زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترین های بازیهای پارالمپیک 2020

ترین های بازیهای پارالمپیک 2020

بازی های پارالمپیک توکیو در حالی به پایان رسید که نام برخی از ورزشکاران و برخی کشورها در آن ماندگار شد. با هم مروری داریم بر آمار، ارقام و نتایج این بازیها و و

جوان ترین ورزشکار پارالمپیک 

جوان ترین ورزشکار بازیهای پارالمپیک توکیو «هوسناه کوکون داکوِه» از اوگاندا بود که در 14 سالگی در شنای کرال سینه برای کشور خود به میدان رفت.

دیگر ورزشکاران جوانی که در توکیو به میدان رفتند عبارت بودند از:

  • یوتونگ لیو (بدمینتون باز 17 ساله چینی)
  • اولیور هندریکس (دونده 17 ساله هلندی)
  • پالاک کوهلی (بدمینتون باز 18 ساله هندی)
  • سَلما علی عبدالمنعم حسن (پاراتکواندوکای 17 ساله مصری)
  • یویان جیانگ(شناگر 16 ساله چینی)
  • خوآن دیه گو گارسیا لوپز (پاراتکواندوکای 18 ساله مکزیکی)
  • آناستاسیا پاگونیس (شناگر 17 ساله آمریکایی)
  • لیز پِتِرسِن (پرتابگر نیزه 16 ساله آلمانی)
  • مِرله مِنیِه (دونده 17 ساله آلمانی)
  • لِتیسیا لاسِردا (پینگ پنگ باز 18 ساله برزیلی)

توزیع مدال ها به تفکیک رشته در بازی های توکیو

دوومیدانی

در این دوره بازیها 498 مدال توزیع شد که شامل 167 طلا، 168 نقره و 163 برنز بود. 65 کشور صاحب مدال شدند که سهم 45 کشور طلا بود. چین با 27 طلا، 13 نقره و 11 برنز بیشترین آمار مدال را داشت و روسیه با 12 طلا، آمریکا با 10، بریتانیا با 9 و برزیل با 8 طلا در رده های دوم تا پنجم جدول دوومیدانی قرار گرفتند.

ایران هم با 5 طلا و 6 نقره در رده هشتم دوومیدانی ایستاد.

شنا

در شنای بازیهای توکیو مجموعا 439 مدال( 146 طلا، 146 نقره و 147 برنز) توزیع شد و 35 کشور برنده مدال شدند. سهم 24 کشور طلا بود و چین با 19 طلا، 19 نقره و 18 برنز در صدر ایستاد. کمیته پارالمپیک روسیه با 17 طلا، 14 نقره و 18 برنز دوم و ایالات متحده با 15 طلا، اوکراین با 14 طلا، ایتالیا با 11 طلا و استرالیا، بریتانیا و برزیل با 8 طلا در رده های بعد قرار گرفتند.

پرافتخارترین شناگران

در رقابتهای پارالمپیک توکیو پرافتخارترین شناگر ماکسیم کری پاک از اوکراین بود که 5 طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد. پس از او ایهار بوکی از بلاروس( با 5 طلا)، لو دونگ از چین و ژِنگ تائو از چین با 4 طلا از دیگر شناگران پرافتخار مسابقات بودند. درخشان ترین شناگر زن بازیهای توکیو هم جسیکا لانگ از ایالات متحده با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز بود.

تیر و کمان

زهرا نعمتی تنها طلایی و رمضان بیابانی تنها مدال آور نقره ایران در تیر و کمان بازیهای پارالمپیک توکیو بودند. در این بازیها 8 طلا، 8 نقره و 9 برنز توزیع شد که سهم چین با 4 طلا، یک نقره و سه برنز بیشتر از سایرین بود. چک، ایران، بریتانیا و آمریکا نیز هر کدام یک طلا گرفتند. مجموع کشورهای مدال آور تیر و کمان در این بازیها هم 10 کشور بودند.

بدمینتون

در بین 10 کشوری که 42 مدال بدمینتون را در توکیو از آن خود ساختند، ژاپن با 3، اندونزی و هند با 2 و مالزی با یک طلا کشورهایی بودند که مدال طلا به دست آوردند.

 

نظر خود را درباره «ترین های بازیهای پارالمپیک 2020» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ترین های بازیهای پارالمپیک 2020 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.