درج نظر
مطالعه: 11 دقیقه
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی، کلید اقامتی طلایی

خرید ملک در دبی، شما را به جمع افراد موفق و ثروتمندان جهان پیوند می‌دهد. پس منتظر نمانید و همین امروز اولین قدم را برای زندگی رؤیایی خود در دبی بردارید.

خرید ملک در دبی یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که ممکن است بگیرید. دبی در سطح جهان یکی از بهترین مکان ها برای سرمایهگذاری در املاک شناخته شده است. به دلیل رفع محدودیت‌ها حتی افرادی که از کشورشان تبعید شدند نیز می‌توانند در خانه‌های فروشی دبی سرمایهگذاری کنند. این کشور همیشه از حیث امور مالی زیر ساخت تجاری و ارتباطات برجسته بوده است. در ادامه مطلب از آسمونی، درباره خرید ملک دبی بیشتر صحبت می‌کنیم.

شرایط خرید ملک در دبی 
شرایط خرید ملک در دبی 

شرایط خرید ملک در دبی 

برای خرید ملک در دبی، شما باید به شرایط مشخصی توجه کنید. برای اخذ اقامت، مدت زمان ویزای شما به قیمت ملکی که خریداری می‌کنید بستگی دارد. قیمت ملک در دبی متنوع است. برای اقامت حداقل سه ساله، ملک باید ارزش حداقل ۷۵۰ هزار درهم اماراتی داشته باشد. شما باید برای تمدید کردن ویزا، ملک خود را حفظ نموده و هر شش ماه یک‌بار به امارات سفر نمایید. همچنین، باید در یکی از مناطق آزاد امارات خریداری کنید که اجازه فروش ملک به خارجی‌ها را دارند.

برای ایرانیان نیز، این فرصت اقامت در دبی با خرید ملک جذاب است. با این حال، شرایط اخذ اقامت برای تمامی خارجیان یکسان است و تفاوتی بین ملیت‌ها وجود ندارد. این موضوع باعث شده است که ایرانیان نیز به خرید ملک در دبی علاقه‌مند شوند؛ زیرا شرایط خرید ملک در دبی جذابیت دارد.

قوانین خرید ملک در دبی      
قوانین خرید ملک در دبی

قوانین خرید ملک در دبی      

در دبی، برای خرید ملک باید به چند قانون اساسی توجه کنید. ابتدا، ملک مورد نظر باید مسکونی باشد و خرید خانه فقط در مناطق مالکیت آزاد برای خارجی‌ها ممکن است. از سال ۲۰۱۹، ارزش ملک خریداری شده باید حداقل یک میلیون درهم باشد و برای دریافت اقامت امارات این ملک باید کامل ساخته شده باشد. سند مالکیت نیز توسط اداره زمین صادر می‌شود و ملک نباید در رهن باشد.

همچنین قوانین خرید ملک در دبی به شکلی است که باید در نظر داشت اگر آپارتمانی خریداری می‌کنید، باید هزینه‌های نگهداری سالانه یا ماهانه را پرداخت کنید. برای دریافت اقامت امارات از طریق خرید ملک، ارزش ملک خریداری شده تعیین کننده مدت زمان ویزای امارات است. به عنوان مثال، اگر ارزش ملک بین یک تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت ۲ ساله صادر می‌شود، اما اگر بیش از ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت ۱۰ ساله صادر خواهد شد. این طور نیست که اقامت با خرید ملک در دبی حاصل ‌شود یعنی اقامت دائم و تابعیت دریافت نمی‌کنید.

جمیرا لیک تاورز
جمیرا لیک تاورز

اقامتگاه ها در دبی

خرید ملک در دبی مزایای زیادی دارد؛ ولی باید دقت داشته باشید که مجموعههای زیادی از مناطق، برای املاک خاص طراحی شده‌اند. اگر شما به دنبال خرید آپارتمان در دبی هستید در بین بهترین آن‌ها می‌توانیم از برج‌های جمیرا لیک، داون تاون دبی و جمیرا بیچرزیدنسز نام ببریم.

جمیرا لیک تاورز

جمیرا لیک تاورز یا به اختصار جی ال تی، یکی از پویاترین جوامع مقرون به صرفه در دبی و امارات متحده عربی است. با دو ایستگاه مترو و خطوط اتوبوس فراوان که از این منطقه عبور می‌کنند، به خوبی به سایر مناطق دبی متصل است و دسترسی مستقیم به جاده شیخ زاید را دارد.

این جوامع شامل برج‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، هتل‌ها و آپارتمان‌های دارای خدمات هتل است که در 26 خوشه در امتداد لبه‌های سه دریاچه مصنوعی و 8 برج رو به جزایر جمیرا ساخته شده‌اند. از امکاناتی که در جی ال تی ارائه می‌شود می‌توان به مراکز کنفرانس، سونا، سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا، امکانات خشکشویی، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌های معروف، کافه‌ها، سینمای فضای باز و یک زمین مینی گلف و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد.

این منطقه، با احاطه از دریاچه‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز فراوان، یکی از پرطرف‌دارترین مناطق آسمان‌خراش دبی است. همچنین، مناطق عالی مانند دبی مارینا و جی بی آر، همچنین مکان‌های تفریحی مانند مرکز خرید امارات، پارک وایلد وادی و چندین زمین گلف، در فاصله کوتاهی از جمیرا لیک تاورز قرار دارند.

داون تاون دبی
داون تاون دبی

داون تاون دبی

دبی داون تاون، با وجود فاصله دو کیلومتری از بهترین مناطق دبی، به‌عنوان مرکز شهری پرانرژی شناخته می‌شود. این مرکز در موقعیتی استراتژیک قرار گرفته است که از دو طرف به جاده شیخ زاید و جاده مرکز مالی دسترسی دارد و به سرعت اقتصاد را تحول داده و شهرت دبی را به‌عنوان یک نماد جهانی تثبیت کرده است.

مرکز شهر دبی با ارائه سبک زندگی شهری نهایی و امکانات جهانی، به عنوان قلب واقعی دبی و امارت متحده عربی شناخته می‌شود. در این منطقه، جاذبه‌های برج خلیفه، اپرای دبی، سوق البحار، فواره دبی، دبی مال، دریاچه برج خلیفه، هتل‌های پنج ستاره و مرکز تجاری لوکس را می‌توان نام برد. این منطقه از برترین املاک از جمله آپارتمان‌های اکت وان اکت، برج کراون، آپارتمان‌های فورت، ال پریمو، گراند سیگنچر رزیدنس، داون تاون ویوز، و بلیوارد هایتس برخوردار است.

جمیرا بیچرزیدنسز

جمیرا بیچرزیدنسز یا همان اقامتگاه ساحلی جمیرا (JBR) یک منطقه مسکونی و تفریحی در دبی با اسکله‌ای است که در امتداد ساحل خلیج فارس و مقابل مارینا دبی واقع شده است. این منطقه بیش از 40 برج دارد، که شامل 35 برج مسکونی و 5 برج هتلی است و می‌تواند حدود 15 هزار نفر را در خانه‌ها و هتل‌های خود اسکان دهد.

این پروژه شامل بیش از 6917 واحد مسکونی است، از آپارتمان‌های معمولی با مساحت 84 متر مربع تا پنت هاوس‌هایی با مساحت 510 متر مربع. هتل‌های JBR شامل 6 بلوک است که به ترتیب هتل ویز، هتل شمس، هتل امواج، هتل تتل ریمال، هتل بهار، هتل صدف و هتل مرجان نام دارند. توسعه‌دهنده این پروژه، شرکت دبی پراپرتیز (یک شعبه از دبی هولدینگ)، در ماه اوت سال 2002 با هزینه 6 میلیارد درهمی کار را آغاز کرد و در سال 2010 پروژه را به اتمام رساند.

پیاده‌روی جمیرا با رستوران‌ها و مراکز خرید در کنار ساحل، پشت JBR قرار دارد و مکانی بسیار محبوب برای گردش و خرید در آل فرسک است. ساحل جمیرا، یک مجتمع کوچک با پارکینگ‌های مختلف، 70 فروشگاه، رستوران‌ها و کافه‌ها و امکانات تفریحی است که توسط شرکت مراس هولدینگ، متعلق به شیخ محمد ابن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و امیر دبی، توسعه یافته است.

محبوب‌ترین مکان ها برای خرید خانه در دبی
محبوب‌ترین مکان ها برای خرید خانه در دبی

محبوب‌ترین مکان ها برای خرید خانه در دبی

محبوب‌ترین مکان‌ها در دبی برای خرید املاک پالم جمیرا، جمیرا ویلچ سر کل و برای هتل‌های مجلل نیز دورلد آیلندز گزینه خوبی است. خانه‌های شهری فروشی در دبی را می‌توان در مناطق بارزی مانند صبحا هارتبند، دبی ثاوت، مودن و تاون اسکوار یافت. این مناطق به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آرامش و آسایش ساکنان را فراهم آورده و مکانی ایدهآل برای گردش های بیرونی هستند. تعدادی سایت خرید ملک در دبی نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.   

در مورد قیمت خرید ملک در دبی نیز باید گفت که متوسط قیمت خانه دو خوابه در دبی حدودا 500 هزار دلار است. با توجه به نوسانات قیمت ارز در ایران، قیمت خانه در دبی به پول ایران در نوسان است. البته، می‌توانید نرخ ارز مربوطه را در بازار ارز یا سایت‌های معتبر مالی مشاهده کنید و سپس با ضرب آن نرخ در قیمت خانه مورد نظر در دبی، قیمت آن را به تومان تبدیل کنید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به شرایط روز، هزینه خرید ملک در دبی را با پول ایران به دست آورید.

مزایا و معایب خرید ملک در دبی    
مزایا و معایب خرید ملک در دبی

مزایا و معایب خرید ملک در دبی    

قبل از خرید ملک در دبی، بهتر است که به دقت تمام مزایا و معایب این تصمیم را مورد بررسی قرار دهید و با استفاده از اطلاعات کامل و صحیح، تصمیمی عاقلانه بگیرید. در ادامه به برخی از معایب و مزایای خرید خانه در دبی به طور مختصر اشاره می‌کنیم.

مزایای خرید ملک در دبی

  • توریستی‌ترین شهر جهان
  • امکانات لوکس زندگی
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت
  • نزدیکی دبی به ایران
  • بالا بودن امنیت مالی و سرمایه‌گذاری

معایب خرید ملک در دبی   

معایبی که ممکن است در خرید ملک در دبی وجود داشته باشد عبارتند از:

  • نوسان بازار ملک
  • محدودیت‌های قانونی
  • هزینه‌های جانبی مانند مالیات‌ها، عوارض و هزینه‌های مدیریت ملک
  • مراقبت و نگهداری
  • محدودیت برای مالکیت خارجی
بهترین مناطق برای خرید آپارتمان
بهترین مناطق برای خرید آپارتمان

بهترین مناطق برای خرید آپارتمان

شاید بتوان گفت بهترین مکان ها برای خرید آپارتمان در دبی، بیزنس بی، جاده شیخ زاید، پالم جمیرا و دبی مارینا هستند که سعی می‌کنیم با این مناطق آپارتمان‌نشین بیشتر آشنا شویم.

جاده شیخ زاید

خیابان شیخ زاید، یک مسیر ویژه است که دو شهر ابوظبی و دبی را به‌طور مستقیم به یکدیگر وصل می‌کند و در نهایت به راس‌الخیمه منتهی می‌شود. این خیابان به موقعیت ویژه‌ای برای دو شهر ابوظبی و دبی منجر شده که دلیل اصلی ساخت آن بوده است. نام خیابان شیخ زاید از نام شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده که نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت امارات متحده عربی داشته و به وی به عنوان حکیم عرب اطلاق شده است.

این خیابان به‌عنوان جاده اصلی و مهم در منطقه تجاری دبی شناخته می‌شود و دارای 8 باند و طولانی است. جایگاه اصلی آن در میان میدان و اولین تقاطع قرار دارد و همچنین گالری Courtyard، مرکز تجاری جهانی دبی و سکوی دیدنی بر روی طبقه فوقانی آن قرار دارد که مناظر شگفت‌انگیزی از شهر را نمایش می‌دهد.

همچنین در این خیابان موزه و پارک طلا و الماس وجود دارد که مجموعه‌ای از تاریخ تولیدات طلا و جواهر عربی را به نمایش می‌گذارد. خیابان شیخ زاید به‌طور موازی با خط متروی دبی واقع شده است و جاذبه‌های مهمی مانند نخل جمیرا و مارینای دبی را به یکدیگر متصل می‌کند. همچنین بزرگترین تجمع ساختمان‌های بلند در دبی در این خیابان قرار دارد و با دیدن آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

پالم جمیرا
پالم جمیرا

پالم جمیرا

پالم جمیرا، یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین جزایر مصنوعی در خلیج فارس واقع در شهر دبی و امارات متحده عربی است. این جزیره به شکل درخت نخل طراحی شده و با هزینه زیادی ساخته شده است، به‌ طوری که مساحت آن ۵ در ۵ کیلومتر مربع است و خط ساحلی دبی را به طول ۵۲۰ کیلومتر گسترش داده است. این جزیره دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از جمله مراکز خرید، هتل‌های لوکس، و تفریحات لاکچری است.

معروف‌ترین هتل در این جزیره، هتل آتلانتیس دبی است که اقامتی لوکس و راحت را برای مسافران فراهم می‌کند. پالم جمیرا به عنوان یکی از سه جزیره مصنوعی در مجمع‌الجزایر پالم شناخته می‌شود که جزایر دیگر آن پالم دیره و پالم جبل علی هستند.

پروژه ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و با تلاش حدود ۴۰ هزار کارگر در فاصله ۵ کیلومتری از زمین اصلی دبی انجام شد. برای این جزیره یک بدنه اصلی مشابه ساقه درخت و ۱۷ شاخه ساخته شد. همچنین یک تونل زیر آب نیز ساخته شد که جزیره را به ساحل‌های موج‌شکن متصل می‌کند. پالم جمیرا در منطقه جمیرای شهر دبی واقع شده و راه دسترسی به آن از شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود امکان‌پذیر است.

مارینا دبی

دبی مارینا، یکی از محبوب‌ترین محله‌های دبی است که در زمینی بکر و به طول دو مایل احداث شده است. این منطقه دارای یک کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر است که از آب خلیج فارس تغذیه می‌شود و گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در مارینا می‌توانید از ساحل شنی لذت ببرید، در مسیر مارینا واک دبی گردش کنید و از رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارهای صنایع دستی لذت ببرید.

همچنین می‌توانید با قایق‌های لوکس به کشتی‌های دریایی بروید و عظمت آسمان‌خراش‌های مارینا را تماشا کنید. به جمع تجربه‌های منحصربه‌فرد در مارینا دبی بپیوندید که شامل گردش در مارینا واک، قایق بادبانی مارینا و شام در Pier 7 می‌شود. علاوه بر این، گالری وان دارای آثار هنری زیبا و هدایایی از هنرمندان مشهور و نوظهور است که می‌توانید در آن لذت ببرید و آثار هنری دلپذیرتان برای سوغات خانه یا هدیه برای دوستانتان خریداری کنید.

قیمت آپارتمان ها
قیمت آپارتمان ها

قیمت آپارتمان ها

قیمت آپارتمان ها بر اساس موقعیت، اندازه، مشخصه‌ها و امکانات رفاهی متفاوت است. در دبی، انواع مختلفی از روش‌های خرید آپارتمان وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که کدام روش بهتری با شرایط شما سازگار است. اگر تجربه خرید ملک در دبی ندارید به گزینه‌های زیر توجه کنید.

اولین گزینه این است که با استفاده از وام مسکن، صاحب یک آپارتمان در دبی شوید. برای افرادی که کل مبلغ خرید را ندارند، این روش امکان پذیر است. برخی از بانک‌ها وام‌های مسکن را به متقاضیان خارجی ارائه می‌دهند که به آنها این امکان را می‌دهد تا مالک یک آپارتمان در دبی شوند. یک گزینه دیگر استفاده از روش پیش‌فروش برای خرید آپارتمان در دبی است. با سرمایه‌گذاری در این روش، شما می‌توانید مالک یک آپارتمان در دبی شوید. در این روش، شما می‌توانید تعداد اقساط و میزان پرداختی را بر اساس سرمایه خود در چند سال مشخص کنید.

حالا که راه‌های خرید آپارتمان در دبی را توضیح دادیم، نوبت به تصمیم‌گیری شماست که کدام نوع آپارتمانی برای شما مطلوب است. برای این منظور، ابتدا باید هدف خود از خرید آپارتمان در دبی را مشخص کنید. سپس می‌توانید از این دو گزینه استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید یک آپارتمان در منطقه‌ای که سازنده شده است و امکانات و موقعیت مکانی آن با نیازهای شما هماهنگ است، می‌توانید مستقیماً از یک شرکت سازنده آپارتمان خرید خود را انجام دهید و یا اگر شما در طول سال‌ها به دبی می‌آیید و به دنبال یک مکان ثابت برای اقامت خود هستید، می‌توانید آپارتمان مورد نظر خود را از یک مالک شخصی خریداری کنید و از این طریق بیشتر در اختیار این ملک قرار بگیرید.

اینوستمنتس پارک
اینوستمنتس پارک

مناطق اداری و تجاری

اگر بخواهیم منطقه اداری و تجاری در دبی را در نظر بگیریم، باید بگوییم که بهترین مکان‌ها برای کسب و کار در دبی شامل: بیزینس بی، جاده شیخ زاید و داون تاون دبی هستند. این مناطق مدرن، برای کسب و کارهای بین المللی معمول هستند؛ اما بهترین مناطق تجاری در دبی اینوستمنتس پارک، بیزینس بی و جمیرا ویلج سر کل را شامل می‌شود.

اینوستمنتس پارک

در دبی، شرکت سرمایه‌گذاری دبی مدیر اجرایی پارک اینوستمنت است. این پارک منحصر به فرد در یک منطقه به مساحت کلی حدود ۳،۲۰۰ هکتار واقع شده است که تقریباً ۹ کیلومتری در داخل کشور از ساحل خلیج فارس و در نزدیکی پارک صنعتی جبل علی واقع شده است.

دبی اینوستمنت پارک یک ترکیب منحصر به فرد از امکانات صنعتی، تجاری، مسکونی و تفریحی را فراهم می‌کند. این پارک به عنوان یک پارک تجاری برجسته در منطقه طراحی شده است که برای جلب سرمایه‌گذارانی که به دنبال محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاری و زندگی سالم با خانواده‌هایی با شیوه زندگی راحت هستند، مناسب است.

این پارک به امکانات و خدمات جهانی برای تولید، مسکن، علمی، تحقیق و توسعه، توزیع و تدارکات با استفاده از سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری دبی مجهز شده است. این منطقه به عنوان یک مرکز برتر برای اقامت و کسب و کار، مفهوم زندگی و کار را مجدداً تعریف کرده و آن را به یک استاندارد منحصر به فرد در دبی تبدیل کرده است.

جمیرا ویلج سر کل

در دبی، محله‌ای منحصر به فرد به نام جمیرا ویلیج سیرکل وجود دارد که برای خانواده‌ها طراحی شده است و شامل ویلاها، آپارتمان‌ها و تاون‌هاوس‌های شیک و لوکس با امکانات برتر است. جمیرا ویلج سر کل، در مرکز دبی مدرن قرار گرفته و برای یک زندگی مجلل و لوکس امکانات لازم را فراهم می‌نماید.

جمیرا ویلیج سیرکل با بیش از ۲،۰۰۰ ویلا و ۳،۱۰۰ خانه شهری، به ساکنانش امکانات مدرن و زندگی شهری در یک محیط آرام ارائه می‌دهد. این محله مناسب برای زندگی خانوادگی است و دارای امکاناتی همچون مدارس بین‌المللی، باشگاه‌های شهری و روستایی، مرکز اجتماعی و امکانات پزشکی است.

همچنین، امکانات ورزشی شامل زمین‌های فوتبال و کریکت، زمین‌های تنیس، استخرهای شنا و مسیرهای دوچرخه‌سواری و دویدن نیز در دسترس هستند. برای کودکان نیز فضاهای بازی و مناطق بازی جذاب و سبز فراهم شده‌اند. در جمیرا ویلیج سیرکل، امکانات دامپزشکی نیز در دسترس است.

سخن پایانی

در این مقاله، شما با زوایای مختلف خرید ملک در دبی آشنا شده‌اید. حال می توانید از طریق سفر با تور دبی، از نزدیک این مکان‌ها را مشاهده کرده و با این شهر بیشتر آشنا شوید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای را اتخاذ نمایید.

نظر خود را درباره «خرید ملک در دبی، کلید اقامتی طلایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خرید ملک در دبی، کلید اقامتی طلایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.