زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی کیلین امباپه

بیوگرافی کیلین امباپه

در لیست رکوردداران باشگاه پاری سن ژرمن، نام امباپه تقریبا در تمام بخشهای مربوط به گلزنی در صدر قرار گرفته است.

در باشگاهی که نامهای بزرگی چون نیمار، مسی، زلاتان، کاوانی و دیگران را در خط حمله خود دیده است، نام امباپه در صدر جدول گلزنان قرار دارد. امباپه با 166 گل در دسته اول فرانسه، حدود 30 گل از نزدیک ترین رقیب خود فاصله گرفته است.

او همچنین در مجموع رقابتها به آمار 237 گل برای پاری سن ژرمن دست یافته است. حدود چهل گل بیشتر از ادینسون کاوانی و 80 گل بیشتر از زلاتان! دیگر رکورد امباپه 37 گل او برای پاری سن ژرمن در رقابتهای باشگاهی اروپاست. هفت گل بیشتر از کاوانی و 15 گل بیشتر از نیمار! اما این رکوردها از کِی آغاز شد؟

Former France international says Mbappe has already served his time at PSG  | Marca

شش سال قبل و در روز 9 شهریور 1396 بود که یک انتقال قابل پیش بینی فوتبال اروپا را تکان داد. کیلین امباپه از مدتها قبل به اندازه ای درخشیده بود که مورد توجه تیمهای بزرگ اروپایی قرار گیرد و تنها مساله ای که کار را دشوار می کرد، مبلغ گزافی بود که باید برای انتقال او پرداخت می شد. در این شرایط باشگاه پاری سن ژرمن دست به یک ابتکار زد تا قانون فرپلی مالی را دور زده و از مجازاتهای احتمالی هم فرار کند. طبق این قرارداد، امباپه به صورت قرضی راهی پاری سن ژرمن می شد. اما در قرارداد او، بند خرید دائمی 180 میلیون یوریی هم وجود داشت.

بعدها روزنامه اکیپ توضیحات بیشتری درباره مبلغ 180 میلیون یورویی فاش کرد. طبق این قرارداد، اصل مبلغ کیلین امباپه 145 میلیون یورو بود و 35 میلیون یوروی باقیمانده در صورتی به موناکو تعلق می گرفت که پاری سن ژرمن قبل از پایان قرارداد امباپه در سال 2022 اقدام به فروش این بازیکن کرده، یا این که در سال 2022 قرارداد کیلین را تمدید کند. امری که امسال رخ داد و موناکو بعد از پنج سال، صاحب 35 میلیون یوری دیگر از قرارداد امباپه شد.

اما چرا یک بازیکن 18 ساله باید تا این اندازه مورد توجه باشگاهی چون پاری سن ژرمن قرار گیرد که توان خرید هر بازیکنی را در کره خاکی داراست؟ پاسخ را می توان در افتخاراتی به دست آورد که دستاورد کیلین امباپه برای تیمهایش بوده است.

سال 2016 امباپه با تیم ملی جوانان فرانسه در یورو جوانان شرکت کرد و با گلزنی برابر تیمهای کرواسی، هلند و پرتغال- که این آخری شامل بریس بود- از عوامل اصلی هشتمین قهرمانی فرانسه در یورو چوانان شد.

یک سال بعد او با موناکو نایب قهرمانی جام حذفی را به دست آورد و در همان فصل، موناکو را بالاتر از پاری سن ژرمن به قهرمانی لیگ یک رساند. افتخاری که آخرین قهرمانی موناکو در فوتبال فرانسه بود؛ آن هم در دهه ای که پاریسی ها فوتبال فرانسه را قبضه کرده بودند. امباپه در همان سال بهترین بازیکن جوان فوتبال فرانسه و یکی از بازیکنان تیم منتخب لیگ یک شد و سال بعد با قهرمانی در جام جهانی و کسب عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی، افتخارات خود را تکمیل کرد. تمام این جوایز و افتخارات نصیب پسری شده بود که روز 20 دسامبر 1998 در پاریس به دنیا آمد و زمانی که در فینال جام جهانی بزرگسالان، دروازه کرواسی را گشود و با آبی های فرانسه قهرمانی جهان را جشن گرفت، هنوز 20 ساله نشده بود.

Monaco star Mbappe: I'm at an age where I need to play

مهاجم 178 سانتی متری و لاک پشت نینجای فرانسه، از 6 سالگی تا 15 سالگی را در تیمهای پایه بوندی سپری کرد. چه جایی بهتر از تیمی که پدرش ویلفرد در آن مربیگری می کرد؟ با این حال کیلین امباپه نیازی به توجه ویژه پدرش نداشت.

در همان زمان آتمان اِروش رئیس باشگاه بوندی درباره کیلین خردسال گفت:

دید امباپه به زمین مسابقه طوری است که بیشتر بچه ها از آن بی بهره اند. به همین خاطر و با توجه به تکنیک بالای او، همیشه او را با نفراتی که بزرگ تر از خودش بودند بازی می دادیم زیرا بازی کردن با بچه های همسن و سال، برای او فایده ای نداشت.

امباپه سرانجام سر از تیمهای پایه موناکو در آورد. آنتونیو ریکاردی مربی نوجوانان موناکو درباره این نوجوان گفت:

 

 بهترین بازیکنی است که در طول 15 سال حضورم در این تیم مشاهده کرده ام. از ابتدا متفاوت از سایر بچه ها بود؛ با سرعتی بالاتر از بقیه و قدرت دریبل بسیار بالاتر؛ از آن استعدادهایی که به آنها « کرَک» می گفتیم به معنای بهترین.

کیلین امباپه تا 14 سالگی دو سفر به مادرید و لندن هم داشت و در تمرینات تیمهای پایه رئال مادرید و چلسی هم شرکت کرد. اما سرانجام داستان او در موناکو ادامه پیدا کرد و به پاری سن ژرمن رسید. جایی که در آن چهار بار دیگر لیگ و سه بار هم جام حذفی را برنده شد و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم صعود کرد. قهرمانی لیگ ملتهای اروپا با فرانسه آخرین افتخار بازیکنی بود که در حال حاضر تنها 23 سال دارد اما بعد از تمدید قرارداد با پی اس جی عملا به بازیکن شماره یک باشگاه تبدیل شده است.

France Star Mbappe Participates In The Dubai International Conference For  The First Time

باید دید داستان افتخارات کیلین و پاریس تا کجا و چه زمانی ادامه پیدا می کند و کدام افتخارات در انتظار امباپه خواهد بود. مردی با آمار گلزنی فوق العاده 268 گل در 356 مسابقه در موناکو و پاریس و بازیکنی که در پنج فصل اخیر فوتبال فرانسه در بدترین حالت 30 گل وارد دروازه رقبا کرده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی کیلین امباپه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی کیلین امباپه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.