زمان مطالعه: 2 دقیقه
عجیب ترین جشن پیروزی مقابل کره جنوبی

عجیب ترین جشن پیروزی مقابل کره جنوبی

تیم کشورمان 39 سال قبل برای حضور در بازی های آسیایی دهلی نو راهی هند شد تا با تیمی نصفه و نیمه مقابل ژاپن و کره جنوبی مسابقه دهد.

تیم ملی کشورمان پس از دو سال وقفه، بازی های خود را در سال 1361 از سر گرفت. شرایط فوتبال نیز همچون شرایط جامعه ملتهب بود. آخرین بار تیم کشورمان در مهرماه 1359 در جام ملت های آسیا شرکت کرده بود و پس از یک دهه شکست ناپذیری سرانجام قهرمانی آسیا را از دست داده بود اما طی این دو سال شرایط به کلی تغییر کرده بود. در حالی که ایران هیچگونه دیداری انجام نداده بود رقبا روز به روز قدرتمندتر می شدند.

کویت رقیب ایران در جام جهانی 1982 بازی های آبرومندانه ای را در برابر فرانسه، انگلستان و چکسلواکی انجام داده بود. کویت همچنین در المپیک مسکو حضور یافته بود. عراق هم با اینکه درگیر جنگ با ایران بود در المپیک مسکو حضور یافته و تیمی قدرتمند روانه بازی های آسیایی کرده بود. همه اینها در حالی اتفاق می افتاد که مصطفی داوودی رییس وقت سازمان تربیت بدنی در اقدامی عجیب طرحی به نام 27 ساله ها را اجرایی کرد که مطابق این طرح تنها بازیکنانی می توانستند برای تیم ملی به میدان بروند که کمتر از 27 سال داشتند. به این ترتیب بسیاری از بازیکنان باتجربه از تیم ملی کنار رفتند. 

از طرف دیگر چند نفر از بازیکنان به خاطر مسایل غیرفوتبالی از تیم ملی کنار گذاشته شدند. مثلا عبدالرضا برزگری به دلیل بازی در خارج از ایران، حمید علیدوستی به دلیل گیتارزدن، حمید درخشان به علت سوار شدن در ماشین بی ام و ... این در حالی بود که برخی از بازیکنان با اینکه بیشتر از 27 سال داشتند اما به خاطر عقاید سیاسی خود نادیده گرفته شده و به تیم ملی اضافه شدند. 

البته برخی روابط باعث شد که بازیکنان مغضوب به تیم ملی باز گردند. مثلا حمید درخشان به واسطه ارتباط با محمد دادگان مجددا به تیم ملی بازگشت. در هرحال تیم نصفه و نیمه ایران در حالی به بازی های آسیایی  گام نهاد که مسوولان اعلام کردند هدف آنها معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان است نه کسب نتیجه.

با این حال حکم عزل جلال چراغپور سرمربی وقت تیم ملی در هواپیما اعلام شد و در طول بازی ها تیم ملی به صورت شورایی مدیریت شد، شورایی مرکب از آبشناسان رییس فدراسیون، محمد مایلی کهن، محمود حقیقیان و ... هرچقدر رسانه ها انتقاد کردند که طرح 27 ساله ها را بردارید مسوولان تربیت بدنی نپذیرفتند و اعلام کردند: ما در کشور شرایطی فراهم می کنیم که جوانان از 11 سالگی تا 27 سالگی در تیم ملی باشند. آیا 16سال حضور در تیم ملی کافی نیست؟ 

ایران نصفه و نیمه در اولین مسابقه خود در روز 29 آبان 61 با یک گل مغلوب کره جنوبی شد.

ایران در مسابقه مقابل کره جنوبی با گل دقیقه 47 حمید درخشان به پیروزی رسید و بازیکنان ایران با خواندن سرود خمینی ای امام و سر دادن ندای وحدت، جشن پیروزی گرفتند. هواداران نیز با خواندن دعای توسل به شکلی دیگر این پیروزی را جشن گرفتند.

 با این برد ایران بعد از ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دور یک چهارم نهایی بازیها شد. جایی که یک باخت (1-0) مقابل کویت در انتظار ایران بود و حذف از رقابتها.

نظر خود را درباره «عجیب ترین جشن پیروزی مقابل کره جنوبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین جشن پیروزی مقابل کره جنوبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.