زمان مطالعه: 1 دقیقه
المپیکی که سه بار میزبان آن تغییر کرد!

المپیکی که سه بار میزبان آن تغییر کرد!

وقتی شهری به میزبانی المپیک برگزیده می شود، امکان تغییر محل برگزاری بازیها وجود ندارد. اما در دهه 1940 اتفاقات غیرمنتظره ای رخ داد.

شهر ساپوروی ژاپن اولین شهر آسیایی بود که به میزبانی المپیک زمستانی 1940 برگزیده شد. اما حمله نظامی ژاپن به کشور چین سبب شد که جنگی بزرگ در شرق آسیا قبل از آغاز جنگ جهانی دوم آغاز شود و به این ترتیب یک سال بعد از جنگ و در ماه جولای 1938، ژاپنی ها رسما از برگزاری مسابقات انصراف دادند. به این ترتیب سوییسی ها جانشین ژاپنی ها شدند ولی پاره ای ناهماهنگی در سازماندهی مسابقات سبب شد که سوییسی ها هم از میزبانی انصراف دهند. تنها یک سال تا آغاز المپیک 1940 باقی مانده بود که آلمانی ها در جولای 1939 موافقت کردند تا یک بار دیگر دو شهر گارمیش و پارتنکیرشن میزبان رقابت ها شوند.  این در حالی بود که اندکی بعد جنگ جهانی دوم در قاره اروپا آغاز شد و چنین شد که تنها چهار ماه بعد از اعطای میزبانی به ژرمن ها، خبر لغو برگزاری پنجمین دوره المپیک زمستانی از طرف مسوولان کمیته بین المللی المپیک اعلام شد. جنگ تا 1945 به درازا انجامید و بازیهای المپیک زمستانی 1944 نیز قربانی جنگ شد.

سرانجام پس از وقفه‌اي دوازده ساله، كه به دليل وقوع جنگ جهاني دوم در بازي‌هاي المپيك رخ داد، هفتمين دوره المپيك زمستاني در سوييس برگزار شد. سوییس در جنگ جهانی بی طرف مانده بود و اعطای میزبانی به این کشور نمی توانست موجب اعتراض هیچ یک از کشورها شود. از طرف دیگر بسیاری از تاسیسات ورشی این کشور همچنان سالم مانده بودند. با این حال به دو کشور آلمان و ژاپن که در جنگ جهانی دوم شکست خورده بودند اجازه حضور در مسابقات داده نشد. فقر بعد از جنگ گریبانگیر تمامی دنیا شده بود و به این ترتیب بسیاری از تماشاگران نتوانستند مسابقات را از نزدیک ببینند زیرا مسافرت سخت تر از دوران قبل از جنگ شده بود. با این وجود شکل گیری مجدد بازیها سبب شد که عنوان« شروع مجدد بازی ها» برای این دوره باقی بماند.

در این رقابت ها اسکی آلپاین که در سال 1936 در مسابقات ترکیبی برگزار شده بود برای اولین بار در قالب 3 مسابقه برای مردان و 3 رشته برای زنان برگزار شد. در مسابقات لوژسواري هم مشخص شد كه آمريكايي‌ها در لوژ خود تغييراتي داده‌اند كه سرعت اين وسيله افزايش يافته است. با مشخص شدن اين تغييرات، آن‌ها ناچار شدند لوژ خود را مثل لوژهاي ديگركشورها كنند.

بازي‌هاي سن‌مورتيز موفقيتي بزرگ براي المپيك زمستاني به حساب آمد. حضور 592 ورزشكار مرد و 77 زن( مجموع 669 نفر) از 28 كشور، در شرايطي كه هنوز فقر ناشي از جنگ در سراسر دنيا وجود داشت، نشان‌دهنده گسترش ورزش‌هاي زمستاني در سراسر جهان بود. اين مسابقات در 30 ژانويه 1948 آغاز شد و در هشتم فوريه 1948 به پايان رسيد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «المپیکی که سه بار میزبان آن تغییر کرد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره المپیکی که سه بار میزبان آن تغییر کرد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.