زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مورین کانلی

بیوگرافی مورین کانلی

مورین کانلی با فتح چهار گرند اسلم در یک سال، نام خود را در تاریخ تنیس زنان جاودانه ساخت.

مهدی زارعی- با این که حرفه تنیس این تنیسور حتی به 5 سال نیز نرسید اما او نام خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین های تاریخ ورزش در تمامی رشته ها جاودانه ساخت.

« مو» کوچک بازی تنیس را در زمینی آغاز کرد که شهرداری سن دیه گو آن را ساخته بود. بعدها با تلاش های خانواده اش صاحب یک راکت تنیس شد و تمرینات خود را یکی از اهالی شهر که به شکلی حرفه ای تنیس را دنبال می کرد آغاز نمود. حاصل کار مورین یک عنوان دومی در نخستین تجربه اش بود.

اما از زمانی که او زیر نظر الینور تنانت ملقب به «تیچ» تمرین کرد شرایط بازی اش متحول شد. تنانت پیش از این مربی قهرمانانی چون هلن ایویلیس مودی و آلیس میربل بود و زیر نظر او بود که مورین چپ دست بازی با دست راست را هم به تخصص خود افزود و توان زدن ضربات مقاوت ناپذیر را با هر دو دست از هر دو گوشه زمین به دست آورد.

در 13 سالگی کانلی در رقابت های جوانان کشور عنوان قهرمانی را تصاحب کرد و در سال 1951 و در شرایطی که هنوز دو هفته تا جشن تولد 17 سالگی اش باقی مانده بود، موفق شد فاتح رقابت فارست هیلز( قهرمانی آمریکا) شود.

از آن دوران بود که ایام شکست ناژذیری مورین کانلی آغاز شد. ورزشکاری که در دوران حرفه ای خود تنها 4 مسابقه را واگذار کرد و طی چهار سال برنده 9 گرند اسلم شد. دو شکست او مقابل هارت و دو باخت دیگر او در برابر فرای و فلیتز بود.

کانلی قهرمانی های زیر را در گرند اسلم های تنیس تصاحب کرد:

یو.اس. اوپن( 3 قهرمانی از 1951 تا 1953)

فرانسه( 2 قهرمانی از 1953 تا 1954)

استرالیا( یک قهرمانی در 1953)

ویمبلدون( 3 قهرمانی از 1952 تا 1954)

هر سه پیروزی او در ویمبلدون در رقابت های حماسی در فینال به دست آمد. او در فینال 1952 موفق شد برو را با نتایج(7-5) و (6-3)، در فینال سال 1953 مقابل هارت(8-6) و (7-5) و در 1954 یک بار دیگر برابر برو(6-2) و (7-5) پیروز شود. از نکات قابل ذکر این که او در سالهای 1953 و 1954 در راه فتح سینی نقره ای ویمبلدون تنها 19 گیم را از دست داد.

Connolly's Brief, Great Career Holds Up, 59 Years Later - The New York Times

با این نتایج او در سال 1953 به اولین زنی بدل شد که در یک سال فاتح هر چهار گرند اسلم شده است. اما اوج کار او در ویمبلدون بود که طی سه سال حضور در این رقابت ها هرگز طعم شکست را نچشید.

اما در سال 1954 و تنها دو هفته پس از سومین قهرمانی ویمبلدون پای او در سانحه ای که به دلیل اسب سواری برایش پیش آمد، خرد شد و به این ترتیب « موی کوچولو» در شرایطی که هنوز 20 ساله نشده بود از رقابت های تنیس خداحافظی کرد.

پس از آن او با برینکر سوارکار هموطن خود ازدواج کرد و با پایی که باندپیچی بود به عنوان مربی به پرورش بازیکنان جوان پرداخت. سالهای آخر عمرش مبارزه ای مستمر بود با بیماری سرطان و او سرانجام در اولین روزهای تابستان 1969 از دنیا رفت در حالی که تنها 34 سال داشت..

نظر خود را درباره «بیوگرافی مورین کانلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مورین کانلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.