی نشوند.
  • دوره‌های آموزش آنلاین معمولاً فقط در صورتی موفق هستند که آنچه را که در یک جمعیت یا مجموعه تقضای قبلی زیاد داشته است و به عبارتی قبلاً می‌فروخته است را هدف قرار دهند.
  • تعیین یک قیمت مناسب برای دوره آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد.

ویژگی های یک بستر مناسب برای آموزش آنلاین چیست؟

یک پلتفرم مناسب برای آموزش آنلاین باید حداقل امکانات زیر را دارا باشد:

  • قابلیت ضبط کلاس ها و امکان دسترسی راحت به آن
  • قابلیت ویدیو کنفرانس
  • امکان اشتراک گذاری محتوا
  • امکان چت گروهی و خصوصی برای تبادل نظرات
  • اتصال آسان از طریق مرورگرها
  • امکان زمان دهی و تقسیم بندی بازه زمانی به استراحت افراد و استاد
  • قابلیت برگزاری آزمون آنلاین
  • حضور و غیاب خودکار
  • بخش ارسال تکالیف

چه بستر های آموزش مجازی در ایران فعال است؟

یکی از سامانه های مهم ایرانی که بستر مناسبی برای آموزش مجازی فراهم کرده است، سامانه شاد است. شاد یکی از بهترین بسترهای آموزش مجازی در ایران است که به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اشاره دارد. وزارت آموزش و پرورش این سامانه را راه اندازی کرده است. دانش‌آموزان و معلمان ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و احراز هویت آن ها انجام شود. مدارس براساس نیاز خود در برنامه شاد گروه و کانال تشکیل می دهند. کلاس های درس نیز با فایل های صوتی و تصاویر و ویدئو ها در این سامانه برگزار می شود.  

بهترین بستر برای آموزش مجازی در ایران
بهترین بستر برای آموزش مجازی در ایران

 

بهترین بستر برای آموزش مجازی در ایران چیست؟

چندین پلتفرم دوره آنلاین جدید در دسترس هستند تا راه اندازی و فروش دوره شما را آسان تر از همیشه کنند.  یکی از مهم ترین این بستر ها یوتیوب نام دارد. این بستر به دلایل خاصی در در ایران فیلتر شده است و ایرانیان برای دسترسی به این شبکه با مشکلاتی مواجه هستند. علاوه بر این، به دلیل پیشرفت مداوم فناوری، استفاده از بسیاری از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد دوره آموزشی بسیار ساده است و نتایج با کیفیت حرفه‌ای به همراه دارد. یکی از بهترین سایت هایی که در زمینه تدریس آنلاین فعالیت می کند سایت فرادرس می باشد.

فرادرس چیست؟

فرادرس، دانشگاهی مجازی است که امکان تدریس آنلاین و آموزش‌های ویدئویی کاربردی، دانشگاهی و عمومی را ارائه می‌دهد. فرادرس آموزش ها و تدریس آنلاین را در زمینه‌‌ها و رشته‌های مختلف ارائه می دهد. دانش آموزان و دانشجویان سراسر ایران و همچین افرادی که مقیم کشورهای دیگر می باشند، می توانند از آموزش های فرادرس استفاده کنند.

مزایای تدریس در سایت فرادرس چیست؟

·         یک منبع درآمد پایدار

تدریس در فرادرس برای مدرسینی که با این وب سایت همکاری میکنند یک منبع درآمد ثابت دارد.

·         همکاری طولانی مدت با فرادرس

·         ارائه امکانات و تجهیزات مورد نیاز

فرادرس با فراهم آوردن تجهیزات ضبط آموزش (ارسال میکروفن و دوربین و امکان استفاده از استودیوهای ضبط فرادرس) فرآیند تولید محتوا و آموزش تدوین فیلم و آموزش ویرایش فایل صوتی آماده سازی مطالب برای ارائه دوره های آموزشی و همچنین آموزش مهارت های ارائه و ساخت اسلاید را بسیار آسان تر و حرفه ای تر از سایر پلتفرم ها انجام می دهد. برای یادگیری روش و ابزارهایی که در حوزه آموزش استفاده می شود، مقاله مفیدی در سایت فرادرس موجود است که از طریق لینک زیر قابل دسترسی می باشد.

مجموعه آموزش مهارت های ارائه و ساخت اسلاید – کلیک کنید  

·         اعتبار و ساخت یک رزومه معتبر

بهترین اساتید فارسی زبان در فرادرس مشغول به تدریس می باشند. این همکاری در رزومه کاری مدرسین نیز از اعتبار بسیاری برخوردار است. علاوه بر این، آموزش های شما در کنار مدرسین صاحب نام دیده خواهد شد.

·         تدریس و عضویت در هیات علمی بزرگترین دانشگاه کشور بر بستر وب

تدریس در فرادرس دانش و تخصص شما را در یک حوزه بزرگی به وسعت کل کشور و در بستر اینترنت منشر و منتقل میکند . دانش و تجربه‌ای که تاکنون محدود به زمان و مکان بود، حالا از طریق تدریس در فرادرس و فارغ از هر گونه مرزی آموزش داده می‌شود.

·         شرایط مالی و اطلاعات پرداخت

وزارت ارشاد از این آموزش ها به صورت قانونی حمایت می کند. پرداخت به موقع و حساب شده فرادرس به مدرسان نیز در دستور کار قرار دارد.  

مزایای تدریس در سایت فرادرس
مزایای تدریس در سایت فرادرس

·         دیده شدن آموزش ها در فضای مجازی

با توجه به تبلیغات گسترده مجموعه فرادرس در کاپریلا و سایر شبکه ها و بر اساس آمار به دست آمده تنها در کاپریلا هر آموزش شما حدود 2.000.000 بار در سطح وب ایران و برای حدود 30.000.000 ایرانی نیز نمایش داده می شود. که این آمار نشان دهنده این است که آموزش شما در یک مقیاس بزرگ و به صورت هدفمند برای ایرانیان به نمایش در خواهد آمد. هم چنین، بازدهی و کلیک مطلوبی را در تبلیغات کاپریلا را با استناد به هوش مصنوعی و شیوه های نوین تبلیغات دیجیتال، مشاهده می کنید

·         کسب فرصت های تدریس بیشتر در سایر جوامع دانشگاهی

سایت فرادرس مدت هاست که جای خود را در میان سایر بستر آموزش مجازی باز کرده است و طیف زیادی از افراد جامعه برای یادگرفتن یک چیز خاص در این بستر به جست و جو می پردازند و اگر شما از این فرصت بهره ببرید و آم.وزش خود را از این طریق در اختیار آن ها قرار دهید و آموزش شما کیفیت بالایی هم داشته باشد ممکن از به عنوان یک ترند روز مطرح شوید و اسم شما بر سر زبان ها بیفتد و به عنوان یک متخصص در آن زمینه از شما یاد شود.

  • وجود پلن های متنوع برای پرداخت حق التدریس آموزش ها

سایت فرادرس سه پلن را برای پرداخت هزینه تدریس در فرادرس برای مدرسین خود در نظر گرفته است. پلن پرداخت کامل و یکجا، پلن مشارکتی و پلن هیبرید، که هر کدام مزایا و شرایط خاص خود را دارند. جهت اطلاع از جزئیات پلن های کسب درآمد از آموزش های آنلاین فرادرس ، به لینک زیر مراجعه نمایید:

پلن‌های مالی تدریس در فرادرس – کلیک کنید

فرآیند همکاری و تدریس در فرادرس چگونه است؟

فرایند تدریس آموزش در فرادرس بسیار ساده است و فقط باید سه مرحبه زیر را طی نمایید: 1) هماهنگی اولیه: در این مرحله هماهنگی اولیه و اعلام عناوین پیشنهادی توسط مدرس از طریق پر کردن یک فرم آنلاین انجام می شود. در طی این مرحله شما آنچه را که میخواهید در قالب یک دوره و به صورت آنلاین آموزش دهید را به فرادرس اعلام می کنید. 2) ارسال سرفصل و پیش‌ضبط: در این مرحله سرفصل هایی که مد نظر شماست را  جهت بازبینی و هماهنگی برای پیش ضبط به فرادرس ارسال می نمایید. 3) قرارداد و شروع همکاری: در این مرحله که آخرین مرحله است، شما فرم قرارداد رسمی خود با فرادرس را تکمیل می کنید و رسما همکاری شما با بزرگترین دانشگاه مجازی کشور آغاز خواهد شد.

کلام آخر

با توجه تعطیلی غیرمنتظره‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا  برای مدارس و مراکز آموزشی پیش آمد تا ماه‌های اول چگونگی اداره کردن این کلاس‌های آموزشی و نحوه اراءه آموزش مجازی مورد بحث بود. بسیاری از شیوه‌هایی که در همان ابتدا مورد استفاده قرار گرفت دارای نقایصی بودند که درنهایت سبب سردرگمی در بین معلمان و اساتید می شد. و همچنان کمبود بهترین پلتفرم آموزش مجازی در حوزه های آموزشی احساس می شد. این وضعیت عجیب و غریب ادامه داشت تا اینکه شرکت‌های مختلفی با معرفی برترین پلتفرم آموزش آنلاین یک راه جدید را پیش روی آموزش آنلاین باز کردند. در میان این بستر های آموزشیس نسخه های ایرانی نیز به چشم می خورد.  

فرآیند همکاری و تدریس در فرادرس
فرآیند همکاری و تدریس در فرادرس

در واقع ویژگی‌های متفاوتی که برای آموزش آنلاین موردنیاز است در هر یک از این بستر های آموزش آنلاین  در نظر گرفته می‌شود. ازجمله این ویژگی‌های مهم می‌توان به امکان اشتراک تصویر و صدا باکیفیت عالی، عدم قطع ‌و وصلی مداوم، دسترسی به ابزار آموزشی همچون تخته مجازی، قلم، نظرسنجی و … و مهم‌ترین امکانی که برای هر یک از آن‌ها باید در نظر گرفت استفاده آسان و بدون پیچیدگی برای هر یک از طرفین آموزش می باشد. هدف سامانه فرادرس توسعه آموزش الکترونیکی دانشگاهی ایران است و مطالب مختلف و دوره‌های آموزشی متفاوتی برای عموم مردم در نظر گرفته است. این سامانه چند صد ساعت آموزش رایگان ارائه داده و در حال حاضر به روز ترین موضوعات و مباحث مخصوصا آموزش دروس دانشگاهی نیز باقیمت مناسبی قابلیت خریداری دارد. هم چنین، فرادرس آموزش های جامع و کاربردی را در مورد روش های ارائه علمی تهیه کرده است که لینک آن را در ادامه مشاهده می کنید:

آموزش شیوه ارائه علمی – کلیک کنید

نظر خود را درباره «کسب درآمد از آموزش های آنلاین - چگونه از آموزش آنلاین درآمد کسب کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کسب درآمد از آموزش های آنلاین - چگونه از آموزش آنلاین درآمد کسب کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.