زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیمی اسکاتلندی در فینال رقابتهای انگلیس!

تیمی اسکاتلندی در فینال رقابتهای انگلیس!

وقتی در سال 1884 تیم فوتبال کوئینز پارک گلاسکو به فینال جام حذفی رسید، این تیم موفق ترین باشگاه اسکاتلند بود و در طول بازیها از پاس های کوتاه استفاده می کرد

قبل از بازی، کوئینز پارک و بلکبرن راورز سه بار با هم دیدار کرده بودند که این بازیها با تساوی به پایان رسید. کوئینزپارک با 43 گل زده در 6 بازی به عنوان تیم مدعی قهرمانی پای به فینال نهاد. این تیم در آن زمان موفق ترین باشگاه اسکاتلند بود و سبکی از بازی شامل پاس های کوتاه را توسعه داد که در انگلستان استفاده نمی شد.

کویینز پارک در اوایل فصل و بدون مسابقه جام حذفی اسکاتلند را دریافت کرد. رقیب این تیم واله لوون از شرکت در فینال به دلیل بیماری تعدادی از بازیکنانشان خودداری کرد و حالا کویینز پارک به دنبال کسب دومین جام خود در این سال بود.

در سوی دیگر فینال بلکبرن راورز که قبلاً به فینال جام حذفی 1882 رسیده و شکست خورده بود، در هفته قبل از بازی با انجام بازی های تمرینی و پیاده روی خود را برای این مسابقه آماده کرد. آنها یک روز قبل از فینال با قطار عازم منطقه لندن شدند. جمعیت زیادی از طرفداران محلی در ایستگاه قطار بلکبرن جمع شدند تا هنگام خروج برای آنها آرزوی سلامتی کنند. تیم شب قبل از مسابقه در ریچموند ماند و وقت ناهار روز شنبه راهی شهر شد.

یک سال پیش تیم بلکبرن المپیک فینالیست شده بود و برای دومین سال متوالی، قطارهای ویژه ای برای انتقال هواداران از بلکبرن به محل برگزاری فینال راه اندازی شد. با این حال، به دلیل مشکلاتی که هواداران المپیک در سال قبل به وجود آوردند و اتاق‌های نوشیدن چای را در ایستگاه‌های مسیر تخریب می‌کردند، راه‌آهن این بار تمامی اتاق‌های غذاخوری مسیر را در روز مسابقه تعطیل کرد!

طبق برآوردهای اولیه، حدود 10000 تا 12000 تماشاگر در استادیوم حضور داشت که تمامی رکوردهای قبلی حضور در فینال را شکست. عددی که غیرمنتظره بود و طبیعتا کارکنان کافی در استادیوم برای جلوگیری از هجوم جمعیت از میان گیت های ورودی وجود نداشت و بسیاری بدون پرداخت پول وارد ورزشگاه شدند. هوا ملایم بود و آفتاب ملایم 29 مارچ( فروردین ماه) در حال تابش.

پس از آغاز مسابقه و به دنبال یک هند، کویینزپارک یک ضربه آزاد غیر مستقیم به دست آورد. این توپ وارد دروازه بلکبرن شد اما از آنجایی که به هیچ بازیکنی برخورد نکرد، این گل  مردود اعلام شد. دومین هند بازی نیز به ضرر بلکبرن اعلام شد و این بار روبرت کریستی برای نماینده اسکاتلند گلزنی کرد. اما پیش از این بلکبرن صاحب دو گل شده بود. در نیمه دوم هم بلکبرن در اواخر بازی ضربه ای زد که به نظر می آمد قبل از مهار توسط گیلسپی- دروازه بان کویننز پارک- از خط دروازه عبور کرده است. اما داور معتقد بود توپ از خط عبور نکرده است.

به این ترتیب نماینده اسکاتلند(2-1) باخت و شانس کسب قهرمانی انگلیس را از دست داد.

قرار بود که مدال ها و جام قهرمان توسط شاهزاده لئوپولد، دوک آلبانی اعطا شود، اما به دلیل مرگ او در روز قبل از فینال، اهدای جوایز به صورت عمومی ارائه نشد و در عوض، سرگرد ماریندین- داور مسابقه و رئیس اتحادیه- آنها را در رختکن تحویل تیم برنده داد.

 

 

نظر خود را درباره «تیمی اسکاتلندی در فینال رقابتهای انگلیس!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیمی اسکاتلندی در فینال رقابتهای انگلیس! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.