زمان مطالعه: 2 دقیقه
لوسین لوران؛ اولین بازیکنی که در جام جهانی گلزنی کرد

لوسین لوران؛ اولین بازیکنی که در جام جهانی گلزنی کرد

لوسین لوران تنها دو گل ملی در کارنامه خود داشت اما گل اول او به گلی تاریخی بدل شد.

مهدی زارعی- در روزگاری که اکثر تیم های فوتبال با 5 مهاجم بازی می کردذند، شانس بازیکنانی که در پشت سه مهاجم اصلی بازی می کردند برای گلزنی، کمتر بود اما لوسین لوران هافبک- مهاجم سمت راست فرانسه به لطف گلی که در بازی با مکزیک به ثمر رساند، برای همیشه در تاریخ جام جهانی جاودانه شد. بازیکنی با قامتی 160 سانتی متری که تنها دو گل ملی در کارنامه خود داشت اما گل اول او به گلی تاریخی بدل شد. شگفت آن که اگر او چهار دقیقه دیرتر این گل را به ثمر می رساند، کسی از وی یاد نمی کرد!

سالهای آغازین

لوسین لوران فرانسوی در 10دسامبر 1907در سنت فوسس به دنیا آمد  و فعالیت حرفه ای خود را در سن 14 سالگی در تیم سی آ پاریس در سال 1921 اغاز کرد . وی پس از 9 سال حضور درخشان در این تیم در 23 سالگی به عضویت سوشو مشهورترین تیم آن زمان فرانسه در آمد. اما سال 1930 نه از جهت پیوستن لوران به سوشو، بلکه به جهت حضور تیم ملی فرانسه در اولین دوره جام جهانی در فوتبال این کشور ماندگار شد.

France Lucien Laurent Rennes

اولین دیدار جام جهانی

تیم فرانسه در گروه اول بازیها با مکزیک، آرژانتین و شیلی همگروه بود. در نخستین بازی فرانسه باید به مصاف مکزیک می رفت. این مسابقه در حضور هزار تماشاگر در استادیوم پوسیدوس مونته ویدئو برگزار شد. بارش بارانهای موسمی سبب شده بود که بنای استادیوم سنته ناریو به پایان نرسد و مسابقات در باشگاه ملی، سنترال پارک و پنارول برگزار شد. در این مسابقه فرانسه با نفرات زیر وارد میدان شد:

آلکس تپو، آلکس ویلاپلان( کاپیتان)،آندره ماشینو، آگوستین شانترل، ادموند دلفور، ارنست لیبراتی، اتین ماتله، لوسین لوران، مارسل کاپل، مارسل لانژیه و مارسل پینل. مربی این تیم رائول کادرون بود.

اولین گل تاریخ جام جهانی

اولین گل تاریخ جام های جهانی تنها پس از 19 دقیقه به ثمر رسید. تنها 19 دقیقه از اولین بازی جام جهانی 1930 اروگوئه گذشته بود، که لوسین لورن فرانسوی گل تاریخی تیمش مقابل مکزیک را به ثمر رساند. 

این گل تنها 4 دقیقه پیش از گل بارت مک گی آمریکایی در بازی تیمش مقابل بلژیک که به طور همزمان با بازی فرانسه آغاز شده بود، به ثمر رسید تا مک گی از جاودانه شدن در تاریخ باز بماند. 

16 سال فوتبال پس از جام جهانی

اما داستان فوتبال لوسین لوران ادامه یافت. لوران تا سال 1932 در سوشو ماند و با وجود آن که مورد توجه تیم های ایتالیایی بود، راهی کلوب فرانسوا کشورش شد. وی پس از آن هم در تیم های سی آ پاریس(34-33)، مولهوز( 35-34)، سوشو(36-35)، رنس( 37-36)، استراسبورگ( 39-37)، تولوز(43-39) بازی کرد و پس از سه سال حضور در تیم بسانکون در سال 1946 از دنیای فوتبال کناره گیری کرد. مصدومیت شدیدی که برای وی در سال 1934 پیش امد، سبب شد که او نتواند در جام جهانی 1934 شرکت کند. جام جهانی 1938 هم در فرانسه برگزار شد ولی لوران در این مسابقات هم غایب بود و فرصت حضور در جام جهانی را از دست داد.

لوران در فینال جام جهانی 1998

در هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه، لوران تنها بازمانده از جام جهانی 1930 بود که میهمان ویژه جام جهانی 1998 بود  و اولین قهرمانی وطنش، فرانسه را به چشم دید. رویایی که از اولین حضور فرانسه در جام جهانی 68 سال زمان برده بود.

وی در سن 97 سالگی در بسانکون فرانسه در گذشت .

نظر خود را درباره «لوسین لوران؛ اولین بازیکنی که در جام جهانی گلزنی کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لوسین لوران؛ اولین بازیکنی که در جام جهانی گلزنی کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.