زمان مطالعه: 2 دقیقه
جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن

کشور جمهوری دومینیکن در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور دارای پاسپورت ضعیفی می‌باشد.

کشور دومینیکن (Dominican Republic) در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب واقع شده است. دریای کارائیب دریائی است در غرب اقیانوس اطلس و در آمریکای مرکزی می‌باشد. اعطا تابعیت دومینیکن برای مهاجران از طریق تولد است و به همین دلیل هم مورد توجه بعضی از مهاجران قرار می‌گیرد.

عده‌ای کشور دومینیکن را با دومینیکا اشتباه می‌گیرند. پاسپورت کشور دومینیکن رتبه ضعیفی دارد ولی پاسپورت دومینیکا قدرتمند است و بسیاری از سرمایه‌گذاران در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی کشور دومینیکن بپردازیم.

پایتخت سانتو دومینگو
حکومت جمهوری دموکراتیک
زبان رسمی اسپانیایی
واحد پول پزو
کد کشور

8091+

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه لا ایزبلا و لا امریکاس

 

دومینیکن روی نقشه

دومینیکن کجاست؟

جمهوری دومینیکن کشوری در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب است. پایتخت دومینیکن، سانتو دومینگو است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و پول رایج آن پزو است. جمهوری دومینیکن با حدود 11 میلیون نفر جمعیت و 48،445 کیلومتر مربع مساحت، پس از کوبا دومین کشور بزرگ حوزه کارائیب از نظر جمعیت و مساحت به‌ شمار می‌آید.

یک میلیون نفر از جمعیت جمهوری دومینیکن در پایتخت کشور زندگی می‌کنند. از سده هفتم میلادی ساکنان منطقه کنونی جمهوری دومینیکن را مردم قوم تائینوس تشکیل می‌دادند. کریستف کلمب در سال 1492 به ساحل دومینیکن رسید و این محل به محل اولین سکونتگاه دائم اروپاییان در آمریکا بدل شد. این سکونتگاه همان سانتو دومینگو، پایتخت کنونی کشور است که اولین پایتخت اسپانیا در قاره جدید نیز بود.

dominican-republic
زونا کولونیال

بناهای تاریخی دومینیکن

  • زونا کولونیال

زونا کولونیال در سانتو دومینگو (Santo Domingo’s Zona Colonial)، یک محله تاریخی در شهر سانتو دومینگو، پایتخت کشور جمهوری دومینیکن است و یکی از قدیمی‌ترین مستعمرات اروپائی در دنیای مدرن است که توسط یونسکو میراث جهانی اعلام شده‌ است و در سمت غربی رود اوزاما قرار گرفته ‌است. زونا کولونیال، منطقه‌ای با ساختمان‌‌های رنگی و خانه‌های اربابی زیبا و خیابان‌‌های سنگفرش شده‌اش، مکان رمانتیکی به عنوان مقصد گردشگری است.

دومینیکن کجاست؟
خیابان Calle Las Damas
  • خیابان Calle Las Damas

خیابان Calle Las Damas قدیمی‌ترین خیابان سنگفرش شده دنیای مدرن که به سال 1502 برمی گردد، کلیسای جامع قرن شانزدهمی، مجسمه برنزی قرن نوزدهمی کریستف کلمب و خانه مشهور هرمان کورتس. می‌توانید با بازدید از این مکان‌ها، غرق در تاریخ شوید و در کافه‌های اطراف قهوه بنوشید یا از فروشگاه‌ها صنایع دستی بخرید.

dominican-republic
دومینیکن

اقتصاد دومینیکن

تولید ناخالص داخلی در این کشور 4٫85 میلیارد دلار است. سه میلیون و 986 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. محصولات صادراتی این کشور شامل نیکل آهن، شکر، طلا، نقره، قهوه، کاکائو، تنباکو، گوشت و کالاهای مصرفی است که به کشورهای آمریکا (7/72 درصد)، انگلیس(2/3 درصد) و بلژیک (4/2 درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، نفت، پنبه، مواد شیمیایی و دارویی است که از کشورهای آمریکا (9/46درصد)، ونزوئلا (4/8درصد)، کلمبیا (3/6 درصد) ومکزیک(7/5 درصد) وارد می‌شود.

دومینیکن کجاست؟
دومینیکن در دریای کارائیب

آداب و رسوم و فرهنگ دومینیکن

آداب و رسوم و فرهنگ دومینیکن اهمیت خانواده را بازگو می‌کند. وقتی کودکی یک بزرگسال را می‌بیند به وی سلام گفته و وی را در آغوش می‌گیرد. تحصیل بانوان در دومینیکن زیاد است و معمولا در کنار کارهای خانه‌داری، تحصیل هم می‌کنند. مردم این کشور تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیرند و قانون بین زن و مرد یکسان است.

dominican-republic
dominican republic

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جمهوری دومینیکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جمهوری دومینیکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.