زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی پل ماسون

بیوگرافی پل ماسون

در اولین دوره المپیك (1896) رقابت‌های دوچرخه‌سواری در شش رقابت 10 هزار متر، 100 كیلومتر، 12 ساعت، 2000 متر، تایم تریل و رقابت جادّه برگزار شد

ورزش دوچرخه‌سواری از اولین رقابت‌های ورزشی بود كه مسابقات جهانی و رقابت حرفه‌ای آن برگزار شد و قبل از قرن بیستم و در اولین دوره المپیك، در برنامه بازی‌ها قرار گرفت.

در اولین دوره المپیك (1896) رقابت‌های دوچرخه‌سواری در شش رقابت 10 هزار متر، 100 كیلومتر، 12 ساعت، 2000 متر، تایم تریل و رقابت جادّه برگزار شد و چهار مدال طلا به فرانسوی‌ها رسید.

Paul Masson (cyclist) - Wikipedia

ستاره فرانسوی‌ها پل ماسون 19ساله بود كه در 30 نوامبر 1876 متولد شده بود و در رقابت یك كیلومتر تایم‌تریل، 10 كیلومتر پیست و 2 كیلومتر سرعت برای كشور خود مسابقه داد و در هر سه قهرمان شد تا اولین نام ماندگار دوچرخه‌سواری در تاریخ المپیك لقب گیرد.

 پس از المپیك، او نام خانوادگی خود را به نوسام Nossam تغییر داد. زیرا نام‌خانوادگی پیشین او به معنای عقب‌مانده بود! پل نوسام در سال 1897 در مسابقات سرعت جهانی در بخش دوچرخه‌سواران حرفه‌ای مدال برنز را از آن خود ساخت او در روز تولّد هفتادسالگی خود (30 نوامبر 1944) از دنیا رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پل ماسون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پل ماسون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.