زمان مطالعه: 2 دقیقه
گلهای جنجالی فوتبال؛ اعلام گل به جای ضربه کرنر!

گلهای جنجالی فوتبال؛ اعلام گل به جای ضربه کرنر!

جام حذفی انگلستان لحظه های ماندگار فراوانی دارد. از جمله گل عجیبی که در ابتدای قرن بیستم در فینال این مسابقات به ثمر رسید.

جام حذفی انگلیس هنوز به پایان سومین دهمه عمر خود نرسیده بود كه دیداری تاریخی در ورزشگاه بزرگ كریستال پالاس برگزار گردید. تا قبل از دیدار فینال، در 243 مسابقه 891 گل به ثمر رسیده بود. تیم شفیلد یونایتد از دست اول درحالی به فینال رسیده بود كه حریف این تیم، تاتنهام هاتسپر بود. تیمی كه در لیگ یك و دو بازی نمی‌كرد. اما تا قبل از دیدار نهایی در شش مسابقه 15 گل زده و 5 گل خورده بود؛ از جمله برتری قاطع(4-0) در نیمه نهایی مقابل وست برومویچ آلبیون. برای دیدار نهایی 114815 نفر برای تماشای دیدار به استادیوم آمده بودند.

 كلاوسی، ازتمز، تیت، موریس، هیوز، جونز، اسمیت، كامرون، براون، كاپلند، كیروان بازیكنان تاتنهام در این روز تاریخی بودند. شفیلدی‌ها نیز  فولك، تیكت، بویل، جانسون، مورن، نیدهام، بنت، فایلد، هدلی، پریست، لیپشام را به میدان فرستادند.

 

 

حادثه مهم دیدار زمانی بود شفیلد گل تساوی را به ثمر رساند. جایی که ضربه برت لیپشام توسط جورج کلاولی دروازه بان تاتنهام به شکلی ناقص مهار شد و والتر بِنِت مهاجم شفیلد در ادامه تلاش کرد به توپ ضربه بزند. توپ از خط عبور کرد و خط نگهدار اعلام کرنر کرد. اما کمی بعد آرتور کینگ اسکات داور مسابقه تغییر رای داد و قاطعانه اعلام کرد که توپ از درون دروازه به فضای بیرون رفته است. یک دقیقه قبل از گل بنت، سندی براون گل دوم خود و تاتنهام را به ثمر رسانده بود تا به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در تمام مراحل جام گلزنی کرده است. به هر حال، این روز باشكوه برنده‌ای نداشت و تلاش دو تیم (2ـ2) به پایان رسید. مهمان ویژه این فینال ژنرال سِر رِدوِرز بالر به همراه همسرش لیدی آدری بود که قرار شده بود جوایز تیم قهرمان را اهدا کنند. اما با مساوی شدن نبرد، ژنرال در سخرانی کوتاهی از هر دو تیم تمجید کرد. ژنرال فوتبال را همچون تمرینات ارتش دانست که در آن، برنده کسی است که بهترین تمرین تیراندازی را دارد.

یک روز بعد از مسابقه، روزنامه تایمز درباره حادثه اصلی مسابقه از قول داور نوشت: او مطمئن بود که توپ از خط دروازه عبور کرده است. این در حالی بود که کلاولی دروازه بان تاتنهام، گل شدن توپ را « غیر ممکن» اعلام کرد.

در دیدار تکراری شرایط به کلی تغییر کرده بود. مسابقه در حضور 20470 تماشاگر و در هوایی بارانی همراه با وزش باد برگزار شد. دلیل این كاهش ناگهانی تماشاگر مسأله ای عادی بود؛ بازی دوم در استادیوم «برندن پارك» انجام و رکورد کمترین تماشاکر فینال جام حذفی در قرن بیستم به ثبت رسید. تیمها بدون هیچ تغییری آماده مسابقه تکراری شدند. تاتنهام با 5 اسکاتلندی، سه انگلیسی، دو ولزی و یک ایرلندی در برابر شفیلد که ده انگلیسی و یک ایرلندی در ترکیب خود می دید. این بار شفیلد در نیمه اول پیش افتاد و بعد از تساوی دو تیم، تا یک ربع مانده به پایان، سرنوشت برنده مشخص نبود. اما تاتنهامی ها با دو گلی که به ثمر رساندند، به پیروزی (3ـ1) در دیدار تكراری دست یافته و عنوان قهرمانی را از آن خود ساختند. براون هم گل آخر جام را به ثمر رساند تا گلهای خود را به 15 افزایش دهد.

روزنامه تایمز پس از مسابقه، ضمن اظهار تاسف از این که فضای فوتبال آماتوری جای خود را به روش های جدید تیمهای حرفه ای داده است، ابراز خوشحالی کرد از این که تیم تاتنهام یک بار دیگر جام را به منطقه جنوب آورده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گلهای جنجالی فوتبال؛ اعلام گل به جای ضربه کرنر!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گلهای جنجالی فوتبال؛ اعلام گل به جای ضربه کرنر! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.