زمان مطالعه: 4 دقیقه
تابستان کجا سفر کنیم؟

تابستان کجا سفر کنیم؟

تابستان و سفر، دو مقوله جدانشدنی هستند. اما اینکه کجا را برای مسافرت انتخاب کنیم، سوالی است که پاسخ‌دادن به آن دشوار است.

تابستان و سفر، دو مقوله جدانشدنی هستند. در تابستان عوامل زیادی مثل تعطیلی مدارس، آب‌وهوا و طبیعت چشم‌نواز ما را به سفر ترغیب می‌کنند، اما اینکه کجا را برای مسافرت انتخاب کنیم، سوالی است که پاسخ‌دادن به آن دشوار است. از آنجایی که هر کدام از شهرهای ایران زیبایی‌های خاص خود را دارند، به‌سادگی نمی‌توان درباره اینکه کدام شهر را به‌عنوان مقصد سفر تابستانی‌ انتخاب کنیم، تصمیم‌گیری کرد. در مطلب زیر، چند تا از بهترین شهرهای برای سفر تابستانی را معرفی می‌کنیم. حتما تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید تا ببینید که با توجه به سلیقه و اولویت‌هایتان، کدام شهر برای شما گزینه مناسب‌تری است.

سیاحت و زیارت با سفر به مشهد

خیلی‌ها مشهد را با حرم امام رضا (ع) می‌شناسند و دلیل اصلی سفر بیشتر مردم، زیارت بارگاه رضوی است. جاذبه های دیدنی مشهد به‌ اندازه‌ای متنوع و زیاد هستند که با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد یا حتی از شهرهای دیگر علاوه بر زیارت، سیاحتی به‌یادماندنی را هم تجربه خواهید کرد. از جمله دیدنی های تاریخی مشهد می‌توان به موزه آستان قدس رضوی که یکی از کامل‌ ترین موزه ‌های ایران است، آرامگاه فردوسی، باغ نادری، حمام مهدی قلی بیک و... اشاره کرد.

 علاوه بر این، مشهد جاذبه های طبیعی بی‌شماری دارد که طبیعت گردان را به وجد خواهد آورد. طرقبه، شاندیز، پارک کوه‌سنگی، چالی‌دره و پارک وکیل‌ آباد از جمله این جاذبه‌ها هستند. حتی اگر اهل هیجان هم باشید، تفریحات مشهد بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند. پارک ملت با چرخ فلک بلند و عظیمش و موج  های آبی مشهد با سرسره‌های هیجان‌انگیز، گزینه‌هایی عالی برای تجربه تفریحی در شهر مشهد هستند.

تبریز یک مقصد خنک تابستانی

تبریز یکی از تاریخی ‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. این شهر با توجه به موقعیت استراتژیک خود، در هر دوره تاریخی رویدادهای بسیار مهمی را شاهد بوده است. به همین دلیل، بناهای تاریخی زیادی مثل مسجد کبود، مقبره‌الشعرا، برج ساعت، بازار سنتی تبریز که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان است، ارگ علیشاه و... را در این شهر پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، شهر تبریز طبیعت بسیار زیبایی هم دارد که بعضی از آن‍ها از شدت سرسبزی و زیبایی با طبیعت زیبای شمال کشور رقابت می‌کند.

از دیگر دلایلی که می‌توان تبریز را برای سفرهای تابستانی انتخاب کرد، آب‌وهوای معتدل و دلپذیر آن در این فصل است. از آنجایی که تبریز شهری کوهستانی به شمار می‌رود، تابستان ‌های خنکی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای رهایی از گرمای داغ و سوزان تابستان محسوب می‌شود. راستی اگر گذرتان به تبریز افتاد، حتما از روستای کندوان و خانه‌های آن که در دل کوه ساخته شده‌اند، بازدید کنید.

سفر به شهرکرد و ایستادن بر بام ایران

اگر از گرمای تابستان خسته شده‌اید و دنبال مقصدی خنک برای مسافرت تابستانی هستید، شهرکرد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شهر کرد مرتفع‌ترین شهر ایران است و به همین دلیل بام ایران لقب دارد. علاوه بر آب‌وهوای دلپذیر، این شهر طبیعت بسیار زیبایی هم دارد که هر طبیعت‌دوستی را به وجد خواهد آورد. موزه باستان‌ شناسی، پارک لاله، پارک جنگلی تهلیجان، امام‌‎زاده حلیمه و حکمیه‌خاتون و... از جمله جاذبه های دیدنی شهر کرد هستند که هنگام سفر به این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید.

سفر به شیراز در تمام فصول جذاب است!

بلیط شیراز را بگیرید و خودتان را به یکی از زیباترین شهرهای ایران برسانید. شیراز زادگاه حافظ، سعدی و بسیاری از مشاهیر بلندآوازه ایرانی است و بناهای تاریخی دیدنی بسیار باشکوهی دارد. نارنجستان قوام، باغ ارم، خانه زینت‌الملک، باغ دلگشا، عمارت شاپوری و... از جمله خانه ‌های قدیمی شیراز هستند. ظرافت و زیبایی معماری این بناها غیر قابل توصیف است؛ حتی اگر توصیف‌کردنی هم باشد، شنیدن کی بود مانند دیدن؟ از دیگر بناهایی که هنگام سفر به شیراز باید از آن‌ها بازدید کنید می‌توان به حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، باباکوهی، آرامگاه خواجوی کرمانی، مجموعه وکیل، مسجد نصیرالملک، مسجد جامع عتیق و... اشاره کرد. وجود آرامگاه همان شاه چراغ، شیراز را به یک شهر توریستی تمام‌عیار تبدیل کرده است.  

بازدید از سرزمین چشمه‌ها و آبشارها با سفر به لرستان

استان لرستان از دیگر شهرهای زیبای ایران است که از نظر جاذبه های طبیعی و تاریخی، انتخابی عالی برای سفر تابستانی است. با سفر به این استان و شهرهایی مثل خرم‌آباد، الیگودرز و پل دختر، زیباترین چشمه‌ها و آبشارهای عمرتان را خواهید دید. علاوه بر این، در استان لرستان انواع قلعه‌ های تاریخی، جاذبه های دیدنی مثل دریاچه کیو، قلعه فلک ‌الافلاک، مجموعه توریستی مخمل کوه، جنگل ‌های بلوط و کلی سوغاتی خوردنی و پوشیدنی منتظر شماست. از دیگر دلایلی که استان لرستان را به مقصدی عالی برای سفر تابستانی تبدیل کرده، آب‌وهوای بسیار دلپذیر و خنک آن در این فصل است.

گنجینه ارزشمند جاهای دیدنی کردستان

به‌عنوان آخرین گزینه، کردستان زیبا را به شما معرفی می‌کنیم. این شهر نیز درست مثل سایر شهرهای ایران سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که دیدن آن شما را به وجود خواهد آورد. سنندج، بانه و مریوان، از جمله مهم‌ ترین شهرهای استان کردستان محسوب می‌شوند که با جاذبه‌هایی مثل روستای پالنگان، حمام وکیل‌الملک، دریاچه مریوان، پارک جنگلی سنندج و... آماده استقبال از مسافران هستند. از دیگر زیبایی‌های کم‌نظیر استان کردستان می‌توان به لباس و رقص کردی مردمان این سرزمین اشاره کرد. علاوه بر همه این‌ها، کردستان در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار دلپذیری دارد و از هر لحاظ، گزینه‌ای عالی برای یک مسافرت تابستانی تمام‌عیار است.

سفری ارزان، راحت و بدون دغدغه با فلای تودی

حال که با بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان آشنا شدیم، وقت برنامه‌ریزی برای سفر است. خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل، مهم‌ترین بخش تجربه سفری به‌یادماندنی و لذت‌بخش را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، به مرجع معتبری مثل فلای تودی نیاز داریم تا با بررسی گزینه‌های متعدد و پیداکردن بهترین قیمت‌ها، با خیالی راحت برای سفرمان برنامه‌ریزی کنیم. فلای تودی مرجع معتبر خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، شریک لحظات لذت‌بخش شما در سفر است.   

نظر خود را درباره «تابستان کجا سفر کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تابستان کجا سفر کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.