زمان مطالعه: 1 دقیقه
منظور از خود واقعی و آرمانی چیست؟

منظور از خود واقعی و آرمانی چیست؟

خود واقعی به معنی ارزیابی آگاهانه شما از خودتان می باشد. یعنی شخصیتی که در زندگی واقعی دارید

بنام یگانه عالم

بسیاری از عزیزان به واسطه تفاوت بیش از اندازه از خود ارمانی و واقعی سرخورده شده و حس شکست و ناامیدی دارند. در این مطلب به اختصار درمورد این موضوع توضیح خواهیم داد.
همه ی ما یک سری تصورات ذهنی از خودمان و آینده و چیزهایی که دوست داریم داشته باشیم و دوست داریم که باشیم داریم که بسیار ایده ال ما هستند که به آن خود آرمانی میگویند(یعنی ان بخشی از وجود که فرد دوست دارد به آن دست پیدا کند).

خود واقعی
خود واقعی

ولی در مقابل خود واقعی تفسیر و نتیجه حاصل از تمام تجربیات و واقعیت ها درمورد خود و زندگیمان است (در واقع ارزیابی آگاهانه هر فرد از خودش). که در بعضی از افراد این دو بایکدیگر تضاد بسیار داشته درنتیجه بسیار اذیت میشوند و حالت سرخوردگی و ناامیدی دارند. اما درمقابل کسانی هستند که خود واقعی و خود ارمانی انها بسیار بهم نزدیک است. این افراد یا بسیار تلاشگر هستند که سعی کردند فاصله بین خود واقعی و آرمانی را کم کنند یا خود آرمانی که دارند در حد خود واقعیشان است.

گاهی اوقات افراد با تلاش بسیار هم نمیتوانند به خود آرمانی نزدیک شوند و مشکل از همینجا شروع میشود، زیرا این نشان میدهد که خود آرمانی غیرواقع بینانه و غیر منعطف بوده و باعث آشفتگی فرد شده. در مقابل بعضی ها با شکست دچار آشفتگی نمی شوند. بلکه متوجه میشوند که (خود آرمانی) آنها دست نیافتنی است. پس خود واقعی را میپذیرند و در جهت بهبود تلاش میکنند.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «منظور از خود واقعی و آرمانی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره منظور از خود واقعی و آرمانی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.