زمان مطالعه: 1 دقیقه
تکذیب حضور جراحان قلب اطفال آمریکایی در بیمارستان شهید لواسانی

تکذیب حضور جراحان قلب اطفال آمریکایی در بیمارستان شهید لواسانی

در روز های اخیر پیامی با محتوای حضور جراحان قلب اطفال آمریکایی در ایران و جراحی رایگان کودکان در بیمارستان شهید لواسانی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است

به گزارش آسمونی، در چند روز گذشته یک پیام در مورد حضور تیم جراحی آمریکایی در کشورمان و جراحی قلب کودکان به صورت رایگان در بیمارستان شهید لواسانی از فردا تا 21 اسفند ماه در شبکه های مختلف مجازی در حال انتشار است.

متن این پیام به شرح زیر است:

 حضور جراحان قلب اطفالِ آمریکا / تیم جراحی قلب اطفال امریکا از فردا تا 21 اسفند در بیمارستان شهید لواسانی تامین اجتماعی تهران بطور رایگان کودکانی راکه نیاز به عمل قلب دارند را جراحی میکنند لطفا اگر کودک بیماری را میشناسید معرفی کنید درصورت نداشتن دفترچه بیمه ، کل هزینه ها از طرف موسسه خیریه شریان پرداخت میشود. 

تصوری که در ضمیمه پیام بالا در فضای مجازی دست به دست می شود.
تصوری که در ضمیمه پیام بالا در فضای مجازی دست به دست می شود.

 

اما با پیگیری های انجام شده مشخص شد که این خبر کاملا جعلی بوده و اصل آین اتفاق به شرح زیر بوده است: 

  1. خبری که تحت عنوان حضور جراحان قلب اطفالِ آمریکا در بیمارستان شهید لواسانی در حال انتشار است، شایعه بوده و این خبر مربوط به سال 1395 می باشد.
  2.  پس از انتشار این خبر در سال 1395، على بروجردى مدير عامل بنياد نيك ورزى شريان اضهار داشت که درمان كودكان به دست تيم بين المللى انجام نشده و تمام مسئوليت كودكان با پزشكان بيمارستان لواسانى است.
  3. سید علی جمالیان رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: این خبر که یک تیم بین المللی به ایران می آیند صحت دارد، اما اینکه جراحان امریکایی برای جراحی قلب کودکان دست به کار می شوند تکذیب می شود، زیرا قرار است این تیم که سال های پیش هم به ایران سفر کرده است در یک همایش علمی شرکت کند و در حاشیه این همایش با جراحان ایرانی تبادل نظر و مشاوره داشته باشد، ضمن اینکه جراحان ایرانی برای تبادل نظر و روش های کاری خود 50 کودک را در این روزها جراحی می کنند.
  4. جمالیان افزود: حضور جراحان قلب اطفالِ آمریکا در ایران کاملا قانونی و با مجوز بوده و قرار نیست کار جراحی انجام دهند بنابراین تخلفی در کار نیست زیرا هر روز ناظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه در همایش هستند و اگر کار تخلفی انجام شده بود بازرسان وزارت بهداشت از ادامه کار ما جلوگیری می کردند.
  5.  متاسفانه این خبر در سال 1395 و بار دیگر در سال 1396 از برخی کانال های تلگرامی سودجو منتشر گردیده که هدف آنها از انتشار این پیام صرفا جذب مخاطبین و بازی با قلب کودکان بیمار و والدین بی بضاعت در صفحات تلگرام بوده است.
نظر خود را درباره «تکذیب حضور جراحان قلب اطفال آمریکایی در بیمارستان شهید لواسانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تکذیب حضور جراحان قلب اطفال آمریکایی در بیمارستان شهید لواسانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.