زمان مطالعه: 2 دقیقه
جیمز میچل؛ تنها دروازه بان عینکی تیم ملی انگلیس

جیمز میچل؛ تنها دروازه بان عینکی تیم ملی انگلیس

در رقابتهای جام حذفی فوتبال انگلیس در فصل 22-1921 اتفاقات جالبی رخ داد که مهمترین آنها یک دروازه بان عینکی در مسابقه فینال بود.

مهدی زارعی- در فصلی که لیورپول تیم مقتدر لیگ بود و برای سومین بار لیگ یک را فتح کرد، یک باخت خانگی (1-0) مقابل وست بروم میانه جدولی در مرحله دوم سبب شد که قهرمان لیگ شانسی برای حضور در مراحل بالای جام حذفی نداشته باشد.

تاتنهام نایب قهرمان لیگ هم تا نیمه نهایی صعود کرد، اما سرانجام در این مرحله (2-1) برابر پرستون تن به شکست داد. پرستون پیش از این هم مقابل ولورهمپتون(3-0)، نیوکاسل(3-1)، بارنزلی(3-0) و آرسنال(2-1) به برتری رسید که برد مقابل بارنزلی و آرسنال در مسابقه تکراری رقم خورد.

هادرزفیلد تاون هم كه حالا در دسته یك بازی می‌كرد در حالی پای به فینال گذاشته بود كه سه بار مجبور به برگزاری مسابقات تكراری شد. این تیم در سه مرحله ابتذایی جام با برنلی(2-2)، برایتون(0-0) و بلکبرن(1-1) کرد اما در دیدارهای تکراری با نتایج (3-2)، (2-0) و (5-0) این تیمها را کنار زد و سرانجام با دو برد مقابل میلوال(3-1) و ناتس کانتی(2-0) به فینال رسید.

 در بازی‌های این فصل تعداد تیمهای شركت كننده در جام به عدد بی‌سابقه 656 تیم رسید و ركورد حضور بیشترین تیمها در فصل 21ـ1920را نیز شکست. افزایش تیمها سبب شد كه اتحادیه در قوانین مربوط به زمین مسابقه و وضعیت باشگاهها سخت‌گیری‌های بیشترین اعمال كند تا از تعداد تیمهای كوچك‌تر كاسته شود. تیم چارلتون اتلتیك پس از برگزاری دو مسابقه از دور مقدماتی از رقابت‌ها كنار كشید. كاری كه یك فصل قبل تیم «لیدز یونایتد» به شكل مشابهی انجام داده بود و دو فصل بعد هم تیم «دانكاستر راورز» انجام داد. «بیرمنگهام» هم مسابقات را به شکلی بی سابقه از دست داد؛ تنها به این خاطر كه سرپرست این تیم فراموش كرد كه فرم ثبت نام در بازی‌ها را برای اتحادیه بفرستد(!). این اشتباه در سال 1926 توسط سرپرست «كوئینز پارك رنجرز» تكرار شد!

برای سومین بار متوالی فینال جام حذفی در استمفورد بریج برگزار شد و باز هم با نتیجه تکراری دو دوره قبل به پایان رسید.

در نبرد راه راه پوشان هادرزفیلد و سفیدپوشان پرستون، آنچه توجه همگان را جلب کرد، عینکی بود که جیمز میچل دروازه بان پرستون بر چشم زده بود. او اولین و آخرین بازیکنی بود که با عینک در فینال جام بازی کرد. ( میچل در سال 1924 و در مسابقه مقابل ایرلند هم به تنها بازیکن تاریخ انگلیس بدل شد که در یک مسابقه رسمی عینک زده است).

میچل در طول مسابقه یک بار تسلیم شد که آن هم در دقیقه 67 و به دنبال یک ضربه پنالتی بود. این اولین باری بود که سرنوشت فینال جام با پنالتی مشخص می شد. بعداز مسابقه و با  بازبینی فیلم های خبری مسابقه، مشخص شد که خطا در بیرون محوطه جریمه رخ داده و داور اهل ساندرلند- فاولر- تصمیمی اشتباه گرفته است.

زننده پنالتی- ویلیام اسمیت- از 1914 پیراهن هادرزفیلد تاون را پوشید و طی 20 سال حضور در این تیم و 521 مسابقه برای هادرزفیلد، این مهمترین گل از 126 گلی بود که به ثمر می رساند. گلی که تنها جام حذفی اسمیث را در این دو دهه به ارمغان آورد.

سرمربی تیم فاتح هم هربرت چاپمن بود. مردی که پس از این افتخار، هادرزفیلد را آماده قهرمانی در مسابقات لیگ سالهای 1924 و 1925 می کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جیمز میچل؛ تنها دروازه بان عینکی تیم ملی انگلیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جیمز میچل؛ تنها دروازه بان عینکی تیم ملی انگلیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.