زمان مطالعه: 4 دقیقه
تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی

تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی

امروزه بسیاری از افراد برای فرم دهی به شکل دلخواه به چانه خود از تزریق ژل استفاده می‌کنند

چانه عضوی از صورت است که تأثیر زیادی در چگونگی شکل کلی صورت افراد دارد. به‌عنوان‌مثال چانه بلند باعث می‌شود که صورت فرد کشیده‌تر به نظر برسد و یا چانه کوتاه باعث می‌شود صورت فرد گردتر به نظر برسد. درنتیجه زیباسازی چانه نیز تقریباً هم‌اندازه‌ی سایر جراحی‌های زیبایی صورت دارای اهمیت است. همچنین گاهی اوقات ممکن است چانه فرد با ترکیب صورتش همخوانی مناسبی نداشته باشد و همین موضوع منجر به تحت تأثیر قرار گرفتن چهره وی شود. وجود بالانس بین چانه، بینی و پیشانی موجب ایجاد هارمونی و زیبایی در صورت می‌گردد، درواقع ازلحاظ زیبایی‌شناسی، ایجاد تناسب و قرار گرفتن این سه عضو در بهترین حالت می‌تواند زیبایی فرد را تضمین نماید. امروزه بسیاری از افراد برای فرم دهی به شکل دلخواه به چانه خود از تزریق ژل استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد این روش توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

تزریق ژل به چانه

تزریق ژل چانه به دلیل اینکه یک روش غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) محسوب می‌شود، بسیار موردتوجه افراد قرارگرفته است. این روش با تزریق ژل مخصوص به نواحی موردنظر در چانه می‌تواند باعث زیباتر شدن این ناحیه شود. علاوه بر این، تزریق ژل چانه نیاز به هیچ‌گونه عمل بیهوشی ندارد و این ‌یکی دیگر از مزیت‌های این روش می‌باشد. شاید یکی از دلایل مهم این موضوع که امروزه زیباسازی چانه با تزریق فیلر و ژل از پرطرفدارترین روش‌های امروزی زیباسازی چهره می‌باشد، سرعت ‌بالای انجام آن است که وقت بسیار کمی از افراد می گیرد، زیرا امروزه افراد مشغله‌ی زیادی دارند و به دنبال روشی هستند که در اسرع وقت آن‌ها را به نتیجه‌ی دلخواه برساند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از انجام آن نیازی به استراحت یا پانسمان نیست.

ژل‌های مختلفی برای عمل زیباسازی چانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. ژل‌ها شامل انواع دائمی، نیمه دائمی و غیردائمی یا موقتی هستند. امروزه بیشتر از ژل موقت برای تزریق ژل به چانه بهره می‌بردند چراکه اثرات این نوع ژل دائمی نیست و به‌راحتی قابل اصلاح یا حذف است ولی نوع دائمی ژل‌های تزریقی را تنها با عمل جراحی مجدد می‌توان حذف نمود. ژل‌ها ازلحاظ حجم دهی به صورت و میزان ماندگاری با هم تفاوت دارند. ماندگاری ژل‌های غیردائمی غالباً تا 6 ماه است و بعد از گذشت این زمان چانه‌ی شما کم‌کم به حالت سابق خود بازمی‌گردد و موقع ترمیم چانه فرامی‌رسد. پزشک شما بهترین نوع و برند ژل را به شما معرفی می‌کند.

نحوه تزریق ژل به چانه

تزریق ژل به چانه به‌صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود. این روش با یک عمل خیلی ساده و کوتاه‌مدت در مطب انجام می‌شود و بدین‌وسیله شکل ظاهری چانه در کمتر از یک ساعت اصلاح می‌شود. در ابتدا پزشک متخصص برای جلوگیری از عفونت و سایر بیماری‌های پوستی، ناحیه تزریق را ضدعفونی می‌کند. برخی از افراد برای اینکه حداقل درد و ناراحتی در طول تزریق داشته باشند، ترجیح می‌دهند از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کنند. البته بعضی از ژل‌ها در ترکیب خود مواد بی‌حسی موضعی دارند. سپس پزشک مقدار کمی از ژل را با یک سوزن نازک به چانه، تزریق می‌کند. بسته به هدف و انتظارات فرد، تزریق ژل به چانه ممکن است چند بار انجام شود. پس از انجام تزریق فرد می‌تواند بنشیند، اما باید بی‌حرکت بماند. کل مراحل تزریق ژل به چانه ازجمله زمان آماده‌سازی، معمولاً 30 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از انجام این عمل، برخلاف عمل‌های جراحی زیبایی، فرد با دوران نقاهت بلندمدتی روبرو نمی‌باشد و پس از انجام این روش به سرعت می‌تواند به کار و زندگی روزمره خود بازگردد. همچنین برجسته‌سازی چانه با تزریق ژل یک روش غیر جراحی است و نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی، عوارض این روش بسیار ناچیز و محدود است. مزیت دیگر تزریق ژل به چانه این است که نتیجه تزریق ژل به چانه به‌سرعت ظاهر می‌شود و فرد بلافاصله پس از تزریق می‌تواند تغییرات را مشاهده نماید.

تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی
تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی

عوارض احتمالی تزریق ژل به چانه

قطعاً هیچ عمل زیبایی بدون عوارض نخواهند بود، اگرچه برخی از آن‌ها نسبت به دیگری می‌توانند عوارض کمتر یا بیشتری را با خود به همراه داشته باشند. اما به‌طورکلی، فیلرهای پوستی ایمن‌ترین روش‌های درمانی هستند که حداقل خطرات و عوارض را دارند. عوارض جانبی تزریق ژل به چانه معمولاً خفیف بوده و حداکثر چند روز پس از درمان از بین می‌رود. این عوارض تزریق ژل عبارت‌اند از:

  • ایجاد کبودی بعد از تزریق ژل به چانه
  • دردهای خفیف تا یک هفته بعد از جراحی
  • احتمال ایجاد آلرژیک به تزریق ژل
  • متورم شدن ناحیه تزریق
  • قرمز شدگی ناحیه تزریق
  • ایجاد توده‌های زیر پوستی

باید توجه داشت که اگر تزریق ژل به چانه در مراکز نامعتبر، توسط افراد غیرمتخصص و با استفاده از مواد نامرغوب انجام شود،‌ عوارض شدیدتری مانند عفونت، واکنش‌های التهابی پوستی، توده‌های پوستی، عدم تقارن، جای زخم، آسیب‌های پوستی و غیره به همراه خواهند داشت. همچنین این موضوع را نباید نادیده گرفت که در بانوان، تزریق ژل در زمان بارداری و شیردهی ممنوع می‌باشد و ممکن است به سلامت نوزاد آسیب برساند.

تزریق-ژل-چانه
تزریق-ژل-چانه

هزینه تزریق ژل به چانه چقدر است؟

قطعاً برای بسیاری از افراد که قصد انجام تزریق ژل را دارند، هزینه انجام این عمل زیبایی مهم می‌باشد. اما باید بیان کرد که با توجه به عوامل متعدد تأثیرگذار بر قیمت این عمل زیبایی نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای این روش در نظر گرفت. از عواملی که می‌توانند بر قیمت انجام این روش تأثیر بگذارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کلینیک: هر کلینیک زیبایی بر اساس تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند قیمت‌های مختلفی را برای خدمات درمانی و زیبایی خود در نظر می‌گیرند.
  • دستمزد پزشک: پزشکان با توجه به تخصص و مهارتی که در انجام تزریق ژل دارند اجرت‌های مختلفی را برای خود در نظر می‌گیرند.
  • نوع و برند ژل تزریقی: ژل‌های مختلف با توجه به کیفیت ساخت و نوع برند، قیمت‌های متفاوتی دارند.

برای مشاهده انواع برندها و قیمت تزریق ژل چانه اینجا کلیک کنید و با انواع مختلف ژل چانه قبل از تزریق آشنا شوید.

سخن پایانی

چانه که پایین‌ترین بخش صورت می‌باشد، تأثیر بسیاری بر ظاهر شما دارد. اگر شما دارای چانه کوتاه، فرورفته و یا پهن هستید می‌توانید با انجام روش‌های نوین این موضوع را در صورتتان رفع نمایند. یکی از این روش‌ها تزریق ژل چانه است. اگر قصد فرم دهی چانه خود را دارید این روش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد زیرا روشی نسبتاً ارزان و درعین‌حال کم‌خطر است.

نظر خود را درباره «تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تزریق ژل به چانه؛ روشی برای زیبایی صورت بدون نیاز به عمل جراحی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.