در تمامی ادوار بازیهای المپیک، تیم یونان به عنوان مهد بازیهای المپیک، نخستین کشوری است که در رژه حضور خواهد یافت. میزبان بازیهای المپیک هم آخرین کشوری است که در رژه شرکت می کند. سایر کشورها نیز با توجه به حروف الفبا رژه می روند. البته با توجه به حروف الفبای کشور میزبان. در ادامه با ترتیب تیمهای رژه رونده در مراسم افتتاحیه و تلفظ اسامی این کشورها در الفبای ژاپنی آشنا خواهید شد. اسامی داخل پرانتز، اسامی کشورها به زبان ژاپنی است.

  • یونان( گریشیا): « آنا کوراکاکی» تیرانداز زن این کشور و اِلِفتِریوس پِترونیاس ژیمناست مرد این کشور، پرچمدار یونانی ها خواهند بود. یونانی ها 83 ورزشکار در 17 رشته ورزشی به توکیو فرستاده اند. واترپلو با 13 ورزشکار و شنا با 10 نماینده، بیشترین ورزشکار را در کاروان یونان خواهند داشت.
  • تیم پناهندگان IOC(IOC  اورینپیکو نانمین سنشو- دان): این گروه 29 نماینده در 12 رشته ورزشی بازیهای توکیو دارند که جواد محجوب جودوکای کانادایی، سعید فضل الله قایقران کانو آلمان، کیمیا علیزاده تکواندوکای آلمان و دینا پوریونس تکواندوکای هلند، برای ما ایرانیان مشهورترین چهره های این گروه هستند.
  • ROC: روسیه که تنها اجازه دارد با نام و پرچم کمیته بین المللی المپیک در رقابتها شرکت کند، با 145 مرد و 183 زن در بازیهای المپیک شرکت خواهد کرد. سوفیا وِلی کایا( شمشیرباز زن) و ماکسیم میخایلوف( والیبالیست مرد)، پرچمداران روسیه در روز گشایش هستند. در این کاروان، شناگران با 21 ورزشکار مرد و 15 شرکت کننده زن، بیشترین نفرات را به خود اختصاص داده اند. 30 والیبالیست مرد و زن هم در کاروان روسیه حضور دارند.
  • ایسلند( آیسوراندو): ایسلند تنها با 3 مرد و یک زن در بازیها حضور پیدا می کند. نمایندگان مرد در دو و میدانی، تیراندازی و شنای مردان در بازیها شرکت می کنند و تنها زن شرکت کننده این تیم در مسابقات شنا حضور دارد. ایسلند اولین بار در سال 1912 در بازیهای المپیک شرکت کرد و برای بیست و یکمین بار در بازیها حضور خواهد داشت.
  • ایرلند( آیرو راندو): کِلی هارینگتون و برِندان ایروین دو پرچمدار ایرلند در روز گشایش هستند که هر دو بوکسورند. ایرلند از سال 1924 تا امروز، تنها در بازیهای 1936 حضور نداشته است. کاروان 116 نفره این تیم شامل 61 مرد و 55 زن است که هاکی روی چمن زنان با 16 ورزشکار و راگبی هفت نفره مردان با 12 ورزشکار، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.
  • آذربایجان( آزرو بایجان): رستم اوروچُف جودوکای مردان و فَریدا عزیزووا تکواندوکای زنان آذربایجان، دو پرچمدار روز آغاز آذربایجان هستند. کاروان این تیم 44 نفره است و ورزشکاران آن در 14 رشته در بازیها شرکت می کنند. جودو با 9 و کشتی با 7 نماینده پرتعدادترین تیمهای آذریایجان هستند.
  • افغانستان( آفو گانی سوتان): کاروان 5 نفره افعانستان با چهار مرد در تیراندازی، دو و میدانی، تکواندو و شنا و یک زن در دو و میدانی در بازیها شرکت می کند. هرچند افغانستان اولین بار در سال 1936 در بازیهای المپیک شرکت کرد، اما بازیهای المپیک تنها پانزدهمین حضور این تیم در بازیهاست.
  • امارات متحده عربی( عربو شوچوکوکو رِنپو): هر 5 شرکت کننده کاروان امارات مرد هستند و جودو با 2 نماینده، پرتعداد ترین تیم این کشور در توکیو است. دو و میدانی، شنا و تیراندازی هم یک نماینده دارند. امارات از 1984 وارد خانواده المپیک شد و این دهمین حضور این تیم در بازیهاست.
  • الجزایر( آرو جِریا): عامل مِلیح شناگر زن الجزایر و محمد فلیصی بوکسور مرد این تیم، دو پرچمدار الجزایر در توکیو هستند. کاروان این تیم 31 ورزشکار مرد و 13 شرکت کننده زن دارد و بوکس، دوومیدانی و کشتی با هشت نماینده پرامیدترین رشته های کاروان الجزایر هستند. از 1964 تا امروز، الجزایر تنها در بازیهای 1976 شرکت نکرده است.
  • آرژانتین( آرو زن چین): از سال 1900 تا امروز، آرژانتین تنها در سه دوره المپیک غایب بوده است. سسیلیا کارانزا و سانتیاگو لانخه دو قایقران بادبانی آرژانتین هستند که پرچم این کشور را حمل می کنند. در توکیو، آرژانتین 174 شرکت کننده دارد که شامل 119 مرد و 54 زن است. از جمله 18 فوتبالیست مرد، 16 بازیکن هاکی مردان و 16 هاکی باز زن و 12 بسکتبالیست و 12 راگبی باز مرد.

 

نظر خود را درباره «نگاهی به ترتیب رژه تیمها در المپیک توکیو؛ همه چیز مطابق اسامی ژاپنی!( بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به ترتیب رژه تیمها در المپیک توکیو؛ همه چیز مطابق اسامی ژاپنی!( بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.