زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی گرنتلی گولدینگ

بیوگرافی گرنتلی گولدینگ

در سال 1896 گرنتلی گولدینگ در رقابت 110 متر با مانع اولین دوره بازیهای المپیک در حالی شرکت کرد که ماجرایی عجیب در انتظار او بود.

مهدی زارعی- گرنتلی تامس اسمارت گولدینگ در روز 23 مارس 1874 در هارت پارتی واقع در گلوکسترشایر متولد شد. ایالتی در جنوب غربی انگلستان و در همسایگی ایرلند. پدرش کشاورز ثروتمندی در گلوکسترشایر بود و گرنتلی مثل بسیاری از ورزشکاران اواخر قرن 19، از طبقه ورزشکاران ثروتمند بود. وی در جوانی با درخشش در چند مسابقه دوومیدانی در گلوکسترشایر شهرت یافت. سال 1895 بود و او اندکی بعد به ناتال واقع در جنوب آفریقا مهاجرت کرد که انگلیسی های زیادی در آن حضور داشتند.

در سال 1896 گرنتلی گولدینگ در رقابت 110 متر با مانع اولین دوره بازیهای المپیک در حالی شرکت کرد که ماجرایی عجیب در انتظار او بود. رقابت مقدماتی در روز 7 آوریل برگزار شد و قرار بود پس از تعیین فینالیست های مسابقه، سه روز بعد رقابت فینال انجام شود. گولدینگ با رکورد 18.4 ثانیه در گروه دوم، صدرنشین شد تا به فینال برسد. در این گروه فرانتس رایشل فرانسوی دوم شد و این دو در حالی راهی فینال شدند که آلیوش ژوکولیی مجار و آناستاسیوس آندرئو یونانی پشت سر این دو قرار گرفته و از رسیدن به فینال بازماندند.

گولدینگ در فینال قرار بود با تامس کرتیس آمریکایی، رایشل فرانسوی و ویلیام هویت آمریکایی مسابقه دهد. رقابتی که در روز 10 آوریل برگزار می شد اما نماینده فرانسه ترجیح داد در فینال شرکت نکرده و به جای آن در رقابت دوی ماراتن به هموطن خود آلبین لرموسیو کمک کند. هویت هم ترجیح داد در مسابقه پرش با نیزه شرکت کند تا این مسابقه تنها با حضور 2 دونده برگزار شود!

گولدینگ در ابتدای مسابقه فینال اندکی لغزید و از کرتیس عقب افتاد. هر چند پس از نیمه مسیر، او خود را به کرتیس رساند اما در پایان تنها 5 سانتی متر از او عقب ماند و در شرایطی که هر دو زمان 17.6 ثانیه را برجای نهادند، عنوان قهرمانی به کرتیس رسید.

سالها بعد کرتیس خاطرات خود را از اولین دوره المپیک گفت. او در صحبت های خود در نشریه اسپورت من در سال 1932 گفت که گولدینگ بعد از مسابقه هیچ توقفی نکرد. حتی صبر نکرد تا از کسی خداحافظی کند. گولدینگ بلافاصله از استادیوم رفت و با اولین ترن از آتن خارج شد.

این دونده بریتانیایی تا پایان عمر در ناتال ماند و سرانجام در 29 جولای 1944 در ناتال از دنیا رفت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی گرنتلی گولدینگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گرنتلی گولدینگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.