زمان مطالعه: 1 دقیقه
اهمیت خواب برای دانش اموزان

اهمیت خواب برای دانش اموزان

بسیاری از افراد به داشتن خواب کافی توجه ندارند. خواب کافی داشتن مانع از ابتلا به بیماریهای مختلف میگردد.

بنام یگانه عالم

در زمان تحصیل دانش اموزان اطلاعات زیادی را فرامیگیرند و در طول خواب مغز ساختار خود را بازسازی میکند و اطلاعات آموخته شده در مغز کدگذاری می شوند. خواب کافی باعث میشود تا اطلاعات آموخته شده بعد از کد گذاری در حافظه بلند مدت ذخیره میشوند. در نتیجه اگر خواب کافی نداشته باشند مغز توان حفظ اطلاعات را ندارد.

داشتن خواب کافی حتی روی تمرکز دلنش اموزان تاثیر بسزایی دارد. از آنجا که کمبود خواب بر توجه تأثیر می گذارد، تمرکز و کاری که شخص قصد انجام آن را دارد، سخت تر می شود. بنابراین خواب برای تمرکز مطلوب ضروری است. دانش آموزانی که خواب آن ها نامنظم است عملکرد درسی انها بسیار ضعیف تر از دانش آموزانی است که خواب منظم دارند.

دانش آموزانی که خواب نامنظم دارند از نظر سیستم ایمنی ضعیف هستند و زودتر دچار بیماری میشوند. پس خواب کافی برای سیستم ایمنی بسیار مفید است و همچنین خواب کافی باعث آرامش و خلق خوب در دانش آموزان میشود و کمبود خواب پرخاشگری و عدم ارامش را به همراه دارد.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «اهمیت خواب برای دانش اموزان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اهمیت خواب برای دانش اموزان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.