زمان مطالعه: 2 دقیقه
تانوما یا (فیبر نوری مخابرات)

تانوما یا (فیبر نوری مخابرات)

تحول سریع و رو به رشد سرویس های ارتباطی موجب گرایش شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی پایه به استفاده از تکنولوژی جدید.

اینترنت تانوما (فیبر نوری مخابرات)

تحول سریع و رو به رشد سرویس های ارتباطی موجب گرایش شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی پایه به استفاده از تکنولوژی جدید و پرسرعت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود شده است . بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت های فراوان از جمله محدودیت فاصله و هزینه بالای اجرایی و نگهداری ، دیگر گزینه مناسبی برای روند رو به رشد به نظر نمی رسد . در نتیجه رویکرد جدید شرکت های مخابراتی در دنیا استفاده از فیبرنوری تا چند متری سرویس گیرنده است.

ساختارهای شبکه فیبر نوری

1- FTTN فیبرنوری از مرکز تا کافو نوری که در مکانی دورتر از محل مشترک قرار دارد کشیده شده و مسیر نسبتاً طولانی تری به وسیله سیم مسی به مشترک اتصال می یابد . پهنای باند توسط تکنولوژی ADSLتحویل مشترک می شود . امروزه FTTN به دلیل مشکلات بعد مسافت سیم مسی و در نتیجه کاهش چشمگیر پهنای باند گزینه چندان مناسبی محسوب نمی شود .

2- FTTE فیبرنوری از مرکز تا نزدیکترین کافو نوری به مشترک کشیده شده و بقیه مسیر حداکثر سیصد متری به وسیله سیم مسی به مشترک سرویس داده می شود . پهنای باند توسط یکی از تکنولوژی های xDSL به مشترک تحویل می شود.

3- FTTB فیبرنوری از مرکز تا داخل ساختمان یا مجموعه مشترک کشیده شده و بقیه مسیر به وسیله سیم مسی به مشترک سرویس داده می شود . بهترین گزینه در این حالکت تحویل پهنای باند به مشترک با استفاده از تکنولوژی VDSL است.

4- FTTDp فیبرنوری از مرکز تا تجهیز DPUi ( که معمولاً منبع تغذیه آن به صورت RPOEii ) در چند متری ساختمان / پست مشترک کشیده می شود و بقیه مسیر به وسیله مسی به مشترک سرویس داده می شود . پهنای باند توسط تکنولوژی VDSL تحویل مشترک می شود .

5- FTTW/A فیبرنوری از مرکز تا تجهیز FTTW/A بسیار نزدیک به ساختمان / پست مشترک کشیده می شود و بقیه مسیر به وسیله تکنولوژی WiFiتا شعاع چند صد متری به مشترک سرویس داده می شود.

6- FTTH/FTTP فیبرنوری از مرکز تا داخل منزل یا واحد مشترک کشیده شده و پهنای باند توسط تجهیز ONT به مشترک تحویل می شود . به عبارت بهتر فیبرنوری در تمام مسیر از مرکز مخابرات تا درون خانه مشترک جایگزین زوج سیم مسی می شود.

7- FTTO فیبرنوری از مرکز تا محل دفتر مشترک که معمولاً اتاق سرور یا دیتا است کشیده شده و بقیه ارتباطات داخلی توسط تکنولوژی اترنت و کابل CAT6 یا نظایر آن برقرار می شود.

8-FTTD/U : مشابه FTTO است با این تفاوت که فیبرنوری از اتاق کامپیوتر یا سرور تا پورت شبکه کامپیوتر یا لپ تاپ کاربر کشیده می شود .

9- FTTM فیبرنوری از مرکز تا FemtoCell کشیده و ارتباط باند پهن از طریق تجهیزات تلفن همراه به مشترک تحویل می شود .   در توپولوژی های یاد شده ، هدف اصلی ارائه انواع خدمات ارتباطی اعم از صوت ، داده و تصویر بر یک بستر واحد است به نحوی که بتواند تمام نیازهای مشتری را با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت مرتفع کند.

نظر خود را درباره «تانوما یا (فیبر نوری مخابرات)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تانوما یا (فیبر نوری مخابرات) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.