زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با تیم ملی الجزایر، حریف تدارکاتی ایران

آشنایی با تیم ملی الجزایر، حریف تدارکاتی ایران

اولین بار که الجزایر در جام جهانی شرکت کرد، مربوط به سال 1982 است. پس از آن، این تیم سه بار دیگر در جام جهانی حضور پیدا کرد.

تولد تیم ملّی الجزایر

مهدی زارعی- كشور الجزایر در پنجم جولای 1962  استقلال پیدا كرد. تیم ملّی الجزایر نیز نخستین بازی رسمی خود را در ششم ژانویه 1963  در صوفیه بلغارستان برگزار كرد و حریف خود را (2 ـ 1) شكست داد. شاید اگر آفریقایی‌‌ها جام جهانی 1966  را تحریم نمی‌كردند، الجزایر حتی می‌توانست به عنوان نماینده قاره سیاه در جام جهانی شركت كند. امّا این اتفاق هرگز رخ نداد و از آن پس نیز رقابت شدید بین نمایندگان قاره سیاه، مانع از صعود الجزایر به جام جهانی شد. در مقدماتی جام جهانی 1970  تونس در مرحله اول، الجزایر را (2 ـ 1) شكست داد و چهارسال بعد نوبت به گینه بود كه الجزایر را (5 ـ 2) در هم بكوبد. در مقدماتی جام جهانی 1978، الجزایر (1 ـ 0) مصر را شكست داد. امّا در دور دوم باز هم اسیر تونس شد و پس از باخت (3 ـ 1) به این تیم، شانس حضور در جام جهانی را از دست داد.

 

نتایج درخشان سال 1980

در سال 1980  الجزایر پس از 12  سال جواز حضور در جام ملت‌های آفریقا را كسب كرد و در روز نهم مارس با غنا به تساوی (0 ـ 0) دست یافت. دو برد مقابل مراكش‌(1 ـ 0) و گینه (3 ـ 2) اولین صعود الجزایر به نیمه نهایی این مسابقات را رقم زد و آن گاه پس از تساوی (2 ـ 2) با مصر، نتیجه    (4 ـ 2) در ضربات پنالتی كسب شد و الجزایر راهی مسابقه فینال شد. هرچند كه در مسابقه نهایی، این نیجریه میزان بود كه با حمایت 85  هزارنفر به پیروزی(3 ـ 0) دست یافت. امّا تیم الجزایر حفظ شد و در ماه جولای در المپیك مسكو شركت كرد. در این بازی‌‌ها روباه‌های آفریقا سوریه را  (3 ـ 0) شكست دادند و پس از شكست (0 ـ 1) از آلمان شرقی با تك گل «لخضر بلومی» اسپانیا را (1 ـ 1) متوقف كرده و به یك چهارم نهایی المپیك رسیدند. باخت (0 ـ 3) به یوگسلاوی پایانی بود بر حضور الجزایر در المپیك و پایانی بر سال درخشان فوتبال الجزایر. روباهها پس از آن دو بار پیاپی به جام جهانی صعود کردند و با برد(2-1) مقابل آلمان در جام جهانی 1982 نام خود را بر سر زبان ها انداختند.

تیم ملی الجزایر در جام جهانی 1986

دو افتخار ملی 10  سال

پس از دو عنوان سوم جام ملت‌های آفریقا (1984 و 1988) الجزایر در ماه مارس 1990  میزبان این مسابقات شده و  با پیروزی بر نیجریه (5 ـ 1) ساحل عاج (3 ـ 0) و مصر (2 ـ 0) به نیمه نهایی جام رسید. برد (2 ـ 1) مقابل سنگال، این تیم را فینالیست كرد و در حضور 80 هزار نفر، الجزایر با برتری (1 ـ 0) اولین قهرمانی خود در آفریقا را جشن گرفت در همان سال الجزایر تا آستانه صعود به جام جهانی پیش رفت. امّا مقابل مصر (1 ـ 0) باخت. ده سال بعد دو تیم مجدداً در انتخابی جام جهانی همگروه شدند و وقتی مصر در خانه الجزایر (3 ــ 1 ) باخت، همه چیز به روز پایانی كشیده شد. در بازی جنجالی دو تیم، مصر باید حتماً دو گل می‌زد تا همه چیز حتی تفاضل گل دو تیم ـ برابر شود. امری كه در دقیقه 96  محقق شد و به این ترتیب كار به نبرد سوم كشید. الجزایر با برد (1 ـ 0) به جام جهانی صعود كرد هرچند كه عملكرد قابل قبولی نداشت و با دو شكست (0 ـ 1) مقابل اسلوونی و آمریكا و تساوی (0 ـ 0) با انگلستان، از جام جهانی كنار رفت.

مانوئل نویر ستاره آلمان در برابر الجزایر در جام جهانی 2014 بود

شکست در برابر قهرمان جهان

جام جهانی 2014  فرصتی مناسب برای جبران نتایج چهار سال قبل بود. الجزایر در نخستین بازی(2-1) مقابل بلژیک تن به شکست داد. اما در ادامه (4-2) کره جنوبی را از پیش رو برداشت و سرانجام با تساوی(1-1) مقابل روسیه بعد از بلژیک راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

اوج درخشش روباههای صحرا در این مرحله مقابل آلمان بود. الجزایر در طول 90 دقیقه بارها و بارها تا آستانه گشودن دروازه ژرمن ها پیش رفت اما بازی بدون گل به پایان رسید و سرانجام مانشافت در وقت های اضافی(2-1) پیروز شد. بدون شک، نبرد با الجزایر دشوارترین نبرد آلمان بود؛ حتی دشوارتر از دیدارهای بعدی این تیم مقابل فرانسه، برزیل و آرژانتین.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با تیم ملی الجزایر، حریف تدارکاتی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با تیم ملی الجزایر، حریف تدارکاتی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.