مهدی زارعی- همه ساله تورنمنت‌های مختلفی در رشته‌های ورزشی گوناگون و در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود. رقابت‌هایی كه هر یك می‌توانند درسهای فراوانی برای ورزش‌ ما به ارمغان داشته باشند. در حالی كه ما چنان به ورزش خود سرگرم شده‌ایم كه از اكثر این مسابقات بی‌خبریم. برای نمونه تاكنون چند مورد به خاطر دارید كه رسانه‌های ما از مسابقات كشتی قهرمانی اروپا یا بسكتبال و والیبال دیگر قاره‌ها بنویسند؟ اما اگر ورزشی درصدد پیشرفت باشد باید بتواند از همه چیز درس بگیرد و در تمام رقابت‌ها نماینده‌هایی داشته باشد كه مهمترین تحولات ورزش را از نزدیك ببینند و تلاش كنند كه این تحولات را در ورزش ما نیز بیان كنند. به هرشكل مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا در بخش زنان درحال برگزار شدن است. تورنمنتی كه سه دهه قبل به شكلی سوت و كور آغاز به كار كرد و حالا به یك رقابت معتبر بدل شده است . آنچه در زیر می‌بینید اتفاقاتی است كه در ادوار گذشته رقابت‌ها رخ داده است و آماری كه نشان می‌دهد، عظمت و اعتبار یك شبه به دست نمی‌آید!

تیم ملی سوئد قهرمان اولین دوره مسابقات

1984  ـ  مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات یورو از 18 اگوست تا 28 اكتبر 1983 در چهار گروه چهار تیمی برگزار شد. استقبال از فوتبال زنان به شدت كم بود به طوری كه یوفا مسابقات را به صورت منطقه‌ای برگزار كرد و تیم‌ها پس از 6 مسابقه امتیازات زیر را كسب كردند:

سوئد (12) ، نروژ (7) فنلاند(4) ایسلند(1) به این ترتیب سوئد از منطقه اسكاندیناوی به دور نهایی صعود كرد.

در گروه بریتانیا، انگلستان 12 امتیاز كسب كرد و اسكاتلند (7) جمهوری ایرلند (5) و ایرلند شمالی (0) در مكان‌های بعدی قرار گرفتند.

امتیازات گروه سه به شرح زیر بود: ایتالیا (10) فرانسه (7) سوییس (5) پرتغال (2) و در گروه چهارم امتیازات نزدیك‌تر از سایر گروه‌ها بود:‌دانمارك (8) هلند (6) آلمان (5) بلژیك (5)

چنین شد كه چهار تیم صدرنشین گروه‌ها مسابقات نیمه نهایی را به صورت رفت و برگشت برگزار كردند و انگلستان با دو پیروزی (2-1) و (1-0) مقابل دانمارك فینالیست شد و حریف سوئدی شد كه دو بار با نتایج (3-2) و (2-1) ایتالیا را از پیش روی برداشت.

فینال اولین دوره یورو زنان

 در دیدار فینال ، هر یك از تیم‌ها یك بار حریف را(1-0) شكست دادند تا مسابقه برگشت به ضربات پنالتی كشیده شود. جایی كه 2565 تماشاگر استادیوم كنیل ورث رود شاهد پیروزی(4-3) سوئد در ضربات پنالتی در قهرمانی این تیم باشند. پنالتی قهرمانی سوئد را در پیا زوندهاگه زد. بهترین گلزن این مسابقات و مربی آینده تیم‌های آمریكا و سوئد.

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): پنالتی سرنوشت ساز مربی بزرگ آینده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): پنالتی سرنوشت ساز مربی بزرگ آینده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.