زمان مطالعه: 4 دقیقه
تجربه اولین سفرتان با هواپیما

تجربه اولین سفرتان با هواپیما

چقدر اهل گردش و گشت‌وگذار هستید؟ هر چند وقت یکبار برنامه سفر می‌ریزید؟ حتی اگر چندان هم برای سفر وقت نمی‌گذارید.

چقدر اهل گردش و گشت‌وگذار هستید؟ هر چند وقت یکبار برنامه سفر می‌ریزید؟ حتی اگر چندان هم برای سفر وقت نمی‌گذارید، بهتر است دست‌کم یکبار سوار پرنده غول‌پیکر آهنی شوید و سفر با آن را تجربه کنید. سفر با قطار و اتوبوس هم لذت خاص خودش را دارد؛ اما افراد بسیاری هستند که مسافرت با هواپیما را به هرچیز دیگری ترجیح می‌دهند.

تابه‌حال تجربه سفر با هواپیما را داشتید؟ معمولا در سفرهای هوایی، افرادی را می‌بینیم که مشتری همیشگی پرواز هستند. درصد کمی از مسافران در یک پرواز به افرادی اختصاص پیدا می‌کند که هیچ تجربه‌ای از سفر با هواپیما ندارند. اگر برای اولین‌بار قرار است پرواز را تجربه کنید، احتمالا کمی استرس داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم درباره صفر تا صد تجربه اولین سفر با هواپیما صحبت کنیم تا برای پروازی هیجان‌انگیز آماده باشید!

خرید بلیط هواپیما

اگر تجربه‌ای از پرواز ندارید، احتمالا برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما کمی سردرگم باشید. برای این کار کافی است وارد سایت گردشگری علی‌بابا شوید و نوع پرواز داخلی یا خارجی را انتخاب کنید. در مرحله بعدی پس از تعیین شهر مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت را هم در کادر بنویسید.

در بخش تاریخ رفت و برگشت، شما تقویم قیمتی علی‌بابا را هم می‌بینید. در این تقویم ارزان‌ترین قیمت پرواز در هر روز نوشته شده است. اگر اصراری روی تاریخ سفرتان ندارید، ترجیحا زمانی را برای پرواز برگزینید که هزینه کم‌تری برای خرید بلیط نیاز است. می‌توانید پیشنهادهای بلیط پرواز را براساس پیشنهاد علی‌بابا، زودترین، دیرترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین مرتب‌ کنید.

در منوی سمت راست گزینه‌هایی برای محدودکردن نتایج خرید بلیط هواپیما طراحی شده تا میان پیشنهادهای پروازی سردرگم نشوید. نوع بلیط را از میان دو گزینه سیستمی یا چارتری تیک بزنید. کلاس پروازی هم در قیمت نهایی بلیط تاثیر دارد؛ برای خرید بلیطی ارزان کلاس اکونومی را انتخاب کنید. اگر دنبال کیفیت بهتری هستید و محدودیتی در بودجه سفر ندارید، کلاس بیزینس گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد. ایرلاین‌های مختلفی پرواز موردنظرتان را انجام می‌دهند که در میزان امنیت سفر، کیفیت و قیمت بلیط با هم تفاوت‌هایی دارند. شرکت هواپیمایی موردنظرتان را از این بخش انتخاب کنید.

پس از بررسی اطلاعات پرواز، قوانین استرداد و ساعت پرواز، روی گزینه انتخاب پرواز ضربه بزنید و وارد صفحه مشخصات مسافران شوید. در این قسمت باید اطلاعاتی مانند نام و نام‌خانوادگی لاتین، جنسیت، نام و نام‌خانوادگی، کدملی و تاریخ تولد را بنویسید. اطلاعات بلیط برایتان ایمیل می‌شود. نیازی به پرینت بلیط نیست و کافی است آن را به مسئولان پرواز نشان دهید.

چرا هواپیما؟

راه‌های مختلفی برای سفر وجود دارد. شما می‌توانید سفر را با قطار، اتوبوس و حتی ماشین‌های تاکسی بین‌راهی تجربه کنید. دراین‌صورت هزینه کمتری برای خرید بلیط یا کرایه خواهید پرداخت. در این روش باید زمان زیادی را در مسیر باشید و خستگی راه بر وجودتان سایه می‌اندازد. اگر زمان برایتان اهمیت زیادی داشته باشد و بخواهید هرچه سریع‌تر به مقصد برسید، نمی‌توانید با قطار یا اتوبوس سفر کنید.

گاهی مسیر بین مبدا و مقصد آنقدر زیبا است که به خستگی راه می‌ارزد؛ اما همیشه هم اینطور نیست. در چنین شرایطی که مسیر طولانی چیزی جز خستگی ندارد، سفر با هواپیما بهترین گزینه است.

چطور وارد هواپیما شویم؟

دست‌کم یک ساعت پیش از پرواز خودتان را به فرودگاه برسانید تا پیش از بسته‌شدن گیت فرودگاه، کارت پرواز را دریافت کنید. پس از حضور در فرودگاه، ماموران حفاظت شما را از گیت عبور می‌دهند تا از نبود وسایلی مانند سلاح گرم و سرد همراهتان مطمئن شوند.

با کمک تابلوهای راهنما، خودتان را به باجه دریافت کارت پرواز برسانید و با ارائه کارت ملی و مشخصات بلیط، کارت پروازتان را دریافت کنید. به‌سمت گیت فرودگاه بروید و پس از بررسی چمدان اصلی و بار کابین، بخشی از وسایلتان را به پرسنل فرودگاه تحویل دهید. حالا باید یکبار دیگر از گیت فرودگاه عبور کنید تا از ورود وسایل خطرناک به کابین هواپیما جلوگیری شود.

در آخر سوار اتوبوس شده و مسر باند پرواز را تا هواپیما طی کنید. مهماندارها کارت پرواز را چک کرده و شما را به‌سمت صندلی‌تان راهنمایی خواهند کرد. به راهنمایی‌های مهماندار گوش دهید تا سفری امن را پشت‌سر بگذارید.

عبور از گیت بازرسی فرودگاه

در مرحله بعدی باید وسایلتان را به قسمت بار تحویل دهید. در این بخش اگر حیوان خانگی همراه دارید، حتما در محفظه‌های ویژه و محافظت‌شده، او را به پرسنل بار بسپارید. همراه‌داشتن بعضی وسایل در بار کابین ممنوع است. اگر چنین وسایلی همراه دارید، آن را در چمدان گذاشته و به قسمت اصلی بار تحویل دهید. وسایل تیز و برنده مانند چاقو، مواد شیمیایی مانند شوینده‌ها، هرنوع افشانه مانند خوش‌بوکننده یا حالت‌دهنده، داروهایی بدون نسخه پزشک و... بخشی از وسایلی هستند که ورودشان به کابین هواپیما ممنوع است.

گاهی وزن وسایل و چمدان‌ها از میزان بار مجاز بیشتر می‌شود. با توجه به محدودیت‌های سفر با هواپیما و تامین امنیت سفر، بهتر است حتما وزن چمدان‌ها در محدوده تعیین‌شده باشد. البته شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر تحت عنوان جریمه اضافه بار، وسایلی با وزن بیشتر را هم در سفر همراه ببرید. معمولا نرخ جریمه اضافه بار برای هر کیلوگرم، یک درصد از قیمت نوشته‌شده روی بلیط است.

ترس از هواپیما

اگر تاکنون سوار هواپیما نشدید، احتمالا نمی‌دانید ترس از هواپیما دارید یا نه. بااین‌حال بهتر است خودتان را برای هرچیزی آماده کنید. اگر با دستور پزشک داروی آرامش‌بخش و ضداسترس مصرف می‌کنید، حتما پیش از پرواز یک دوز کنترل‌شده از آن را بخورید. اگر هنوز نسخه پزشک را دردسترس دارید، دارو را همراه نسخه در کیف‌دستی‌تان بگذارید. درنظر داشته باشید که ورود دارو بدون نسخه پزشک به کابین هواپیما غیرمجاز است.

موادغذایی آرامش‌دهنده هم می‌تواند کمک بزرگی برای پیشگیری از ترس از پرواز باشد. دمنوش گل‌گاوزبان و دیگر نوشیدنی‌های گیاهی آرام‌بخش را یک یا دو ساعت پیش از پرواز نوش‌جان فرمایید. مصرف کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را از چند ساعت پیش از سفر متوقف کنید.

خواب کافی داشته باشید تا بهتر بتوانید استرس‌تان را کدیریت و کنترل کنید. مصرف غذاهای سبک و گیاهی هم در حس بهتر هنگام پرواز کمک‌کننده است. ترجیحا فلفل و خوراکی‌های تند را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید تا دچار اضطراب و تعریق نشوید. ترس از هواپیما قابل‌کنترل است و درصورت تمرین و اجرای تکنیک‌های ساده می‌توان بر آن غلبه کرد.

نظر خود را درباره «تجربه اولین سفرتان با هواپیما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تجربه اولین سفرتان با هواپیما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.