زمان مطالعه: 4 دقیقه
آشنایی با خانه هوشمند و سیستم امنیتی هوشمند منزل

آشنایی با خانه هوشمند و سیستم امنیتی هوشمند منزل

خانه هوشمند یا Smart Home رویا شبانه بسیاری از افراد در سراسر جهان بوده و نهایت رفاه را برای ساکنین منزل فراهم خواهد کرد.

خانه هوشمند یا Smart Home رویا شبانه بسیاری از افراد در سراسر جهان بوده و نهایت رفاه را برای ساکنین منزل فراهم خواهد کرد. تلویزیون‌های قدیمی را به یاد آورید! برای تعویض کانال نیاز به حضور فیزیکی در جوار آن بود؛ اما با گذشت زمان علاوه بر رنگی و بزرگ شدن صفحه نمایش امکان استفاده از کنترل فراهم شد. مدیریت و تغییر وضعیت تمام وسایل برقی و متصل به شبکه اینترنت با استفاده از برنامه‌های موبایلی در خانه هوشمند مشهود بوده و حتی از کیلومترها دورتر امکان بررسی وضعیت منزل وجود دارد.

آیا استفاده از فناوری خانه هوشمند تنها در منازل وجود دارد؟ به طور قطع با به‌کارگیری خاصیت اینترنت اشیاء و کنترل تمامی تجهیزات فیزیکی موجود در ادارات و مراکز تجاری شاهد افزایش امنیت و بهره‌وری خواهید شد. بررسی وضعیت پرسنل شیفت شب یا شروع فرآیند آماده‌سازی برخی از مشاغل موجب تسریع در روند فعالیت خواهد شد. طی این مقاله به‌دنبال بررسی وضعیت خانه هوشمند و تاثیر آن در امنیت منازل خواهیم بود. در صورت علاقه به آشنایی با ویژگی‌های Smart home و خرید پکیج هوشمندسازی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی خانه هوشمند

با شروع تغییرات دیجیتالی شدن تمامی محصولات و لوازم خانگی اعم از: ساعت، یخچال، سیستم حرارتی، برودتی، تلویزیون و سیستم امنیتی درب، پنجره و حتی پرده‌های پنجره را از راه دور کنترل نمایید. در روزهای گرم تابستان به سمت منزل در حرکت هستید و 10 دقیقه قبل از ورود به منزل سیستم برودتی و کولر را از راه دور روشن کرده و در لحظه ورود حس حضور در بهشت را داشته باشید! پیشرفت و به‌کارگیری از فناوری روز دنیا موجب چشیدن لحظات پر از آرامش، احساس قدرت و لذت خواهد بود.

با اتصال تمامی لوازم برقی به واحد پردازنده واحد و مشخص امکان کنترل تمامی محصولات از راه دور وجود داشته و برای بررسی و تغییر وضعیت فعالیت دستگاه‌ها انتخاب نوینی است. در سال‌های اخیر شاهد به‌کارگیری از انواع دزدگیر اماکن، دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات الکترونیکی برای تامین امنیت ساختمان مسکونی، اداری و تجاری هستید. حال با اتصال تمامی آن‌ها به پردازنده مرکزی امکان حضور پرسنل در محل کار، ورود افراد متفرقه به محیط و حتی راه‌اندازی برخی از تجهیزات برقی را مورد بررسی قرار داد.

مزایا خانه هوشمند

در صورت خرید، ساخت یا حضور در واحدهای ساختمانی هوشمند قادر به استفاده از امکانات لیست زیر خواهید بود:

  • یک کنترل واحد برای تمام دستگاه‌ها
  • صرفه‌جویی انرژی و هزینه قبوض
  • افزایش آسایش، آرامش و لذت از فناوری روز دنیا
  • بهبود وضعیت ایمنی
  • افزایش امنیت
  • بیشتر شدن نظم و نظافت
  • بهره‌مندی از سرگرمی‌های جدید در تمام بخش‌های خانه هوشمند
  • سرعت اجرای دستور
  • عدم‌فعالیت فیزیکی خاص
  • بررسی وضعیت از راه دور
  • سازگار با اینترنت، تمامی سیستم‌های موبایلی و رایانه‌ای
  • قابل نصب در منازل قدیمی
خانه هوشمند
خانه هوشمند

سیستم امنیتی خانه

در گذشته استفاده از دیوارهای بلند و سپس نگهبانان شهرکی از جمله موارد افزایش امنیت در کنار حضور پلیس بوده ولی در چند سال اخیر تجهیزات نوین الکترونیکی نیز وارد کارزار شده‌اند. دوربین مداربسته، انواع دزدگیر، کرکره‌های برقی با توانایی بسته شدن درب از راه دور در کنار دیگر محصولات موجب افزایش امنیت محیط خواهند شد. افراد در ساعات کاری یا مسافرت محل زندگی یا ویلای تفریحی خود را ترک کرده و برای بررسی وضعیت ایمنی و امنیتی قادر به حضور فیزیکی نخواهند بود.

استفاده از سیستم شهر هوشمند و اتصال تجهیزات مختلف الکترونیکی به اینترنت موجب تحت کنترل قرار گرفتن تمامی لوازم برقی خواهد شد. در صورت نیاز به نیروهای پلیس اطلاع داده شده و با افراد خرابکار برخورد خواهد شد. همچنین با بهره‌مندی از تصاویر ضبط شده امکان شکایت رسمی و اثبات ادعای ورود غیرقانونی در مراجع قضایی وجود دارد. استفاده از تمامی این تمهیدات امنیتی در مراکز فروشگاهی، اداری، تجاری و صنعتی بازدهی بیشتری نیز داشته و مدیران ارشد و میانی توانایی بررسی وضعیت و محصولات را خواهند داشت.

تعمیر منازل قدیمی و تبدیل به خانه هوشمند

بسیاری از افراد در سطح جهان امکان خرید منازل هوشمند را نداشته ولی با صرف هزینه معقول به دنبال بروزرسانی وضعیت ساختمان مسکونی و تجاری خود هستند. استفاده از شیوه بی‌سیم هوشمندسازی منازل تمامی ساختمان‌ها با هر کاربری قادر به تغییر فضا و ایجاد کنترل برای مالک خانه خواهد بود. نصب انواع تجهیزات الکترونیکی مثل: دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، آیفون، منابع نور و سیستم‌های تنظیم دما موجب تغییر فضای سبک قدیم به خانه هوشمند را در پی دارد.

سیستم امنیت خانه
سیستم امنیت خانه

تجهیزات مورد نیاز هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند متشکل از قسمت‌های مختلفی بوده و خود را به‌عنوان سیستمی یکپارچه معرفی کرده است. اجرای اصلی و مورد نیاز برای هوشمندسازی خانه عبارت است از:

  • کنترل‌کننده مرکزی: نقش مغز را ایفا کرده و تمامی اطلاعات را از دیگر اعضاء دریافت، تجزیه و به مالک انتقال خواهد داد. در آخر بر اساس دستورات صاحب شروع به ارسال پیام لازم به اجزای تشکیل دهنده جهت اجرای دستورات را خواهد داشت.
  • پروتکل ارتباطی: چگونگی ارتباط بین اجزا با کنترل کننده مرکزی و سایر اعضاء مجموعه خانه هوشمند توسط پروتکل ارتباطی با سیم یا بدون سیم خواهد بود.
  • رابط کاربری: استفاده از ریموت کنترل، فرمان صوتی، تلفن هوشمند و رایانه جهت ارسال دستورات توسط صاحب خانه مربوط به بخش رابط کاربری است.
  • سنسور: انواع حسگر حرارتی، رطوبت، نور و صوت در بخش‌های مختلف خانه موجب تعیین دقیق مقادیر مربوط به بخش خود خواهند بود.
  • عملگرها: افراد بر اساس وضعیت دریافتی دستورات جدیدی را به کنترل‌کننده مرکزی ارسال و در نهایت توسط عملگرها، تغییرات فیزیکی مثل: باز شدن درب خانه یا کشیده شدن پرده اعمال خواهد شد.

قیمت خانه هوشمند

خانه‌ها در سراسر جهان با تغییرات زیادی روبرو شده و بر اساس نیاز ساکنین در حال بروزرسانی وضعیت خود هستند. ساخت شرایط منزل طبق خواسته مشتریان نیازمند صرف هزینه مناسب بوده و از این رو منازل جدیدی که با تمام امکانات هوشمند تولید شود؛ از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود. اما برخی از منازل قدیمی نیز با ایجاد تغییرات جزئی تا زیاد (بر اساس بودجه مالی) نیز امکان بهره‌مندی از منزل هوشمند را دارند. با توجه تغییرات قیمت تجهیزات امکان درج قیمت دقیق وجود نداشته و از طرفی میزان تغییرات درخواستی مشتریان با یکدیگر متفاوت است.

نظر خود را درباره «آشنایی با خانه هوشمند و سیستم امنیتی هوشمند منزل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با خانه هوشمند و سیستم امنیتی هوشمند منزل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.