زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟

آشنایی به نقش کاربری UI و UX در طراحی سایت و تفاوت این 2 با هم را با هم در این مطلب بررسی می کنیم

نقش رابط کاربری (UI) در طراحی سایت

UI یا User interface به نمای ظاهری سایت گفته می‌شود.UI در حقیقت سیستمی می باشد که انسان از طریق آن با ماشین در ارتباط می باشد و شامل کامپوننت های فیزیکی و نرم افزاری می باشد.

بخش‌های مختلف سایت مانند طراحی منو‌ها، نقش فرم‌ها، رنگ‌ بندی سایت، سرعت سایت و عواملی از این دست تعیین کننده رابط کاربری سایت می‌باشد. آشنایی به نقش کاربری UI و UX در طراحی سایت و تفاوت این 2 با هم را با هم در این مطلب آسمونی بررسی می کنیم.

نقش رابط کاربری (UX) در طراحی سایت

User Experience - UX شامل رفتار، حالت و احساست کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد.
تفاوت بین UI و UX

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟
تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟

1- کل یک محصول UX است و برای تاثیرگذاری بر مخاطبان استفاده می شود. در حالی که UI در زیر مجموعه آن قرار می گیرد و برای تامین هدف های UX استفاده می شود.
2- بدون وجود طراحی UX سایت ظاهری زیبا و خیرکننده دارد. اما عملکرد آن ضعیف خواهد بود.
3- برای داشتن طراحی UX باید به مفاهیم روانشناسی دقت کرد در حالی که در طراحی UI از ابزارهای عینی و قابل مشاهده ای همچون تصاویر، ویدئو، دیاگرام و ... استفاده می شود.
4- طراحی UI به سلیقه طراح سایت بستگی دارد. در حالی که برای داشتن سایت مطابق با اصول طراحی UX، باید به خواست کاربران و نیازهای آنان دقت شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.