زمان مطالعه: 1 دقیقه
نکات کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخانه

نکات کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه برای جلوگیری از تجمیع جرم و باکتری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. این کار را می‌توانید اصولی انجام دهید.

تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از کارهای پردردسر خانه تکانی برای عید نوروز است. هود آشپزخانه پاک‌ کننده هوا، دوده و محیط آشپزخانه است که نقش مهمی در نظافت آشپزخانه هم دارد. در ادامه با خانه داری آسمونی باشید و راه‌های تمیز کردن هود آشپزخانه را آموزش ببینید.

نکات کاربردی و راحت برای تمیز کردن هود آشپزخانه
تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیزکردن فیلترهای آهنی و آلومینیومی

برای تمیزکردن فیلترهای آهنی و آلومینیومی هود آشپزخانه، ابتدا می‌توانید آنرا جدا کرده و با مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم آن را تمیز کنید. بهتر است قبل از شروع شستشو، فیلتر را حدود 10 دقیقه در آب گرم داخل سینک ظرفشویی قرار دهید تا کارتان راحت تر پیش برود.

پاک کردن هود آشپزخانه با سرکه سفید

مقداری سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی سطح هود آشپزخانه اسپری کنید. سپس با یک دستمال نخی یا حوله‌ای هود را کاملا پاک کنید.

پاک کردن هود آشپزخانه با مایع ظرفشویی

مقداری مایع ظرفشویی را با کمی آب ترکیب کنید و آن را داخل یک بطری بریزید و سپس روی سطح و بدنه هود اسپری کنید و با اسکاچ نرم تمیز کنید.

پاک کردن هود آشپزخانه با گاز پاک‌کن

مقداری گاز پاک‌ کن را روی سطح فلزی فیلتر هود آشپزخانه بزنید و کمی صبر کنید. سپس آن را با یک دستمال، کاملا پاک کنید. در نهایت می‌ توانید فیلتر را با آب ولرم بشویید.

پاک کردن هود آشپزخانه با جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن هود آشپزخانه، استفاده از جوش شیرین است. هرگز جوش شیرین را روی فیلتر هود نریزید، چرا که ممکن است سوراخ‌های فیلتر را مسدود کند. از این رو بهتر است از جوش شیرین تنها برای پاک کردن دوده روی سطح هود آشپزخانه استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را همراه با چند قطره آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. خمیر جوش شیرین را روی بدنه هود آشپزخانه بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس با یک دستمال مرطوب خمیر جوش شیرین را از روی هود آشپزخانه پاک کنید. در پایان با یک حوله خشک، تمام لکه‌های رطوبت را خشک و تمیز نمایید.

 

نظر خود را درباره «نکات کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نکات کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.