زمان مطالعه: 2 دقیقه
خشن ترین تیم آرژانتین جام های جهانی

خشن ترین تیم آرژانتین جام های جهانی

هیچ کس نفهمید که چرا آرژانتینی ها در جام 1966 تمام هنر خود را در کشورشان جا گذاشتند و تنها بازی کثیف خود را به انگلیس آوردند.

مهدی زارعی- وقتی دو تیم  آرژانتین و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی 1966 در ومبلی به مصاف یکدیگر رفتند، با توجه به بازی های قبلی دو تیم می شد حدس زد که یک نبرد خشن و پربرخورد در انتظار دو تیم باشد. این خشونت چنان قابل پیش بینی بود که جیمی هیل، کارشناسی BBC تنها بعد از 14 دقیقه از شروع مسابقه، با شور و حرارت اعلام کرد که انگلیس در خطاها 4-7 از حریف پیش افتاده است.

اما چه چیزی عامل این همه خشونت بود؟ هیچ کس نفهمید که چرا آرژانتینی ها تمام هنر خود را در کشورشان جا گذاشتند و تنها بازی کثیف خود را به انگلیس آوردند. در دیدار مرحله گروهی این تیم مقابل آلمان غربی، رافائل آلبرشت مدافع آلبی سلسته، خطایی مانند بازیکنان راگبی روی هلموت هالر آلمانی انجام داد. البته به قدری شدید به شکم هالر چنگ زد که ستاره آلمان از هوش رفت و دو روز تمام خون ادرار می کرد.

World Cup in England Group B fixture in Birmingham: Germany 0 - 0... News  Photo - Getty Images

آلبرشت کمی بعد درحرکتی بی‌رحمانه ، استوک‌هایش را در لگن ولفگانگ وبر فرو کرد تا بالاخره از زمین اخراج شود. هر چند که  خود او بود که لنگ لنگان از زمین خارج شد؛ شاید در اثر شدت خطایی که کرد، صدمه دید!

البته خوان لورنزو، سرمربی آرژانتین، معتقد بود که این خطاها جزو تاکتیک تیمش نیست و گفت:

 

 فقط یک بازیکن واقعا کثیف می‌تواند با پایش چنین خطایی انجام بدهد.

 

اما در مسابقه با انگلیس، آرژانتینی ها به شکلی غیرمنتظره آرام بودند. بعد از اینکه انگلیس بازی را بهتر شروع کرد و بابی چارلتون در دقیقه سه از گوشه سمت راست، دیرک دروازه را به لرزه درآورد، آنتونیو راتین کاپیتان بلندبالای آرژانتین کنترل میانه زمین را در دست گرفت، تا جایی‌که صدای توهین و تمسخر تماشاگران در ومبلی اوج گرفت و دست زدن‌های آرام حاضران جای خود را به فریادهای عصبی و غرولندهایی از سر نگرانی داد.

آرژانتین در رویای اولین حضور در مرحله نیمه نهایی پس از  مسابقات 1930 بود. اما ناگهان سه دقیقه جنون‌آمیز فرا رسید. راتین با یک حمله ناگهانی و بدون دلیل به چارلتون از داور این دیدار، رودولف کریتلین کارت زرد گرفت. او بعد از سرنگون کردن جف هرست، برای دو دقیقه گفت‌وگویی تند با داور آلمانی داشت؛ داوری که کلمه‌ای اسپانیایی نمی‌فهمید، اما در ادامه تصمیمی تاثیرگذار گرفت و راتین را از زمین اخراج کرد؛ تنها با این توجیه که احساس کرد راتین به او فحاشی کرده است.

با اعتراض آرژانتینی ها بازی متوقف شد. راتین قصد خروج از زمین را نداشت و سرانجام وقتی از زمین بیرون رفت، به شدت از سمت هواداران انگلیسی هو شد. نمی توان منکر شد که راتین به قدری با داور صحبت کرد که صبر او لبریز شد و مرد بلندقامت آرژانتینی را از زمین بیرون فرستاد.

البته آرژانتین حتی بدون کاپیتان خود هم تیم برتر زمین بود، اما این انگلیس بود که به گل رسید و جف هرست موفق شد در دقیقه 78، گل برتری سه شیرها را به ثمر برساند. پس از گل، یک پسر جوان انگلیسی برای جشن گرفتن به درون زمین مسابقه پرید و اسکار ماس، مهاجم آرژانتین، جای خالی کاپیتان تیم خود را پر کرد و سیلی‌ای به صورت پسر زد.

در پایان مسابقه آلف رمزی سرمربی انگلیس، اجازه تعویض پیراهن با آرژانتینی ها را به بازیکنان خود نداد و در کنفرانس بعد از بازی در جملاتی مشهور، بازیکنان آرژانتین را حیوان خطاب کرد.

اما حتی این هم پایان ماجرا نبود و واکنش‌ها به اخراج راتین، پیامدهای جدی‌ای در دنیای بوکس داشت؛ قرار بود مسابقه ای سرنوشت‌ساز بین قهرمان سبک وزن WBA، بوکسور چپ‌دست بوینس آیرسی-هوراشیو آکاوالو- و همتایش در WBC، والتر مک گوئن برگزار شود.

بوکسور خشمگین آرژانتینی بعد از مسابقه فوتبال دو تیم گفت:

 

 در فوتبالی که انگلیس ارائه می‌دهد نشانی از قدرت وجود ندارد. اگر مک گوئن بخواهد با من مبارزه کند، مجبور است به اینجا بیاید، جایی‌که هیچ گونه تضمینی وجود ندارد!

 

البته مک گوئن، اسکاتلندی بود نه انگلیسی! به هر حال، این دو بوکسور هیچگاه مقابل هم قرار نگرفتند.

 

نظر خود را درباره «خشن ترین تیم آرژانتین جام های جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خشن ترین تیم آرژانتین جام های جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.